Maratonmatch i NHL!!

Hade planerat att skriva ett hyfsat långt inlägg här ikväll innan jag gick och la mig, men har fastnat framför en riktig långkörare från NHL mellan Detroit och Anaheim.....Det är just nu paus och står 3-3, snart börjar den 6:e perioden......Så blir en rätt kort sammanfattning av slutet av veckan här för vill inte missa nåt nu när jag ändå sett 5 perioder!!

Torsdag : Åker som vanligt upp till Yxhult för att hjälpa till vid Valborg....Är där mellan 5-10 på kvällen.....Står mestadels vid grillen, men även vid fiskdammen.....Rätt trevligt att träffa lite folk ändå och tiden går rätt fort!!

Fredag : Match kl 3 hemma mot Hallsberg, vi förlorar med 1-3, vilket inte känns speciellt rättvist.....Vi har mycket mer chanser, men dem är betydligt effektivare än oss......Känns surt att förlora mot ett lag där man känner att man är bättre.....Jag gör mitt första mål för säsongen när jag nickar in en boll efter hörna från ganska nära håll i nättaket......I pausen är stäningen inte speciellt bra och bland annat ställer sig en kille och råskäller ut en ganska ung kille i 20-års åldern och skriker " Du är så jävla värdelös ".......Så gör man bara inte, tycker synd om den yngre killen för ser på han att han blir ledsen.....På kvällen minns jag inte vad som händer!!

Lördag : Riktigt skönt väder, sitter ute hos föräldrarna och solar några timmar och läser tidningen.....Är rätt sugen på att gå ut, men det finns dåligt med alternativ på kvällen......Men bestämmer mig till slut för att följa med in till Fiske Fredrik och grilla lite......Väl där är även Noren, Kimboll och Sandberg som så ofta dricker 3,5 : or......Vi går till Pitchers senare, men jag tar bara en öl där innan jag går vidare till Frimis ensam.....Det är fint på Frimis, bra läge och så......Men det känns inte riktigt som min typ av ställe med alla dansnissar och innemänniskor som rör sig där....Gällande mitt uppträdande gentemot det kvinnliga könet så är jag ungefär lika aktiv som en sovande koala....Jag tar inga initiativ till att börja prata med nån och när några tjejer börjar prata med mig så svarar jag bara kort och går vidare, goddag Yxskaft!!

Söndag : Varit skönt bakfull......Det vill säga endast trött.....Inte gjort mycket, struntade i att åka på träningen och kollade Sverige vinna över Schweiz istället.......Fan nu har 6:e perioden börjat, återkommer snart......Jaha, nu är det avgjort, Anaheim gjorde 4-3 en dryg minut in i perioden genom Todd Marchant......Det känns som det kan bli en lång serie det där!!

Det ryktas.....Att Sandberg såg fet ut igår....Man kunde skönja bilringarna under hans tröja!!

Det ryktas......Att Putte Jonsson hamnade i fyllecell i Fredags efter att ha hittats sovande stående mot ett träd Ha Ha!!

Det ryktas.....Att Kimboll gör sitt bästa för att tvätta bort, den vad han anser oförtjänta gubb-titeln han fått, 4 utgångar på en dryg vecka nu!!

Det ryktas.....Att " det ryktas " nu gått på export och stulits av Sussana till hennes blogg med....Jag känner mig ärad!!

Nu måste jag avsluta här, klockan är 1 och det är sen länge dags att sova......Får skriva lite längre nästa gång.....Tjing!!





Kommentarer
Postat av: Kimboll

Ryktena florerar om att Yxhult nästan gick back efter valborgsfirandet, detta efter att Anders åt oförtjänt många hanburgare (var det 5 eller 6 st?) samt några korvar.



Det går även rykten om att det går rykten, d.v.s. att någon hittat på ett rykte om att Anders har spytt på Pitcher, detta enligt Anders. Själv har jag fått ett sms som bekräftar att det är sant.

2009-05-04 @ 15:23:16
Postat av: Kimboll

Ryktena florerar om att Yxhult nästan gick back efter valborgsfirandet, detta efter att Anders åt oförtjänt många hanburgare (var det 5 eller 6 st?) samt några korvar.



Det går även rykten om att det går rykten, d.v.s. att någon hittat på ett rykte om att Anders har spytt på Pitcher, detta enligt Anders. Själv har jag fått ett sms som bekräftar att det är sant.

2009-05-04 @ 15:24:22
Postat av: Anders

Det hela var en del i ett experiment.....Jag sa det till Noren för att få reda på hur snabbt han lyckas sprida information vidare och till hur många....Och nu vet jag mer hur den lilla råttan tänker!!

2009-05-04 @ 15:29:46
Postat av: Kimboll

Har även hört att Anders har bokat in sitt stadslopp samtidigt som Kumlas kanske största löpartävling. Om det är en miss i kalendern eller ett medvetet val för att inte få några tävlande kan vi bara gissa oss till.

2009-05-04 @ 15:31:30
Postat av: Anders

Det ryktas....Att Noren tog fram finporslinet när han käkade hemma hos Andre nu i Måndags kväll....Tydligen nnöjde han sig inte med en vanlig tallrik utan norpade en 300-kronors tallrik samtidigt som han började vräka i sig av den drypande kebaben!!

2009-05-04 @ 21:24:44
Postat av: Noren

Ett rykte som stämer!!!!











2009-05-04 @ 21:47:28
Postat av: Kimboll

Kors i taket, ett rykte som äntligen stämmer. Detta måste gå till historien. Bloggens första rykte som är bekräftat.

2009-05-06 @ 12:11:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback