En stillsam helg!!

Denna helg har varit väldigt lugn, har nästan helt hållt mig från att dricka för första gången på bra länge......Var hemma hos Berg och kollade GP Speedway från Köpenhamn förrut, även Puskas och Gilde var där.....Blev en rätt tråkig tävling med få omkörningar och usla svenskar.....Vi avslutade kvällen med frågespelet Buzz och som vanligt så visade jag då vem som är herre på täppan.....Med en unik kombination av vilja, tävlingsinstinkt och kyla så är jag svårstoppad när det kommer till tävling!!

Annars i veckan då........Ja i Torsdags var jag inne en sväng i Örebro och tränade på Nautilus ihop med Jenny och sen fikade vi för de 60 kr vi vann på matchen Sverige - Malta, jag hade hellre lagt de pengarna på spel eller sprit, men låt gå för denna gång då ;)

....Sen träffade jag min nye kontaktperson Eric hemma hos honom för andra gången, vi kommer bra överrens även om vi inte hittat så många gemensamma intressen än......Efter det var det raka vägen till träning med Yxhult, en träning med väldigt få personer och tempot var lågt......Vi skulle behöva hitta på nåt kul i Yxhult känns det som just nu!!

Igår så var jag förbi hos Kumlanytt vid deras redaktion, tittade in där i Onsdags och snackade lite allmänt med redaktör Litzen och sa bland annat att jag gärna var intresserad av att hjälpa till om det behövdes......Han ringde redan dagen efter och bad mig komma in på Fredag så jag tog bilen och åkte dit i ösregnet......Efter att ha varit där några timmar så kom vi fram till att jag ska börja med att hjälpa till med att skriva om sporthändelser i Kumla och förmodligen ska jag börja sälja annonser på Kumlanytt.se med om några veckor......Det kan bli kul, men hade gärna börjat direkt för man gör fan inte mycket på dagarna nu......Det känns nästan som man bara går och väntar på att dagarna ska ta slut....

.....Efter det åkte jag förbi Jonathan som haft skolavslutning och sen drog jag och Bäck in till Örebro och lirade lite biljard, han är vass på biljard Bäck den jäveln, men en match lyckades jag knipa alla fall!!

Det ryktas.....Att farsan hade 7 rätt på V75 idag och vann 4000...Grattis käre far!!

Det ryktas....Att Molle har gängat sig med en blond skönhet, kul för han!!

Det ryktas.....Att det är dåligt med förslag inför midsommar, vad händer??


Veckans historia : Vild fest hemma hos mig för några år sen.......Stämningen är rå och adrenalinstinn och festen innehåller ökända namn som bland annat den fruktade duon Jimmy och Jerry och Kling och Bäck.......Tillsammans går vi till hotellet som denna dag har rätt mycket folk och en hel del kö faktiskt......I kön till vänster om mig står en grisfull Sandberg, han märker inte att killen bakom han står och stirrar på han, men det gör jag och håller koll på dem.......Plötsligt sopar han till Sandberg på käften, jag reagerar snabbt och drar bort killen och får in 3 snabba högersvingar.......Att bråka är oftast inte bra, men ibland måste man stå upp för sina vänner om det hettar till....Hur som helst, jag kommer in ändå trots vakterna sett allt, vilket jag än idag tycker är rätt otroligt.....Han ( som hette nåt på E i förnamn och S i efternamn får jag veta minuterna efter ) kommer inte in, Sandberg går sen runt där inne och yrar " Vad hände, slog han till mig " Tjockskallen Sandberg verkar nästan vara i chock.......

.....Men det är dagarna efter som själva poängen med historien händer......Är då hemma hos min bror Peter som är polis, vi börjar prata om stället där jag bor och Peter säger då nåt i stil med....." Du har ju Kumlas värste langare och idiot längst upp, E.S heter han, han är totalt opålitlig ".....

....Jag håller på och sätta maten i halsen, men försöker förbi oberörd....Killen jag slog till bor alltså i samma trappuppgång som mig och har ett digert brottsregister på sig......Starkt jobbat Anders.......Det dröjer några dagar sen möts vi, men som tur är så gör han inte nåt.....Vet inte om det berodde på att han var för påtänd för att minnas nåt eller om han helt enkelt inte ville ha nåt mer bråk.....Nu har fanskapet flyttat alla fall och det känns tryggt!!





Fick en present förresten av Jenny, biljetter till matchen Örebro - AIK......Tack för det ;).......Biljetten är dock till Västra stå, fan ska man behöva stå och trängas med Noren, Sandberg och massa andra ÖSK-nötter??

Innelistan.

1. Sova middag!!

2. Hemligt!!

3. U-21 EM!!

Utelistan.

1. Tankar som förblir just tankar!!

2. Att Red Wings föll i 7:e matchen mot Pittsburgh!!

3. Att fortfarande inte ha några klara planer vart eller om man ska åka nånstans i sommar!!

Veckans Youtube.



Kommentar : Mitt favoritdjur hunden!!



Kommentar : En av tidernas bättre låtar med legenden Neil Young!!

Klockan är över 1, dags för bingen....Tjing!!



Kommentarer
Postat av: Jenny

Grattis till jobbet björk!!;)

Håll utkik i min blogg, för snart är du länkad din bäver!

Postat av: jenny

Härligt att du ställer upp Björk! :) Lycka till!

2009-06-15 @ 11:59:21
URL: http://ltg.blogg.se/
Postat av: Berg

Helt rätt med Kumlanytt för dig bjässen. Läste precis debutartikeln den får godkänt. Ska bli härligt att se dig framför kameran sen :)

2009-06-17 @ 21:31:39
Postat av: Anders

För allas bästa ska jag försöka hålla mig bakom kameran om vi kommer så långt!!

2009-06-18 @ 11:25:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback