Friluftsvecka!!

Den här veckan har vi börjat en kurs som heter utomhuspedagogik, det har varit en riktig friluftsvecka än så länge och många roliga stunder.......Så här har dagarna sett ut från senast jag skrev...

Tisdag : Gick iväg på en promenad några kilometer från skolan där vi gjorde upp eld, kokade vatten och gick tipspromenad bland annat......Sen körde vi nån  " blind - lek ", där den ena parten skulle blunda och den andra skulle hålla runt armen på den som blundade och ledda den genom skogen en bit........Jag hamnade med Rebecka, oturligt nog så glömde jag säga att det kom några träd i hennes färdriktning när hon blundade, men hon tog en gruvlig revansch när hon förde ner mig för en sluttning utan att påpeka att det började gå utför........Jag skrek rakt ut av rädsla när marken hel plötsligt försvann under mig, sekunden efter låg jag nerslagen som en klubbad oxe och med skitiga kläder....Jävla Rebecka....Det där ska du få igen!!

Onsdag : Vi packade bilen full med skidor och drog iväg till nåt bergslagställe för att åka längdskidor......Jag blev mobbad av alla tjejer i klassen för att jag såg ut som en snobb då jag hade mina nya Peak Performance kläder på mig.......Hade inte åkt längdskidor sen jag var 11-12 år, men det var väl inte så svårt ville jag minnas........Det tog 5 sekunder efter att jag fått på mig skidorna, sen hördes ett " Oaaaaaahhhhhhhh "..........Jag hade lyckats ramla ihop trots att jag inte åkt en enda meter......Min lärare började redan beklaga sig över att hon lånat ut sin mans skidor till mig där jag låg i snön och förtvivlat försökte komma på ben...........Men efter det kom jag igen.......Enligt mig själv så påminde jag om Thomas Wassberg i spåren, men mina klasskamrater tyckte mer jag liknande Stig Helmer Olsson........Speciellt Jenny som har blivit väldigt stöddig.......Jag tog ner henne på jorden vid fikapausen när jag brottade ner henne i snön och tvingade henne att be om ursäkt Ha Ha.......För övrigt såg Jenny ut som hon var på permision från Hinseberg med sin mörkblåa ylletröja!!

Torsdag : Det blev ingen lång dag det här, allt vi gjorde var ett studiebesök på ett dagis som hette Lergöken eller nåt., var dessutom bara 4 personer där från vår klass....Det som var lite speciellt med det här dagiset var att de hade en väldigt tydlig profil att man skulle vara ute mycket och lära sig om naturen......När vi gick på sigth-seeing i dagiset och kikade in i ett rum fick vi syn på en liten pojke som höll på och dansade.......När han såg mig utbrast han " PAPPA "........Sen sprang han emot mig och tog min hand och drog in mig i rummet och började dansa med mig medans jag stod och såg bortkommen ut amtidigt som mina klasskamrater skrattade gott.........Var en kul episod ändå.......Slutade redan vid halv 11, åkte och käkade på Gustavsvik, det kostar 107 kr för buffe, men är jävligt gott.......Det går lätt att äta sig mätt bara på salladsbordet.......Är väl kanske mest den övre medelklassen som äter där så tyckte några tittade lite snett på mig när jag kom i mina trasiga blå Adidas-skor, röda mjukisbrallor och skrynkliga T-shirt........Tryckte i mig 4 tallrikar, jag åt som en häst, men fan vad gott det var!!

Nu till helgen, eller tidigt på söndag närmare bestämmt, så ska vi åka till fjällen med klassen, dessutom ska några andra klasser också med.....Vi kommer vara där från Söndag till Torsdag.......Dessutom har jag fått reda på att varje stuga har en egen bastu, fina fisken!!

Skolan har även sagt att de räknar med att det inte kommer drickas någon alkohol på resan, det kommer jag naturligtvis att följa......NOT!!

Men vad som känns riktigt tråkigt är att Jenny inte kan följa med, kommer bli tomt utan henne och jag är övertygad om att hon missar nåt.......Jag har nog aldrig varit med en tjej som jag har så roligt ihop med som henne så det känns trist hon inte följer med!!

Nu ska jag göra lite läxor som handlar om anatomi, jag fattar i stort sett ingenting av det men genom gissningar, spekulationer och fusk så ska jag ändå försöka lösa det här.....Sen om några timmar är det träning, vill inte missa den, för jag har missat många träningar nu i slutet och kommer ju vara borta hela nästa vecka med!!

Det ryktas......Att Noren drog iväg till Thailand idag, ännu en sexturist på väg!!

Det ryktas......Att Anis numer är en ensam man efter att hans förhållande som han haft ganska länge tagit slut!!

Det ryktas.....Att Anis kommer bli granne med mig och flytta in i 9:an här bredvid, en flytt som förmodligen innebär att det här området får ännu sämre rykte än det redan har!!

Det ryktas......Att flera har börjar reagera över Kimbolls ständigt tidiga hemgångar på fester, kan det ligga nåt i detta eller??

Det ryktas......Att Sandberg var på 23-års fest igår och efter det återigen påpekade  att han rör sig i mer kulturella och akademiska miljöer än vi andra i bekantskapskretsen!!



Snart bär det av till fjällen!!

Innelistan.

1. Hockey-slutspel : Heligt!!

2. Danish Gold - Jävligt god öl!!

3. Per Fosshaug - Iskall!!

Utelistan.

1. Att Jenny inte följer med till fjällen!!

2. Skid VM - Svenska idrottare är allvarligt talat inte bra!!

3. Indianerna - Inte klubben i sig utan det faktum att jag kommer missa mängder av matcher i år när det äntligen ser lite lovande ut, har inte kommit över det än!!

Veckans Youtube.



Kommentar : Några riktigt fula tacklingar och lite annat med!!

Nu måste jag börja med läxan, kan inte skjuta upp det mer......Kommer kanske inte skriva nu på ett tag eftersom jag är borta Söndag - Torsdag......Vi får se hur det blir....Tjing!!

Kommentarer
Postat av: Kimboll

Min senaste hemgång beror på att jag fick skjuss hem vid den tiden.



Sen har jag hört en hel del rykten om dig med den senaste tiden, men för ditt eget bästa ska vi inte ta upp dem här.

2009-03-05 @ 17:35:18
Postat av: Jenny

PAPPPA Anders!!!! Hahah, dagens roligaste!! ;)

2009-03-05 @ 17:37:41
Postat av: Purre77

Pappa Anders! Vem hade den där ungen som morsa....? Måste varit nån du stuckit in snabeln i ju... =)



Skulle vara kul med lite bilder från Noréns lyckade fest!

Postat av: Anders

Ja det var en kul historia med ungen faktiskt ;)



Bilder får du vänta på för min kamera har ju gått sönder, så dem kommer väl när kameran är tillbaka vilket blir om några veckor!!

2009-03-05 @ 23:12:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback