Fotbolls VM avklarat!!

Det har har varit en händelserik helg......Allt från konsert med Bruce Springsteen till mitt Fotbolls VM.....Vi kan börja med Fredagen då jag alltså äntligen kom iväg på en Springsteen - konsert, han har varit en av mina absoluta favoriter länge så det var inte en dag för sent.....Det var jag och Puskas som åkte iväg, vi kom iväg halv två från Kumla och för att få upp rätt stämning så hade jag tagit med 3 av hans skivor......Hans senaste Working on a dream, Magic och The River...

...Väl uppe ( fan vad skönt det  var att skriva med kursiv text ) i Stockholm så gick vi och käkade på nåt Indiskt kebab-ställe innan, vare sig Puskas eller jag yckte det var någon höjdare....Sen gick vi in, vi var rätt tidiga och hamnade långt fram....En 40 min försenad så gjorde sen E-Street band entre och dem bjöd på en jävla bra konsert måste jag säga.....Vilken jävla energi och ork han har Springsteen, han tog knappt en sekunds vila mellan låtarna.....Outlaw Pete, In the flood, Thunder Road., Waiting on a sunny day....Han bjöd på många sköna gamla stänkare......Det var en upplevelse att se en av mina stora favoriter, Bruce Springsteen, en folkets man!!

Igår så hade jag mitt Fotbolls VM.......3 namn som skulle vara med dök dock inte upp vilket jag tycker är jävligt dåligt, något som gjorde att vi fick lägga om reglerna......Vi blev 12 man och delade upp det på 3 lag, jag hamnade med Noren, Loden och Andy....Vi valde att vara Holland........När krutröken lagt sig hade vi även tagit hem segern, blev 5-2 i finalen mot Danmark.....Något som gjorde att vi fick dricka segeröl ur den svettiga gamla vandringspokalen vi har, inköpt på Myrorna för några år sen......Men det är ändå en speciell känsla att ta en segerklunk från den......Turneringens utropstecken var nog Sandberg, jag brukar klaga och göra åtlöje av han ofta här......Men nu förtjänar han beröm, fanskapet lyckades göra 10 mål och delade segern i skytteligan med mig......Imponerande Sandberg.....Även Fredriksson bör nämnas, denna man är en livskonstnär.....Han kom till spel iklädd mörka solbrillor, tigtha jeansshorts och en brun t-shirt med chockladmärket Puckos logga på......En sann artist....Det bör även nämnas att Puskas fick smeknamnet Svenne Banan för att han hela tiden tjatade om att han var tvungen " att åka hem och äta " kombinerat med att han hade en gul svensk Svenne Banan tröja på sig!!

Sen på kvällen hade vi som vanligt spelarbankett hemma hos mig......Bäck, Sandberg, Noren och Svensson kom hit till matchen Sverige - Danmark och alla vet vilket jävla fiasko det blev.......Nu kan vi glömma VM, vi är totalt jävla ofarliga framåt......Och vad Micke Nilsson höll på med vid målet det vet nog bara han själv, knapp korpklass!!

Hela försvaret kändes darrigt och mittfältet saknar helt kreativitet och Henke Larsson skulle nog tagit och pensionerat sig för nåt år sen.......Han håller inte riktigt längre och det är lite tragiskt att se det.......Sen var det självklart tråkigt att höra att hans bror gått bort......Hur sen Källström kan få ta straffen före Zlatan är en annan sak jag inte förstår......Men det går jämt åt helvete när man ser en match ihop med kompisar, 9 gånger av 10 så går det åt helvete när man ser ihop med kompisar, det är konstigt alltså!!



Ja du Lasse, det är tunga tider nu!!

Stämningen efter matchen blev väl därför inte den bästa, men den höjdes när Puskas, Gilde och Victoria kom förbi......Stämningen nådde nog sin topp när vi satt och sjöng fotbollsramsor i köket.......Puskas drog igång en tysk gammal krigsdänga " Ein, Zwei, drei.......HITLERJUGEND.........Ein, zwei, drei, HITLERJUGEND!!

Jag har alltid sagt att det bor en liten nazist i Puskas.....Det bör även nämnas att Noren lyckades slå sönder en klocka i köket på nåt sätt....Förhoppningsvis ersätter han den........Sen drog vi förbi hotellet, ett ganska kasst ställe men det är ju alla fall nära dit.......Bäck stod som vanligt och larvade sig på dansgolvet, själv gick jag runt och försökte skapa lite turbulens med några trötta KBK:are......Det lyckades till viss del, bara kul med lite hederlig hets!!

Det ryktas....Att Sandberg låg utslagen i min soffa med en filt över sig och såg ut som en halvdöd pensionär alldeles innan match, uttömd efter cupen enligt sig själv!!

Det ryktas....Att Loden och cupens domare Gilde inte direkt kom överrens!!

Det ryktas....Att tjejerna i Stockholm håller hög klass!!

Det ryktas.....Att Sverige känns som ett trött landslag!!

Veckans Youtube.




Kommentar : Per Ledin....Tidernas skönaste spelare i Elitserien!!



Kommentar : Här är en annan tung lirare jag saknar......Kungen Peter Forsberg, här är han rätt besviken!!


Nu måste jag göra mig i ordning här....Lägenheten ser ut som ett bombnedslag efter igår....Sen spelar ju Söderling final i Franska Öppna med om 40 min, som den pessimist jag är så tror jag på förlust.....Senare ska jag och Rickard på bio.....,Vi säger det, Tjing!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback