Midsommarhelgen över!!

Då var en av årets mest upphaussade helger, midsommaren, över.....Det är väldigt populärt att åka iväg nånstans på midsommar, jag brukar dock inte göra det och denna sommar var inget undantag.....Här följer en kort sammanfattning av de senaste dagarna....

Midsommarafton : Vädret är oväntat bra, prognoserna har talat om mulet och ganska kyligt.....Men solen lyser på rätt ordentligt.....På kvällen har jag några olika alternativ 1. Följa med ner till syrran på Bondgårdsgatan och äta mat där även mina föräldrar är 2. Följa med min fotbollskompis Andy på en fest några kilometer utanför Kumla 3. Se matchen Sverige - Italien ihop med Bäck hemma hos mig och sen se vad som händer.......Alla alternativ lockar på sitt sät, men jag väljer alternativ 3, min förhoppning är att Bäck sen ska vilja följa med till Andys fest, men han är lika social som en betongsugga så av det blir det inget....

....Sverige förlorar matchen med 1-2, som alltid när man ser en match med nån eller flera vänner går det åt helvete, det börjar ju nästan bli lite komiskt att det alltid ska vara så??

Jag vetti fan vart tiden tar vägen sen, matchen är slut vid 6, helt plötsligt är klockan 10 och vi sitter fortfarande och spelar kort.....Även Gilde har kommit förbi och min nya granne som är hyfsat trevlig men samtidigt lite skum.....Jag har till exempel aldrig sett fanskapet utan arbets/snickarbyxor....Inte ens på kvällen på Midsommarafton vill han ta av sig dem!!

Det blir inte så mycket roligare, drickat tar slut, regnet börjar ösa ner, mörkret börjar falla......Det är alltid kul att festa ihop och snacka med Bäck, men att sitta i sin egen lägenhet under hela midsommarafton är ingen höjdare.....Frågan är om jag borde dragit till Andy??

Lördag : Slår nog nån sorts rekord i att göra så lite som möjligt....En hel del soffliggande!!

Söndag : Började dagen med att åka upp till Yxhult och se klubben i mitt hjärta få stryk med 4-1 mot Sköllersta, Div 7 laget alltså, eller vårat B-lag kan man säga.......Tråkigt nog så pajade duktige Linus knä igen så han är borta resten av säsongen......Han har varit borta nästan hela säsongen men var på väg tillbaka nu igen, så händer det här....Tråkigt både för han och oss.......

.....Åkte sen förbi mor och far som bjudit dit mig och Eva och Jimmy och åt en underbart god middag bestående av inbakad lax, färsk potatis, bearneisesås och nybakat bröd.....På eftermiddagen var det träning för dem som inte var med B-laget så kom därför bara 11, blev ett rätt lugnt pass!!

Det ryktas.....Att Puskas nu far iväg till USA i en månad på semester.....Ställen som ska besökas är bland annat Las Vegas, Los Angeles och Hawaai......Ni kan följa Puskas upptåg i staterna på denna adress....Usaisommarblogg.se!!

Det ryktas.....Att Magic Ehn tog en taxi ensam på midsommar från skogen utanför Hovsta till Sköllersta för att han " trodde " att han hade en tjej eller som Magic Ehn själv skulle sagt " chick " på gång!!

Det ryktas.....Att Bäck var med och tränade idag för första gången på länge och självklart skapade han direkt kalabalik när han panikslagen ringde upp nån timme efter träningen och skrek att han glömt sin jacka med husnycklarna i Omkl.rummet....Fanskapet tyckte jag skulle åka upp och hämta det och sen åka in till Örebro med det eftersom han var utlåst.......Stisse vår materialare reagerade med orden " Att han alltid ska lyckas ställa till det "......Nu visade det sig dock att jackan med nycklarna i låg i bilen han åkt med hem till Örebro, slutet gott allting gott!!

Det ryktas.....Att Sandberg anser att han är en sån där kille som är snygg utan att veta om det!!

Det ryktas....Att jag ska på en presskonferens i Kumla Stadshus imorgon på uppdrag av Kumlanytt och ställa frågor och ta lite kort och sen skriva om det nya stora lagret som byggts i Kumla......Känns lite nervöst, men är även förväntansfull!!


Veckans recension :

14 år till salu.
Författare : Carolin Engvall.

"14 år till salu" - ute nu!

Kommentar : En sann berättelse som handlar om en svensk tjej som vid 14 års ålder börjar prostituera sig efter att ha blivit våldtagen. Den är lätt och fastna i och man vill stundtals bara krama om den häst och hund - älskande tjejen, som kallas Tessan när man läser om hur illa hon gör sig själv. Jag kan rekommendera den här boken, det är inte direkt nån " feel good " bok, men den är läsvärd..........Betyg : 3 plus!!

Veckans Youtube



Kommentar : Klassisker!!



Kommentar : Bertil Falukorv Ha Ha Ha Ha!!

Det var allt för idag, blommorna ska vattnas, tänderna ska borstas....Sen är det dags att sova....Tjingeling!!


Kommentarer
Postat av: Purre77

Lycka till på presskonferensen!! =)

2009-06-22 @ 08:31:04
Postat av: Andersell

hallå Björk, detta är ju underbar läsning, tack Gilde för adressen. Nu ser jag fram emot att få läsa mer......

2009-06-22 @ 22:59:35
Postat av: Anders

Tjena Micke....Kul att du hittat hit, men allvarligt talat är det inte mycket läsvärt som står här.....Men klart du får fortsätta ha koll här om du känner för det!!

2009-06-23 @ 00:09:22
Postat av: jenny

Är det något jag kAN och kommer KLARA så är det att spöa dig på löpning;P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback