Tillbaka från fjällen!!

Då var man hemma igen efter 5 dagar i fjällvärlden, det har varit en kul resa med bra väder, bra skidåkning, kul fritid och god mat, men i slutet av vår tripp så längtade jag faktiskt hem så nu är det skönt att vara hemma......Hade varit guld värt att ha med sig kameran dit, men tyvärr är ju den fortfarande på lagning, kommer dock få några bilder skickade till mig av en klasskamrat, men än är dem inte här så vi får ta bilderna i nästa inlägg......Här följer en beskrivning av de dagar som varit....Vi åkte alltså från Örebro i Söndags kl 7 på morgonen och var tillbaka igår, Torsdag kl 9 på kvällen...

Söndag : Bussresan upp till Vemdalen tog 7, 5 timmar cirka......Men det kändes som den gick ganska fort ändå......Det blev en positiv överraskning att installera sig i lägenheten, jag hade föreställt mig att det skulle vara en liten stuga som var spartanskt inredd, men det var en riktig lyxlägenhet vi fick bo i med sköna möbler, platt tv och bastu bland annat......Efter att ha packat upp så drog vi direkt ut för att köra ett längdpass på skidor......I slutet lyckades jag ramla på nåt ställe där det var meterdjup snö, jag låg som en skalbagge som hamnat på rygg och sprattlade oc kom ingenstans, var omöjligt att ta sig upp, men efter en kvart kanske så fick jag ändå hjälp av en förbipasserande kamrat......Tillbaka till stugan så var jag tvungen att knäppa upp några öl, några av tjejerna jag bodde med himlade med ögonen kändes det som och gick och la sig halv 9........Vad fan är det här för mormoner jag hamnat med tänkte jag, men min klasskamrat Natalie stannade uppe alla fall och det var skönt att snacka lite med henne innan vi gick och la oss!!

Måndag : Vi börjar dagen med att åka utför och vi delas upp i 3 grupper efter skicklighet och erfarenhet.....Jag tar mig en blick runt gruppen och funderar på om jag ska lägga mig i grupp 1 eller 2, men efter att läraren sett mig ta några svängar så föreslår hon att jag ska vara i den sämsta gruppen ihop med mina klasskamrater Natalie och SEmes som aldrig åkt förrut.....Mitt självförtroende får sig en knäck.......En kort stund därefter blir jag träffad av liften när de som kommer bakom mig släpper den så den kommer farande med enorm hastighet emot mig som inte hinner undan och blir sänkt till marken till mångas förtjusning.......I slutet av dagen upptäcker jag att jag tappat min mobil vilket naturligtvis sänker humöret, men som genom ett under finns den på en expediton när jag går in och frågar , överkörd med en stor repa i skärmen.....Men ändå fungerande!!

På eftermiddagen är det ett längdpass.....Min klasskamrat K börjar bli väldigt jobbig, han vill hela tiden visa hur duktig han är och hur mycket han vet och han kommer med massa råd om hur jag ska göra och annat......Karl är oftast schyst, men han kan vara för mycket ibland med.......När vi åker därifrån gör jag veckans vurpa när jag ska åka ner med längdskidorna för nån krokig väg......Skriker " URRRRR spppppppårrrrr " till Rebecka som får kasta sig åt sidan innan jag kommer flygande och hamnar i ett dike i vad som mycket väl kunde varit domedagen.......På kvällen har vi lite olika lekar, bland annat ska man hålla fast lappar genom att trycka kroppsdelar emot varann.....För min del innebär det att jag står och kysser en svettig polack i pannan samtidigt som jag trycker min balle mot hans röv.........Slutligen spelar vi poker, jag kommer tvåa, snälla och gulliga Semes vinner, vilket jag bjuder på!!

Tisdag : En dag då vi bara kör utför, jag har utvecklats i ganska bra takt och är mycket bättre än när vi började igår.....Dock så lyckas jag förstöra Rebeckas termobyxor när jag för att istället ta smällen själv drar tag i henne när jag håller på att ramla.......På kvällen/eftermiddagen bastar vi och jag tar några öl, riktigt skönt......När jag står i duschen så sliter  Jessika upp dörren av misstag......Jag vänder mig om och möts av en kvinna med ett vinglas i ena handen och hysterisk blick som skriker " Stå med stjärten "....." Stå med stjärten ".........Vad fan menar hon med det?? Stå med stjärten??

När vi bastar tilltar de sexuella trakasserierna mot mig som ensam kille i stugan.......Jag får frågor om allt från hur stor jag har, till om jag rakar mig och om jag inte kan göra helikoptern,.......Jag lyckas dock hålla mig på en respektabel nivå och svarar på frågorna så gott det går!!

Onsdag : Vi drar ut på en långfärd med skidor på fjället.......Det är varierande, stundtals har man riktigt kul och omgivningen är otroligt vacker och mysig, men det är jobbigt med och börjar tröttna på att höra en del röster och börjar framförallt tröttna på vissa lekar som vi håller på och gör som känns mer passande för barn i 4 års åldern är för folk i våran...Vissa verkar tycka dem är jättekul, men jag tycker mest det känns löjligt.....Visst, det är klart att man ska vara lekfull om man vill bli fritidsledare, men vad fan nån jävla måtta får det ändå vara.......Det skönaste på hela färden är när jag åker helt själv och det är knäpptyst runtom mig, avkopplande.......På kvällen är det vår stugas tur att anordna en kvällsaktivitet.......Vi gör en Sing-star tävling som blir lyckad.......Jag går runt och smygsuper eftersom vi inte får dricka alkohol enligt lärarna......Vet inte om de ser att jag blir ganska full, men de säger inget alla fall!!

Torsdag : Hemfärd, man är inte sådär överdrivet sugen när vi ska ha ett längdpass på förmiddagen innan vi åker hem......Längtar hem nu, vill komma hem till Hobbe, till vänner och familj, till sportens värld, till våra fotbollträningar......Känner mig inte speciellt social på hemresan, vill bara komma hem.......Vid 9 ungefär rullar vi in i Örebro och där står mor och far och väntar med skjuts hem!!

Summering : En kul resa med många roliga stunder och minnen......Men nu är det skönt vara hemma!!

Topp 3

1. Åka längdskidor utför i slalombacke - En skön känsla av fart kombinerat med att inte ha någon som helst kontroll!!

2. Basta i stugan - Riktigt skönt och avkopplande att ta några öl i bastun efter långa dagar ute i snön!!

3. Maten - Vi fick till riktigt bra käk.....Eller vi och vi, dem kanska jag ska säga för jag hjälpte inte till mycket med maten, vilket var lika bra det för allas bästa!!

Minus 2

1. Saknaden av Jenny - Stundtals kände jag mig ensam trots att det nästan alltid var folk runtomkring......Saknade verkligen Jenny och tycker fortfarande det var tråkigt hon inte var med för resan hade blivit mycket roligare med henne!!

2. Fåniga lekar - Visst kan man bjuda på sig själv, men det finns en gräns för vad som är pinsamt och den passerade vi!!


Övrigt : Nog om resan, bilder kommer som sagt inom kort i kommande inlägg förhoppningsvis....Den här helgen har jag inte mycket inplanerat och det känns helt perfekt.......Ska försöka försvara min titel i Singelkorpen imorgon, en tävling jag vunnit de 2 senaste åren.......Men känner mig inte så hoppfull då jag fortfarande har ont i handen efter att ha slagit på den där jävla boxningssäcken......Nu ska jag upp och göra frukost....Tjing!!

Kommentarer
Postat av: amanda&linda

Linda tränar gymnastik några gånger i veckan..



Kram

Postat av: Jocke (mr 80-tal)

Du verkar att ha haft en rolig vecka!

Tyvärr så år luleå utslagna, luften gick nog ur dem efter den värsta domarskandalen jag har sett på länge! SSK tog en viktig seger igår i ejendals nu tar vi AIK hemma imorrn. Såg du united vs l-pool? tror fktiskt att de kan ta en dubbel, ligan och CL, vad tror du?

2009-03-14 @ 17:13:57
Postat av: Erja

Tjaaa Anders...jag ser att du haft kul i fjällen. Men du vet väl att skolan är drogfri...Ha det bäst så ses vi på måndag.

2009-03-14 @ 17:18:47
Postat av: Anders

Jag blir inte förvånad om Pool vinner Campions League, dem är ruskigt starka i Europa....Men tror dem är för mycket efter i ligan för att nå ikapp.....Jo Luleå försvann snabbt, jag trodde nog de skulle bjuda på lite bättre motstånd!!



Vi hörs på Tisdag Erja då ska du få gå ut och gå, vi ska nämligen anordna en friluftsdag vår grupp!!

2009-03-15 @ 11:38:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback