Betyder baguette penis på franska??

När man trodde att våren kommit hit för att stanna så har snön börjat ösa ner ute......Långt in i Mars, men va fan, det är bara kul med lite snö....För min del får det gärna vara 1 meter snö 11 månader om året........Helgen blev ganska lugn, åkte som sagt hem till min syster på Lördagen då hon fyllde år......Det bjöds på riktigt god mat, hon hade gjort nån kycklinggryta med ris och bröd och massa ingredienser.......Blev kvar där rätt länge eftersom det ändå inte fanns några andra alternativ denna kväll....

....Kan ibland känna mig avundsjuk på mina syskon, dem visste väldigt tidigt vad de ville utbilda sig till, lärare och polis, gjorde det och jag har inte hört nån av dem ens nämna att de vill  byta jobb efter det......Jag däremot famlar fortfarande i mörkret, förhoppningsvis är jag på rätt väg alla fall nu, men helt säker känner jag mig absolut inte....

....Båda mina syskon träffade dessutom sina partners rätt tidigt och båda har 2 pojkar var, det bör dock nämnas att båda är klart äldre än mig.......Jag vill med ha barn nån gång i framtiden, får jag en son ska jag döpa han till Helmut, det är redan bestämt......Fast jag är inte alltid avundsjuk på syskonen mina, som exempelvis när Eva ser och låter så där stressad som om hon ska spricka när det ska diskas, rätta läxor, hinna tränas, ta hand om barn och så vidare....I såna lägen känner jag att det är skönt att leva ganska lugnt!!

Idag började vi en ny kurs i skolan som handlar om etik & moral....Den är bara 2 veckor, sen är det praktig igen.....Olyckligtvis så tror jag läraren såg att jag har snott min lärobok från Universitetet.......Till råga på allt kom det fram nån gammal zigenar-kärring och tryckte ett papper i handen på mig och väste att " slutet är nära, slutet är nära " utanför skolan med......Vad fan ville hon??

Veckans historia : Två av Kumlas största profiler är dem nersupna gamla legenderna Fylle-Robban och Ljungan......Alla som är äkta kumlingar vet vilka dessa individer är......Ljungan med sin turkosa jacka, kraftiga mustasch och hotfulla blick och Fylle Robban med sin säregna gungande gångstil kombinerat med ett förflutet överfyllt med historier.......Denna dag hade dem dock slagit sina påsar ihop och bestämt att försöka fly från misären i Kumla de byggt upp och istället starta ett nytt liv i Göteborg........Det normala hade väl varit att hitta ett jobb och lägenhet först där då, men inte Ljungan och Fylle Robban inte, nädå........Dem ville iväg på fläcken och snodde en bil och gav sig iväg mot sina nya liv i Väst............Nu kommer det tragiska........Fanskapen till människor kom inte ens ut ur Kumla innan de hade kraschat och blivit gripna..........Fy fan.........Så gick det med den nystarten......Dem hade tänkt sig ett nytt liv, dem såg hur Göteborg låg för deras fötter........Men den tragiska sagan om Fylle-Robban och Ljungan slutade i ett dike endast några hundra meter efter avfärd.......Det var väl kanske lika bra det, för man kan väl knappast påstå att Kumlas rykte förbättrats om dessa två profiler gett sig ut utanför stadsgränsen.....Fy helvete!!

   

Kommentar : Min syster Eva har fyllt 37........Nedan : När maten var klar ville vi killar gå in och se på hockey!!



Jag och Bjässe Zack!!

                                

Kommentar : Mor och far till vänster........Till höger, det blev en La Bussola med kebabsås till hockeyn ikväll!!


Inne listan.

1. Lingondricka - Grymt gott!!

2. Zlatan - Drömmål efter drömmål!!

3.
www.fotbollskanalen.se - En av de bättre sidor som finns!!

Ute listan.

1. Min sportform - Tveksam vad gäller både pingis och fotboll!!

2. Att missa nästan alla Indianernas hemmamatcher, kan redan nu känna ångesten jag kommer ha av att höra ljudet från motorstadion utan att kunna vara där!!

3. Fighter i slutspelet - Fan det smäller ju ingenting, var är slagsmålen!!

Nu ska jag lägga mig framför Tv:n oc eventuellt somna där, klocka är 0:24, over and out.......Tjing!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja du Björk nu drar jag till Egypten ett tag så ta det lungt när jag är borta ha det M

2009-03-25 @ 17:38:23
Postat av: Linda

hehe, nu har ja uppdaterat igen! måste bli mkt bättre på de där, men har haft så mkt annat:/ men nu så, ska ja komma igång igen:D låter som du haft bra? trodde du visste va du ville bli när du "blir stor"?:P haha.. ha de bra:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback