Vilken värme!!

Nu är den så här, den efterlängtade sommaren, idag var det så varmt så man svettades som en gris och resten av veckan ser ut att bli likadan........Jag var och badade idag, åkte till kalkbrottet utanför Örebro ihop med Jenny.....Det var hur skönt som helst och ta ett dopp i det iskalla vattnet där......Jag uppträdde som en riktig man när jag konfronterades med isvattnet, medans badkrukan Jenny var mer eller mindre panikslagen......Hade inte träffat henne på nästan 2 veckor så det var skönt att se henne även om jag klarar mig utan hennes ganska värdelösa skämt som bara hon själv skrattar åt.......På måndag ska vi nog åka till Harge......Här är några bilder från dagens utflykt....



Kommentar : Hoppade från en klippa som var 10 meter, bilden togs 4 meter under.....Det gick ett sus genom publiken när jag flög genom luften.....Nu vet jag hur dem där mexikanska klippdykarna känner sig!!

  

Kommentar : Nyss uppe efter hoppet som förmodligen var ett av de stiligaste från den platsen som skådats......Jenny kunde som vanligt inte vara iväg utan att ställa sig och posera!!

I måndags var jag rätt sysslolös, spelade kort med farsan och morsan......Den enda som inte lyckades vinna var farsan, även om han i sina egna ögon tillhör världseliten.......Efter det blev det en tripp in till Örebro och lite biljard med Bäck!!

Igår så vann vi med 1-4 borta mot Adolfsberg 2......Vi var klart bättre och hade tidigt en 2-0 ledning.....Planen var dock högst tveksam, konstigt att inte ett Div 3 lag kan ha en bättre plan.......Fast du har ju Grimsta IP i allsvenskan med så kanske inte ska klaga för mycket......För egen del kändes det hyfsat, framförallt har jag en bättre kondition än på väldigt länge......Men det är dags att jag tar och petar in nåt mål nu, har brännt lite väl mycket chanser!!

Det som suger med att ha matcher på Tisdagar är naturligtvis att man aldrig kan se nån speedway.....Igår var jag riktigt sugen när VMS var på besök och vädret var kanon.....Nu har vi uppehåll i fotbollen alla fall, så min första match blir nog den 7/7 hemma mot Lejonen!!

Skulle gärna åka iväg nånstans med, men tyvärr verkar inte många i min kompiskrets intresserade av det.....Är det inte jobb, så är det fiske, har inte råd eller fan och hans moster....Jag har inga större krav, det räcker med 4-5 dar på västkusten exempelvis, men till och med det verkar vara för mycket begärt.....I värsta fall får jag väl åka själv nånstans, för har ingen lust att gå runt och dra i Kumla en hel sommar!!

Det ryktas......Att det har varit högvärme i Kroatien i veckor, men nu när Kimboll kom dit så var det 19 plus och ösregn och ryktena säger att det ska fortsätta vara så de 2 veckor Kimboll är där!!

Det ryktas.....Att Puskas sov som en zigenare första dagen på USA-resan!!

Det ryktas.....Att Tomas Andersson sågs i dagarna med en pröjsare som skulle fått självaste Wyatt Earp avundsjuk...Respekt!!

Det ryktas.....Att kalabaliken var ett faktum när Bäck och jag köpte glass och öppnade dem innan vi betalat för att sen upptäcka att jag hade glömt pengar och att Bäck bara hade en 500-hundring på sig som inte kunde växlas!!

Det ryktas.....Att Sandberg planerar att börja med långdistanslöpning......Enligt sig själv så kommer ha vara som bäst vid 45-50 års ålder!!

Det ryktas.....Att Magic Ehn sågs vara ute och " powerwalka " i Örebro med lila tröja och nyinköpta löparskor!!

Veckans Youtube..



Kommentar : Här har ni svaret på varför denna fint kallas för " Cruyff-finten ".....Undrar om uttrycket, han var på läktaren och köpte korv kom till här med??

Nu ska jag sova om det går i den här jävla bastuvärmen....Det känns som det är 50 grader här inne......Tjing!!


Kommentarer
Postat av: jenny

Problemet med ALLA människor är att ingen förstår sig på mina skämt, som i grund och botten är riktigt roliga!! Det är bara ni som är för dumma för att förstå er på dem;)

Postat av: Sanna

Såg riktigt skönt ut!! ja den där kollegan är en riktig kossa! haha ;-) jag har lagt ner min blogg.. har ingen insperation att ge den känner jag!Vi får ta och grilla snart tycker jag! gå till hotellet o dansa lite:-) jag ska prata med jonas så får vi styra upp nått!

2009-06-26 @ 23:33:29
Postat av: Anders

Visst Jenny skyll på folket, det blir väl enklast så....



...Jo absolut Sanna, eller så tar vi en kväll i Örebro med lite brännboll med...Synd du har lagt ner bloggen, hoppas du återupptar den!!

2009-06-27 @ 11:43:08
Postat av: Sanna

min blogg lever igen;-)

2009-07-01 @ 13:35:51
URL: http://susiscloset.blogspot.com
Postat av: Kimboll

Nej för fan, vi hade strålade sol och varmt under hela tiden

2009-07-07 @ 09:22:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback