Juni, din gamle lurifax!!

Egentligen är jag alldeles för trött för att skriva något, klockan är 0:52 natten till Fredag och midsommarafton, men jag har hela kvällen lovat mig själv att skriva ner några rader här så vi gör ett försök......Snabb summering av det jag minns av veckan....

Måndag : Får stryk mot serieledande Forward/Eyra på Trängen med 3-1, dem var det klart bästa laget vi mött än så länge och vann rättvist......Var ändå kul att spela, alltid kul att möta lag som är bra och vill spela fotboll....För egen del tycker jag det gick hyfsat ändå, det var skönt att känna att man hängde med dem där pilsnabba ungdomarna i Forward ganska bra......Bad även farsan tippa 2-1 till Sverige mot Vitryssland och ta med lappen in till matchen eftersom jag skulle ge Jenny den i present som tack för ÖSK-biljetterna hon köpte......Farsgubben tippar dock " fel " och tippar istället England - Finland 2-1........Nu såhär i efterhand så klagar jag dock inte.....Farsans feltips blev rätt, England vann med 2 - 1 ,  och Jenny 130 kr rikare tack vare min klantskalle till far!!

Tisdag : Minns inte så mycket, men cyklar förbi Puskas och ser Sverige vinna med 5-1 mot Vitryssland i EM......Dem spelar betydligt mer underhållande än vårt trötta A-landslag.....Skriver även min första artikel i Kumlanytt.se, några fotbollsreferat om IFK Kumla, Kumla BK och Stene IF........Ger en liten kick när jag ser att det är publicerat på sidan dagen efter och får även ett sms av redaktören där det står " bra skrivet " !!

Onsdag : Minns inget....Dåligt närminne??

Idag : Träffade min kontaktperson som Örebro Folkhögskola vill att jag ska träffa gällande mitt drickande.......Men allvarligt jag har inga större problem med mitt drickande, de problem jag har är att jag har problem att säga stopp nu räcker det du behöver inte dricka mer till mig själv och att jag ibland kan känna ett sånt behov av att dricka så jag gör det på fel ställe och vid fel tidpunkt.....Som när jag gjorde det i skolan några gånger.......Efter det besökte jag den gamle liraren Albert vid hans nya jobb som nån sorts ledare hos ungdomens hus där dem skejtar och kör BMX.......Han är skön Abbe det måste jag säga......Han underhöll bland annat med en historia om när han inte betalade hyran på 8 månader till Kumla Bostäder, vilket slutade med att dem fick komma och slänga ut han och bannlysa han för all framtid......Sen kom Bäck förbi här, vi åkte ner och kollade IFK Kumla få stryk mot Karlslund med 10-3 i cupen, det var synd om Kumla, så dåliga var dem......Bäck verkade dock gilla förnedringen och jublade vid varje bortamål som den Kumlahatare han är!!

Imorgon så kommer Bäck förbi här, vi ska se Sverige - Italien kl 4, Noren kommer nog med lite senare och Puskas vet jag inte vad han skulle göra.......Är lite sugen på att hänga med Andy på en fest utanför Kumla, men Bäck är lika osocial som vanligt och vill stanna här....Vi får se vad som händer!!

Det ryktas.....Att Puskas har blivit gråhårig!!

Det ryktas......Att Gilde blev trakasserad av ett gäng Ipswich - fans i Gbg idag som skrek " Scum " åt han så fort han öppnade munnen!!

Det ryktas....Att Noren har varit sjuk i 3 veckor i sträck, idag lät han som nån rosslig jävel som låg på dödsbädden!!

Det ryktas.....Att Magic Ehn tror sig ha en tjej på kroken som han träffat de 2 senaste midsommrarna....I år hoppas Magic Ehn på 3:e gången gillt!!

Det ryktas....Att Sandberg och Sanna är terroriserade av sin hyresvärd!!

3 saker som är skönt göra på sommaren...

1. Cykla - Fan vad skönt det är, en riktig frihetskänsla......Jag håller med kineserna, holländarna och malmöiterna....Cykla är guld!!

2. Gå barfota - Ännu en skön frihetskänsla.....Att gå barfota i gräset eller på varm asfalt är guld det med!!

3. Pissa Utomhus - Varför är det så mycket skönare att pissa utomhus än på en toalett....Frihetskänsla nummer 3!!

3 saker som kan vara aktuella under sommaren...

1. Öl - orientering - ledord är cykel, gemenskap, öl och örientering!!

2. Fotbollsgolf-turnering, under ledning av Bäck och Noren......Känner jag dem rätt så blir det dock pannkaka av alltihop!!

3. Björks familjemästerskap - Förra årets succe måste såklart upprepas......Då stod grenar som äggkastning mellan varann, springa med en sked i munnen med ett ägg på mellan koner och fotbollsgolf bland annat på schemat....Vi får se vilka grenar det blir i år i den beundransvärda familjen Björks mästerskap!!

Veckans youtube.




Kommentar : Henke Larsson när han var som bäst.....Fan vad jag ångrar att jag inte åkte och såg en match med Celtic på deras hemmaplan idag.....Grym video.....Hail,hail Henrik!!



Kommentar : Vad fan försöker han sig på??......Otäckt!!

Klockan är snart 2, ska läsa lite i den bok jag håller på med " 14 år till salu " och sen sova......Tjing!!

Kommentarer
Postat av: Anonyma Alkoholister

Förnekelse är det första tecknet på ett missbruk.

Sök hjälp medan du kan.

Jag kan tycka mig se en röd tråd igenom dina blogginlägg där öldrickandet genomsyrar det hela.



Ryck upp dig nu.

2009-06-19 @ 07:06:57
Postat av: Erja

Håller med föregående AA...Förnekelsen är den stora boven, lycka till med den biten. Den är värst jag lovar. Ha det bäst// Erja

2009-06-19 @ 10:00:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback