När AIK kom till stan!!

" Vi är överallt, idrottsklubben AIK.........Vi är överallt, men det är inte ni......För ni är djurgårdsjävlar "

Ja AIK tog över Örebro under söndagen när det var allsvensk fotboll mellan ÖSK - AIK kl 18.......Vart man än vände sig om på stan så såg man AIK:are, medans ÖSK satt och tryckte och gömde sig i utkanten av staden, utkörda ur sin egen stad.......Själv drog jag till Strumpis då AIK hyrt hela stället.....Var ett jävla tryck där, sångerna ekade mellan husväggarna och ölen flödade......Blev några öl där innan det var dags att traska iväg till arenan...

....Blev som bekant 1-1, ÖSK hade första halvlek och AIK andra.....Tycker 1-1 får ses som rättvist, inte lätt för bortalag att vinna på det där jävla plastgräset.....Efter matchen sammanstrålade jag, Noren och den ditills försvunne Sandberg för en öl på O Learys innan det var dags åka hem......För övrigt så gick jag nästan plus minus noll på hela resan då jag fått biljetten i present, slapp betala bensinpengar in.....Blev bjuden på lite dricka på Strömpis, krängde en falsk biljett och avslutningsvis betalade halva bussbiljetten hem till Kumla.......Hur som helst, en upplevelse var det!!




Liten summering av övriga dagar...

Fredag : Hjälpte till att bygga och riva några saker......Var skönt att få ta i lite och behövde verkligen pengarna med.....Blev bjuden på några groggar där så när vi var klara, vilket var sent, runt halv 1........Så gick jag och " den galne Jugge-grannen " framåt och kikade lite.......Fick med oss en mamma och hennes dotter på efterfest......Båda var heta.......När dottern valde mig blev jugge-grannen uppeldad och stod och bankade på balkongen och skrek och bar sig åt.....Vi nöjer oss med att berätta detta!!

Lördag : Njöt faktiskt av att inte göra mycket......På kvällen ringde Jenny och undrade om jag kunde skjutsa henne.....Eftersom vi träffas så sällan nu på sommaren så ställde jag upp, hade ändå inget för mig.....När jag skjutsat henne och åkte hem så kändes det vemodigt, vet det är svårt pussla ihop när man jobbar, är och reser och så, men vill träffa henne oftare!!

Måndag : Hjälpte till på samma ställe som i Fredags,......La även upp hur arbetet för försäljningen av annonser på Kumlanytt ska gå till........Han som jobbat med det innan lät negativ och sa att det var svårt att få folk och företag att gå med, men jag ser det hela som en utmaning!!

Det ryktas.......Att Sandberg gick på årets match ihop med flickvännen, flickvännens faster, flickvännens syster och svärmor.....Han stod sen och smög i ett hörn omringad av dessa kvinnor som skyddade honom........Innan matchen var det tydligen picknick på en rosa filt.......Årets match, klubbens i Sandbergs hjärta ( som han själv säger ?? ) AIK kommer till stan, Sandberg väljer att se matchen på detta sätt......Ryktena säger att såväl AIK som ÖSK supportrar tappat respekten för Sandberg efter denna incident!!

Det ryktas......Att Noren satt och hans ÖSK-polare satt och smög som ett gäng råttor, tysta i ett hörn innan matchen i Söndags!!


Idag får jag äntligen se Indianerna köra......Blir min första match för säsongen, har ju annars varit upptagen med fotboll varje tisdag, men nu har vi uppehåll.......De svenska mästarna Lejonen kommer på besök, vädret kommer nog inte vara det bästa men det struntar jag i som det är nu......Är bara nöjd över att få se min första match för säsongen!!

Sen imorgon åker jag med kontaktpersonen Rickard till Malmö.......Vi ska på på hotell och får dessutom tillgång till ett " Malmö - Köpenhamn kort " där vi får fri tillgång till massa sevärdheter och nöjen i dessa städer......Tidigare resor vi gjort till Stockholm och Göteborg har varit roliga, synd bara vädret kommer vara så dåligt!!

Veckans Youtube.




Kommentar : Leno eller Letterman?? Personligen gillade jag båda!!


Kommentar : Visst kommer man ihåg några av dem här fullträffarna!!


Nu är det dags för frukost och en titt på Text-TV.....Sen ska vi sätta igång med annonsarbetet......Tjing!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det går rykten om att en oxtokig AIK-supporter har fått tag i dina personuppgifter. Han pratade om att han skulle komma och tacka för biljetten.

2009-07-08 @ 09:27:22
Postat av: Jägarn

Ibland måste man som karakarl ställa upp på sina kvinnliga familjemedlemmar och eskortera dem i miljöer som för dem kan verka lite skrämmande och obekanta, exempelvis på en högrisk-match i fotboll.



MvH Jägarn

Postat av: Anonym

hur går det för dig att skaffa lösenord till min blogg? ha ha jag har skickat en ny inbjudan iaf!

2009-07-10 @ 14:06:11
Postat av: Anonym

inlägg ovan är från sanna, glömde skriva det;-)

2009-07-10 @ 14:06:53
Postat av: Anders

Sandberg : Det finns inga ursäkter....Om du vore en sann AIK:are skulle du ha stått med grabbarna på Östra....Nu hade du " syjunta " med en mängd kvinnor istället!!



Sanna : Ska kolla det nu, klart jag vill följa din blogg!!

2009-07-11 @ 01:03:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback