En röst i natten!!

Ja det kan man kalla denna skrivelse.....Klockan är 0:38 natten till Torsdag och jag fick lite dåligt samvete för jag inte skrivit så mycket här på senaste tiden så får väl uppdatera lite.....Anledningen till jag inte skrivit är enkel, inspirationen finns inte där för tillfället helt enkelt.......Dessutom har jag tappat bort/blivit bestulen på min ganska nyinköpta kamera vilket är åt helvete så det blir inga bilder här i fortsättningen....Kuken!!

Var första dagen på mitt sommarlov idag, vi slutade skolan igår......Var och hyrde 3 filmer på videobutiken, kändes dock lite väl mycket för orkade bara se en nu ikväll innan ögonen började slockna.......De filmer jag hyrde var Bader Meinhof komplex som jag nyss såg, En Wallander film som heter hämnden och en maffia film som heter Gomorra som är gjord efter en känd bok!!

Skolan är som sagt slut för denna termin, de sista veckorna kändes inte som vi gick i skolan utan det var roliga dagar nästintill jämnt ofta med idrott inblandat........I måndags var vi och spelade Beachovolley i Alnängsbadet och badade, var riktigt kul, beachvolley är absolut något jag kan tänka mig att spela lite med kompisar i sommar om intresse finns......Efter det åkte jag och Jenny och badade i ett kalkbrott, var riktigt skönt och avkopplande, men fiaskot var nära när jag hoppade i vattnet med mina bilnycklar, som tur är så tappade jag dem inte och de funkade till vår lättnad......Igår så hade vi avslutning, alla var finklädda förutom jag som kom dit i trasiga tofflor och ett gammalt svettigt basketlinne, fick lite dåligt samvete när jag satt ner och tittade runt på alla uppklädda.......Efter avslutningen slog jag och Jenny på riktigt stort och firade med snabbnudlar och korv från Willys hemma hos henne......Sen skildes vi åt, hoppas vi inte träffasför sällan nu under sommaren för då kommer jag sakna henne!!

På kvällen igår hade vi match borta mot SMÅ som ligger sist......Det har gått lite sådär för oss i serien, nog trodde jag vi skulle tagit lite mer poäng så här långt in i serien, men vi har inte haft nåt flyt riktigt......Igår vann vi alla fall med 5-0, men vår tränare var inte så nöjd, han brukar vara lugn, men gav oss en riktig utskällning i halvtid då vi ledde med 2-0......Jag gjorde 2 mål båda på nick, för övrigt har jag gjort alla mina mål på nick den här säsongen!!

På fredag ska jag och Puskas åka och se Springsteen på Stockholms Stadion......Sålde 2 av biljetterna till min tränare och hans fru......Vi kommer åka bil upp, Puskas kör och jag kan sitta och kröka.....Nejdå, ska ta det rätt lugnt, men några öl blir det nog......Det känns dock tråkigt att vädret kommer vara så pissigt.......Blir förmodligen bara runt 10 grader, men förhoppningsvis slipper vi regn alla fall!!



Bossen, Live Friday Nigth!!

Sen på lördag är det dags för mitt Fotbolls VM.......Har lyckats samla ihop en 13-14 namn och väntar på ytterligare några svar så det kommer bli av även fast jag skickade ut förfrågan om det rätt sent.......Några tunga nej tack har det blivit, men så är det varje år......Har fått med många roliga namn med så det väger upp......Kl 12 på gräsplanen vid Kumlahallen smäller det, sen efter är det spelarbankett hemma hos mig där vi kommer se Sverige - Danmark......Frågan är inte om, utan HUR hett det kommer bli här då, med tanke på vilka namn som kommer hit!!

Det ryktas.....Att Sandberg har kört stenhårt hela veckan för att vara i praktform till lördagen och kunna leva upp till sin egen bild av sig själv som en hårdjobbande bollvinnare!!

Det ryktas.....Att en tjej flyttat in hos Anis....Var där och knackade på för att fråga om han ville vara med i Fotbolls VM, då öppnade en bastant tjej omgiven av flyttlådor och två ungar och när jag frågade vem hon var sa hon att hon var Christians tjej......Christian " Bocken " Anis fortsätter att sprida sin säd!!

Det ryktas.....Att jag blev ställd mot väggen av större delen av en orolig familj efter att ha druckit för mycket på Peters 40-års fest......Bara att erkänna att det är lite svårt med fritt i baren ibland!!

Det ryktas.....Att Zlatan fan får ta och göra mål i landslaget nu på Lördag, för det var inte igår det hände!!


Veckans recension : The Baader Meinhof komplex

Betyg : 4 -



Kommentar : En intressant och fascinerande film.......Är verklighetsbaserad och handlar om den tyska terroristgruppen Baader/Meinhof som verkade under 70-talet och genomförde allt från bankrån, kidnappningar till mord i kampen mot det samhälle de avskydde.....Jag brukar gilla verklighetsbaserade filmer och denna var inget undantag!!

Nu räcker det för idag, har uppdaterat lite om vad som hänt alla fall......Vi får se om inspirationen kommer tillbaka snart så jag skriver lite oftare, men kan inte lova nåt......Skriv gärna nåt i gästboken för kul att se om någon fortfarande läser....Tjing!!






Kommentarer
Postat av: Jocke (mr 80-tal)

Kul att du skriver igen, ska nog ta och se Baader Meinhof ikväll så men lär sej lite mer fraser än ein bier bitte nu när man ska dra till Berlin i en vecka!

2009-06-04 @ 17:32:13
Postat av: Purre77

Det verkar ju bli sol imorgon kväll! =)

2009-06-04 @ 17:48:34
Postat av: Anders

Det låter skönt Mr 80-tal....Berlin är en stad som fascinerar med sin blandning av öst och väst.....Jaså sol, det låter bra....På lördag ska det visst också bli bra väder!!

2009-06-04 @ 19:28:06
Postat av: Jenny

Hur går det med utmaningen björk? Du kan väl passa på att ge springsteen en komplimang ikväll?;) Om du lyckas med det så är det lätt veckans VÅGARE i min blogg!:P

Btw, svara på min fråga i bloggen (vilken frulle föredrar du) Hehe, bye bye!

Postat av: Jenny

Bra jobbat Björk! Du är lätt en av finaslisterna till "veckans VÅGARE"!!:D

2009-06-06 @ 07:20:48
URL: http://ltg.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ja, vi ses i september. Nu ska jag gå i ide och vänta på bättre tider ;)

2009-06-07 @ 10:39:42
URL: http://ltg.blogg.se/
Postat av: Jenny

Härligt att du är med och tävlar björk! De flesta kommenterar minigolfen eller min outfit istället;)

2009-06-10 @ 11:13:37
URL: http://ltg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback