Hemma från Malmö/Köpenhamn!!

Då var jag hemma igen efter att ha varit iväg på semester med min kontaktperson Rickard i 3 dagar......Vi bodde på hotell i Malmö, men det kort med aktiviteter vi hade att tillgå gällde bara saker i Köpenhamn så blev en del tid där med självklart.....

....Vi åkte Onsdag kl 8:37 från Kumla station, vi hade inte ens hunnit iväg med tåget innan ett dunderfiasko var nära......Det finns bara 2 spår i Kumla och jag satt i en kur och såg ett tåg komma söderifrån, hade inte en tanke på att det riktiga tåget skulle komma från andra hållet.......Av en slump råkade jag se " vårt " tåg i ögonvrån stå inne vid stationen redan.......Det hade tydligen smugit in helt ljudlöst, vi hävde oss upp och slängde oss in i sista sekunden.....Men fiaskot var alltså nära, det hade blivit en klassiker, att lyckas missa ett tåg från en station med 2 spår!!

Resan ner var ganska behaglig, jag gillar att åka tåg det är avkopplande att sitta och titta på landskapet utanför eller läsa en tidning.......Väl nere i Malmö så åkte vi ganska direkt över till Köpenhamn.....I början så yrade vi runt som två vilsna höns....Det var minst sagt " Svenne Banan varning " när vi stod i ett överbefolkat gathörn med en uppvecklad karta och inte hade en aning om vart vi var!!

På kvällen gick vi på bio i Malmö och såg GSI den nya svenska filmen....

Veckan recension : Gruppen för särskilda insatser, GSI.

Komentar : Jag hade höga förväntningar på den här filmen då jag tyckt alla de 3 tidigare i serien varit riktigt bra.....Men den levde absolut upp till de höga krav jag hade, den är spännande och intressant varje minut....Blir därför ett högt betyg.......Betyg : 4 plus!!



Torsdag : Hotellfrukosten smakar riktigt gott....Färskt bröd, massor med pålägg, olika sorters fil och youghurt, färskt frukt, äppeljuice m.m......Väl i Köpenhamn så går vi på Tivoli som ligger alldeles bredvid Centralstationen......Ska inte säga jag blir besviken, men efter vad jag hört så trodde jag nog det skulle lite mer åkattraktioner.......Köpenhamn är en vacker stad, tycker den påminner en hel del om Stockholm......På kvällen går vi ut och käkar pizza, jag är klar på 15 min, för Rickard tar det 1 och en halv timme att äta upp sin......Han äter som i slow motion, skär bitar som skulle vara mer passande till en fågelunge.....Han slår fan världsrekord i att äta långsamt......På kvällen kan jag inte hålla mig utan måste gå ut och kolla in nattlivet i Malmö....Säger till R att " jag ska ta en promenad och kommer lite senare " och drar ut......Det är visserligen Torsdag, men tycker ändå utelivet verkar sådaär i Malmö!!

Fredag : Fiaskot är ett faktum, vi försover oss och missar den ljuvliga hotelfrukosten....Blir sen en sista tripp med Öresundståget till Köpenhamn, men hinner bara vara där några timmar innan vi måste åka tillbaka....Käkar på ett ställe som heter La Estrada i Malmö och får den största portion jag någonsin upplevt när jag beställer en Pasta Carbonara......Efter det är det dags att åka hem, runt 5 går tåget, vid halv tio är vi hemma!!



Så här kan det se ut i Köpenhamn!!

Det ryktas......Att Sandberg anser att Noren är en toffel!!

Det ryktas.....Att Puskas sånär blev attackerad av en muränna när han snorklade i Hawaaii!!

Det ryktas.....Att jag träffade ett par trevliga amerikaner ute i Malmö, men när det visade sig att jag hade slut på pengar förändrades de helt och blev äckligt dryga!!

Det ryktas....Att Falafelstationen i Malmö är att rekommendera!!

Idag blir det nog lugnt, som det känns nu så kan det bli ett par filmer och nån pizza eller nåt liknande till kvällen.....Är även hundvakt åt den galna juggegrannen, tyckte lite synd om honom....Ha skulle iväg till Västerås med familjen och hittade ingen som kunde vakta hundarna, han jobbar fan jämt så tyckte han var värd att komma iväg!!

Innelistan.

1. Hotellfrukosten - Grymt god!!

2. Esprit - Min nya favorit bland klädkedjor!!

3. Sova i sin egen säng!!

Utelistan.

1. Besked som jag inte vill ha!!

2. Tomhet!!

3. Regn och rusk!!

Veckans Youtube.



Kommentar : AC/DC, The razors edge!!



Kommentar : En rolig kille och en skönhet ihop på scenen!!

Nu är klockan 14:42, går inte sitta här längre......Hundarna måste nog ut nu....Tjing!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback