Snickarmästaren från Kumla!!

Idag har jag varit med och byggt ihop en stor bänk som jag fick i present när jag fyllde i Söndags......Farsan och jag försökte på egen hand först, men det var som att be två 5 åringar bygga en rymdraket så vi var tvungna att ringa in ytterligare förstärkning, nämligen Peters tjej Helene.....Pappa och jag gjorde dock ett hästjobb när vi hjälpte till, skulle nån skriva en regelbok i ultat lagarbete så skulle han sett oss i action denna dag!!

På kvällen hade jag träning, planen var för en gångs skull riktigt inbjudande och vårvindar låg i luften.......Men det känns inte riktigt bra, jag har tappat helt enkelt.......Har tappat liteav allt känns det som.......Men jag ska inte gräva ner mig helt för några bra träningsmatcher har jag ändå gjort i år, så förhoppningsvis har jag en del att ge än!!

I skolan är vi lediga imorgon.......Eller vi har inläsningsdag som det heter med ett annat ord......Det känns som lärarna nästan försöker hitta orsaker för oss att bli lediga ibland och inte tvärtom.......Läraren vi hade idag berättade även att han tyckte det var bra med fusklappar på hans prov, för det visade på att man ansträngt sig....Ha Ha.....Klockrent!!

Veckans historia : En av Kumlas större profiler, som dock nu bor i Örebro, är Fredriksson.......En man som jag fått förmånen att lära känna en del då han är gift med Norens syrra....Detta är en man som bjuder på allt från dikter o postflickor till att slå fast yxor i ytterdörrar........Jag minns såväl en av de första gånger jag la märke till han......Jag var på väg hem från en sen utekväll och klockan var mitt i natten och dimman började skölja in över staden.......Då från ingenstans slås en dörr upp till en trappuppgång och en man i korta oranga shorts, slitna flip-flops och bar överkropp kommer utraskande i den kyliga vårnatten.........Mannen vi pratar om är naturligtvis Fredriksson och jag stannar upp och följer honom fascinerad av hans klädval och karisma........Följer Fredriksson med blicken när han försvinner alltmer bort mot horisonten, till slut är han en liten prick som knappt syns.......Frågan är vart skulle han??  Varför var han klädd som han var??  Varför gav han inga tecken av att frysa??  Fågorna är många, svaren desto mindre......Fredriksson en karismatisk , poetisk, sjuk man som fascinerar!!


Det ryktas......Att Sandberg tröttnat på att bli trakasserad på Lördagskvällar av " kompisar " när han själv sitter hemma!!

Det ryktas......Att Svensson satt och spelade själv på ett helt Black-jack bord med marker i nästan varje ruta och la sig när han hade siffror som 7, 8 och 9........Vad har vi sagt om att spela Black Jack när vi är redlösa Svennson??

Det ryktas......Att AIK ser intressanta ut inför Allsvenskan, inte en förlust på 10 matcher!!

Det ryktas.....Att Brorsan snart fyller 40, hoppas på en stor fest!!

Det ryktas......Att Jenny blottade sig på restaurang Max för en okänd man som uppges ha blivit chockad!!




Kommentar : Mina medhjälpare till byggprojektet!!



Kommentar : Utan att gnälla tog jag på mig rollen som vattenbärare i projektet, rykten säger att Äntligen Hemma sägs vara intresserade av mina tjänster till nästa säsong!!



Kommentar : Så här såg det ut när det var klart......Nu ska jag bara hitta några saker att ställa ovanpå med!!


Nu ska jag lägga mig och kolla på en film som jag har lånat av Jenny, vi får se om den är så bra som hon säger.....Tjing!!

Kommentarer
Postat av: Linda

du verkar ju va händig, så du kanske ska komma å rusta vårat vardagsrum?;) haha:P



javisst vi tar en match i monopol, alla ggr, för ja vinner:D haha.. överlägset;) ska köpa monopol till vårat ps2 också, så de blir skojj de:D haha...

Postat av: amandaN

sv: oj vilken rolig fråga man brukar oftast få hur har din dag varit.. hehe :) jo han har bott i sverige i 6 år och av slumpen hamna vi i samma klass på gymnasiet och klickade på en gång den blev det bara vi och snart har det gått tre år, heh.

Han bor i husby :)





Och jaaaa såklart jag är AIKare ! :D finns det något annat val ? hahah.

2009-04-01 @ 21:03:52
URL: http://amandaniva.blogg.se/
Postat av: Ingvar Kamprad

Hmmm... Tycker nog att din "bänk" är misstänkt lik en byrå.;)

2009-04-01 @ 22:07:22
Postat av: Tools Momentum Johan Johan Jonas

Du är fan det äckligaste och vidrigaste jag vet.

Du är inte värd skiten under våra fötter.

Och att dricka öl på vardagar är ett jävla stort fördärv.

Dags att kolla upp AA ?????

Och du undrar varför du aldrig kommer i form, du har förklaringen på raden över !!

Man kan ju inte ens åka till Kumla längre utan att behöva se ditt fula anus ansikte !!

+ Att du även nu för tiden börjat hjänga i Örebro, bland annat på MAX vid Eurostop.

Ps. Din tid är snart över ( 11 Månader till 30 år)

Krya på digg skit jävel !!!!!!!!!!!!!!!!! Skit på dig !!

2009-04-02 @ 12:55:36
Postat av: Anders

Linda : Det är nog ingen bra ide att jag rustar ert vardagsrum, kan man inte bygga upp en byrå så går nog inte ett helt rum heller ;)



Amanda : Skönt att höra du är AIK:are, då har vi nåt gemensamt!!



Kamprad : Jo det har du rätt i, byrå ska det vara!!



Johan, johan, Jonas : Trevligt killar, verkligen....Tillbaka till ert så kallade jobb nu, eller hörde dem har anställt apor istället för er.....Dem kommer säkert göra ett bättre jobb än er era vidriga grisar!!

2009-04-02 @ 16:55:36
Postat av: Kumla-Ljungan

Ryktas om att Björk är på väg bort från Yxhult, är det sant?

2009-04-02 @ 20:58:47
Postat av: Anders

Det är inte sant.....Anders Björk kommer spela i Yxhult tills han slutar!!

2009-04-03 @ 00:09:50
Postat av: Kim boll

Fy fan vad vidrigt. Vad är det som putar ut i dina gröna byxor? Jävla kåtbock, får stånd å¨din egen syster. Din gamla ragatat.

2009-04-03 @ 20:37:24
Postat av: Anders

Du är så jävla rutten med dina ständiga associationer Kimboll....För övrigt är det inte min syster gubbjävel!!

2009-04-03 @ 22:39:43
Postat av: Kim boll

Man ser ju på bilden vad du tänker. Står där med skruvmejseln i högsta hugg. Fy fan.

2009-04-04 @ 19:48:28
Postat av: Kim boll

Man ser ju att det lyser desperat kåtbock i dina ögon när du står där med skruvmejseln.

Fy fan.

2009-04-04 @ 19:53:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback