En cykeltur!!

Var inte speciellt sugen på att gå ut i Fredags egentligen, av gammal vana så går jag hellre ut på Lördagar än på Fredagar men när majoriteten hade talat, i detta fall Sandberg och Bäck, så blev det Fredag.....Vädret var fint och jag var ganska rastlös så jag fick den lysande iden att cykla in med min slitna gamla mountainbike med en växel....

.....Det blev en färd som stundtals utvecklade sig till en mardröm!!

Jag valde att cykla över landet och kom ut vid Ekeby-macken på Norrköpingsvägen, men när jag väl kom fram dit hade jag redan hunnit få kramp i häcken, sträckt mig i vaderna och svettats tonvis.....Men resterande sträcka på drygt 1 mil blev rätt lugn och skön faktiskt, det var en fin väg att cykla över Gällersta och Norra Bro......Stundtals var det faktiskt även riktigt skönt och avkopplande!!

Väl inne så lånade jag direkt Sandbergs dusch, sen gick vi ut och satte oss i hans trädgård med några öl....Efter ett tag tillkom även Bäck.....Det blev en hyfsat kul kväll, jag var på mathumör och beställde 3 kebabrullar mellan 10 - 3!!

Men var lite halvjobbigt att cykla hem sen full och jävlig, mitt i natten, men hem kom jag alla fall!!

Idag var jag och träffade de nya ägarna för slottet i Kumla, sen skrev jag en artikel om det....Efter det försökte jag sälja lite annonser, men det går sådär, det är många som har semesterstängt, har vikarier där och även många som säger att de ska höra av sig men de har inte gjort det än alla fall!!

Nu på kvällen var det GAIS - AIK på Canal Plus, 2-2 blev det, Mutumba och Obolo målskyttar för AIK.......Tycker Mutumba var bäst i AIK, har inte varit överdrivet förtjust i han innan, men idag var han fan bra.......Även Ortiz första halvlek och Obolos andra förtjänar beröm......Kryss borta mot GAIS är väl godkänt, men inget resultat som ger guld heller.......Men bättre än ÖSK som föll med 1-3 mot BK Röven alla fall....Ha Ha Ha Ha!!

Det ryktas.....Att Sandberg nu har svärt på en släktings grav att han ska anordna en boxningsturnering innan hösten är över.....PÅ tiden!!

Det ryktas.....Att Noren, eller som han kallas i ÖSK-kretsar " Micke Ultra ", bjöd in massa folk till Pitchers idag för att sen själv inte dyka upp......När Micke Ultra väl kom förbi försenad så satte han sig inte med de grabbar han bjudit dit utan med två tjejer i ett hörn och satte sig och stirrade in i väggen som en mussla.......Flera ÖSK-kamrater sägs ha reagerat på Micke Ultras betendee!!

Det ryktas.....Att Loden sågs komma cyklande till jobbet och han var enligt rykten halvt sovande, halvt vaken!!

Det ryktas.....Att det förmodligen kommer bli en badmintonturnering på gräset här utanför nu på Onsdag.....Hoppas bara regnet håller sig borta!!

Har funderingar på om man inte ska åka iväg på nån mer tripp några dagar nånstans....Västkusten igen kanske, eller nåt oväntat som Polen eller Lettland rent av......I vilket fall känner jag att jag måste bort nånstans snart, vill inte gå här hemma och dra en månad till......Men så är det ju det där med resesällskap med, det ser lite tunnt ut, i värsta fall får jag väl åka själv, det kanske inte är så dumt då är man mer tvingad att vara lite social!!

Det som känns tråkigt som jag inte kan sluta tänka på är att Jenny kanske ska sluta i skolan......Hon säger att hon kännt att det vi utbildar oss till inte kommer passa henne......Det blir riktigt, riktigt tomt om hon slutar......Vet inte hur jag ska orka 1 år utan henne i klassen för det känns inte som man har direkt nån kompis där förutom henne.....Har varit ensamt att träffa henne så lite nu på sommaren och slutar hon skolan kommer vi säkert träffas ännu mindre vad man än säger!!


Veckans Youtube.



Kommentar : Tidernas största bolltalang Diego Armando Maradona.....Kan någon förklara vad han gör runt 2:50??



Kommentar : Invandrarna skriker efter Lasermannens huvud på ett fat och då svarar politikerna med att sjunga We Shall Overcome...Ha Ha!!

Slutskrivet för idag......Ta och skriv lite i gästboken nu, enligt statistiken är det drygt 15 trogna som följer den här bloggen, då kan ni väl skriva nåt med, de 2 senaste inläggen har inte haft en kommentar......Tjing!!

Kommentarer
Postat av: jägarn

Jag kan bekräfta att en boxningsturnering kommer att gå av stapeln, troligtvis i oktober. Det kommer att bli 3 ronder a 90 sekunder. Tre viktklasser och troligtvis kommer man starta i kvartsfinal eller semifinal, kanske tom final i någon klass. Detta beror ju självklart på hur många som ställer upp. Vi kommer att använda full-face hjälmar. Vidare är tandskydd obligatorisk utrustning. Plats för detta spektakel kommer att bli boxningslokalen i Kumlahallen. Tre domare kommer att behövas samt sekonder.

Postat av: Anders

Kul att turneringen blir av....Men 3 viktklasser är inte det lite väl mycket sett till hur många deltagare vi kommer bli??



Räcker det inte med vanliga boxningshjälmar heller....Känns lite väl fjolligt att ha full face hjälmar....Tror ändå inte någon av oss har kraft till att skada någon annan nämnvärt.....Men i övrigt känns det som ett bra och kul initiativ...Jag tror för övrigt Andre blir turneringens flopp om han är med!!

2009-07-21 @ 17:27:57
Postat av: Berg

Är bloggen död?

2009-07-25 @ 14:05:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback