Skriveri-dags!!

Då var det time att uppdatera lite här.....Klockan är 23:43 på Måndagkvällen och jag känner hur tröttheten håller på att sänka mig, men några rader ska vi hinna med alla fall.....Idag i skolan var vi ute vid Hjälmaren och testade åka lite långfärdskridskor, första gången för mig, men det var ganska kul......Alla fall när man åkte utåt, på tillbakavägen var det en jävla motvind......Naturligtvis lyckades jag ramla inför hela klassen med när de satt på bryggan och väntade på mig och Jenny som var de sista tillbaka......Jag är dock mest förvånad över att jag lyckades hålla mig på benen ända tills dess!!

Imorgon är vi visst lediga, vilket känns skönt i och för sig, men lite överraskande.......Ska nog se till att ta tag lite i det projekt vi ska ha då jag och Jenny, stadsorienteringen, det är mycket som ska förberedas......Det ska öppnas konto, trycka upp anmälningslappar, låna utrustning, ringa samtal och fan och hans moster......Alla ni som läser här är varmt välkomna att delta när tävlingen går av stapeln, förmodligen i mitten av Maj!!


Helgen blev lugn.....I lördags var jag hos Bjässe Zack som fyllde 10 år.....Han fick en del nya saker, men det har nog hans far Jimmy råd med, låt oss säga att jag hajade till en aning när jag fick reda på vad han tjänade.....Outstanding i släkten Björk alla fall............Mitt i kalaset ringde MN och ville ha skjuts in till Örebro, jag ställde upp och hämtade han även sen, däremellan såg jag några hockeymatcher......Igår minns jag inte vad jag gjorde såg dock United krossa Chelsea hemma på Old Trafford......Dem var grymt bra faktiskt, de största plusen enligt mig går till Nemanja Vidic och Ryan Giggs........Sandberg tyckte tydligen att den anonyme skotske innermittfältaren Darren Fletcher var bäst, men hade man väntat sig nåt annat??

Faktum är att är du en grovjobbare som inte syns, gärna spelar på innermitten och dessutom kommer från nåt coolt land som Skottland, Wales eller NordIrland, då är chansen stor att Sandberg tycker du är kung.......Fy fan vad dålig du är Sandberg!!


Veckans kompis : Den 10:e ( tror jag ?? ) och sista presentationen av en av mina kompisar, dem jag inte skrivit om nu räknar jag som bekanta och inte kompisar.......Sist ur är Andre Svensson, en rutten kille på 26 år som nyligen flyttat in i ett nyköpt hus i Kumla tillsammans med sin Sambo Maria och sonen Theo......Han jobbar precis som Bäck på Mellansveriges största skitställe Momentum, är det en arbetsplats eller ett råtthål vi pratar om??

Jag har känt Andre i cirka 4 år, lärde känna honom genom Bäck då de är gamla kompisar......Andre är världsmästare i det mesta enligt sig själv, till och med hans egen far kallar honom för världsmästaren, det säger väl en del.......Svensson har även en speciell förmåga att göra sig själv till huvudpersonen på fester......Det faktum att 90 % av folket oftadt vill ha tyst på skiten, eller att han inte känner nån överhuvudtaget där, verkar sällan bekomma han......Men Andre är en generös person, en av de mest generösa jag känner faktiskt och ber man honom en tjänst så ställer han ofta upp.......Nu till veckans Svensson!!

Veckans Svensson ; Vi är inne på Eyravallen för att kolla när Stene där Bäck spelade möter Adolfsberg på konstgräset.......Nån av oss säger,  " jävlar snygg pass, den var inte lätt att slå "........Andre hugger som en kobra......." Den där passningen slår jag lätt " skriker han med gäll och uppjagad röst och det är bara startskottet.........Ju längre matchen går, ju mer sitter fanskapet och berömmer sig själv och jämför sig själv med spelarna på planen.......Det bör väl nämnmas att fanskapet vid denna tidpunkt inte spelade fotboll och inte direkt var i matchform eller kroppsform för att göra det heller........MN som träffar honom för första gången denna kväll ser förfärad ut, jag har dock slagit dövörat till sen länge när Svensson ideligen sitter och berömmer sig själv........Han får bland annat med klassikern om sitt senaste inhop i Skyllberg   " När jag kom in så skapade jag 5 chanser på 2 minuter "      Visst Svensson, säkert din jävla dynghög!!

Till slut är matchen över och man ska äntligen få slippa Svenssons oerhörda berömmande av sig själv......Han och MN drar dock på en fest till en kompis på MN, Svensson som har lågan uppe stövlar direkt in och tar kontroll över stereon samtidigt som lägenhetsinnehavaren ser minst sagt förvånad ut, men det är sån han är Andre Svensson!!

Status just nu : Håller på och fixar med huset, ser fram emot hans inflyttningsfest, är förmodligen med i Noren Ping Pong Show nu till Fredag, eller??



Veckans recension : The day the eart stood still............Betyg : 2 +.

Kommentar : Ingen toppfilm direkt, ganska dålig handling och inte så spännande heller....Plus till att en det är en del sköna specialeffekter, handlar om nåt moln eller vad fan det nu är som invaderar jorden och hotar utplåna den.......Men som sagt, handligen känns minst sagt tveksam, ingen film jag rekommenderar!!

Det kan noteras att jag och R var helt ensamma i biosalongen när vi såg den här och han av som vanligt filmen en 4:a i betyg!!

Det ryktas..........Att Noren har stora problem med administrationen av Noren Ping pong show, han har verkat pressad och bortkommen inför sin uppgift som turrneringens chef.......Klarar du av det här Noren??

Det ryktas......Att BuffelGilde vann mycket pengar på poker natten till Söndag!!

Det ryktas.......Att Kimboll ser sig själv som en outsider till segern i Noren Ping pong show!!

Det ryktas........Att Obolo stannar i AIK......Guld värt!!


Veckans Youtube



Kommentar : En av mina favoritlåtar för tillfället.....Milburn med Brewster!!





Kommentar : Italiensk version av nån jävel som imiterar Zlatan, rätt kul och likt stundtals Ha Ha!!


Veckans Lista

Dem 3 bästa Rocky filmerna

1. Rocky 4
2. Rocky 1
3. Rocky 6

Läggdags, klockan är snart 1.......Ha det fint, auf wienerschitzel!!






Kommentarer
Postat av: Karin

London har ju mycket mindre avstånd än tex new york

Postat av: Sanna

Sv; Jaså, när ska ni till Vemdalen? =)

Alltså man går ju ut på hotellet där, det är där det är nattklubb. jag har mest vart ute i vemdalen under Student Skiweek! men det e rätt bra drag! beror på vad man jämför med! under Skiweek är det iaf grymt drag!

2009-01-13 @ 10:12:44
URL: http://kryckan.webblogg.se/
Postat av: Anders

Det ryktas....Att Sandberg håller på och drar sig ur Noren Ping Pong Show!!



Hoppas vi ska till Vemdalen under Student skiweek då!!

2009-01-13 @ 13:11:19
Postat av: Anders

Det ryktas.....Att Sandberg ska dra sig ur Noren Ping Pong Show!!



Hoppas vi ska till Vemdalen under Student Skiweek då!!

2009-01-13 @ 13:12:58
Postat av: Linda

haha:P jättekul:P alltid bra å skratta åt sina egna skämt;)



jo jag är nervös:P riktigt nervös faktiskt:P men de ska väl gå bra hoppas ja:P två dar kvar:S:P

2009-01-13 @ 15:43:15
URL: http://missliindaa.blogg.se/
Postat av: MN

Sandberg är det sant? är det någon som vet om Andre ska vara med? själv så är allt lungt.Ett rykte som är sant är att jocke (Mr 80tal) tränar varje dag nu!

2009-01-13 @ 15:48:41
Postat av: GildePalema

Det är inget rykte Björk!!Jag vet att du mår dåligt av att jag vinner pengar,det första jag tänkte på när jag vann turneringen var "ännu en gång kommer jag knäcka Björken".......hahaha.....men en sak är säker,det fanns faktiskt sämre spelare än du Björken =)

2009-01-13 @ 16:36:03
Postat av: Sanna

Sv: Jo förhoppningsvis är det lite drag där i alla fall. Ni borde åkt under Skiweek för då är det grymt drag! runt 2500 studenter :D Det är galet kul!

Du är välkommen med hur många frågor du vill :P Själv åker jag dit på lördag!

2009-01-13 @ 17:33:17
URL: http://kryckan.webblogg.se/
Postat av: Kimboll

Ännu ett rykte spridet av Björk. Vet inte vart han har sina källor men dom är inte speciellt djupa. Förra veckan målade du upp att jag och fiske fredrik så gott som sagt upp kontakten efter nyårsafton, denna vecka att jag har utsett mig själv till vinnare i norens pinpong show. Jag har inte ens nämnt något om resultat för någon. Jag har inte spelat pingpong sedan förra Norens pingpong show så jag tror inte att jag kommer att komma långt. Tror att herr Björk får kolla bakgrundsfakta till sina källor innan han börjar att publicera, det är ju fan värre än Aftonbladet.

2009-01-13 @ 17:39:11
Postat av: Kimboll

Ännu ett rykte spridet av Björk. Vet inte vart han har sina källor men dom är inte speciellt djupa. Förra veckan målade du upp att jag och fiske fredrik så gott som sagt upp kontakten efter nyårsafton, denna vecka att jag har utsett mig själv till vinnare i norens pinpong show. Jag har inte ens nämnt något om resultat för någon. Jag har inte spelat pingpong sedan förra Norens pingpong show så jag tror inte att jag kommer att komma långt. Tror att herr Björk får kolla bakgrundsfakta till sina källor innan han börjar att publicera, det är ju fan värre än Aftonbladet.

2009-01-13 @ 17:39:47
Postat av: Jocke (mr 80-tal)

Det ska bli kul att spela lite pingis ,har faktiskt smygtränat lite... men shortsen från sent 80-tal var lite för små ha ha ha!!

2009-01-13 @ 17:56:35
Postat av: MN

Ja du jocke eller (Äpplet) ska bli roligt på Fredag. Men Sandberg kan inte vara med!någon kommentar på det?

2009-01-13 @ 19:42:29
Postat av: Anders

Andre frågade mig nyss om det blev nåt på Fredag, så han verkar undra än!!



Jag kan tyvärr inte avslöja mina källor Kimboll, men tror du att jag är typen som bara hittar på vad för rykten som helst och publicerar dem, så känner du inte mig ;)



Tack Sanna, kanske kommer några mer frågor!!



Jag tycker det är ynkligt av Sandberg att dra sig ur, bannlys han från års show redan nu!!

2009-01-13 @ 21:55:28
Postat av: MN

Andre är klar på fredag! jocke tränar varje dag så han blir nog farlig på fredag!Björk har du fått tag på Puskas?

2009-01-15 @ 16:01:01
Postat av: Anonym

Idag gjorde sig min gamla knäskada sig påmind, fick bryta träningen med Nordin efter 1 timma, hoppas svullnden går ner till imorrn annars vet jag inte hur det ska bli!

2009-01-15 @ 18:47:33
Postat av: Jocke (mr 80-tal)

Alla förstod väl att det var mr 80-tal som har skrivit!

2009-01-15 @ 18:50:26
Postat av: MN

Du får vila dig i form MR mr 80-tal så hörs vi på fredag!

2009-01-15 @ 19:02:52
Postat av: Anders

Jo Puskas var förmodligen klar, skulle höra med fruntimret bara.....Även Gilde är med, han var tveksam ett tag för ont i armbågen....



....Vad tycker ni övriga om Sandbergs avhopp då....Ordet är fritt!!

2009-01-15 @ 19:34:22
Postat av: Anonym

Björk ska bara knäckas för han är efterbliven

2009-01-15 @ 21:03:19
Postat av: Anonym

Undra vad Björk ska göra denna gång... Djungeltrumman säger att han rev Bäcks svågers lägenhet på nyår...

2009-01-15 @ 21:05:25
Postat av: Anonym

Fy fan vad ruttet, jävla massa avhopp från Noren pingpong show. Var är solidariteten i samhället?



Först går folk ur facket, nu kommer inte folket till Norens show. Vad händer härnäst? Samhällets undergång är nära.

2009-01-16 @ 16:32:26
Postat av: Anonym

Soliariteten försvann när borgarna tog över!!!

2009-01-16 @ 17:11:29
Postat av: Kimboll

Noren pingpong show var åter igen en stor succé.

Resultatet blev följande:

1:a Bäck

2:a Kimboll

3:a 80-tals Jocke



Misstänker att Björks nästa blogginlägg kommer att innehålla en hel del förklaringar till "floppen" från vinst förra året till att inte komma med på pallen detta åt.

2009-01-16 @ 22:15:06
Postat av: Jocke (mr 80-tal)

Kimboll, du hade finalen i dina händer med en stor ledning vad hände tog du timeouten för sent? Eller var det värmen i hallen?

2009-01-16 @ 23:22:34
Postat av: MN

Det glädjer mig att det blev en succe även i år! tack till alla som ställde upp i år! bra jobbat mvh/ M Noren

2009-01-17 @ 00:27:46
Postat av: Mr ping pong

Kim Boll du blev för nervös tror jag! eller?

2009-01-17 @ 00:31:02
Postat av: Anders

Flopp och flopp....Det bör väl tilläggas att jag fick spela med vänster hand istället för med höger för jag ocj Puskas var för överlägsna annars....Var det nån som floppade så var det du Kimboll när du fullständigt klappade ihop i finalen....Men mer om det kommer i mitt nästa inlägg ;)

2009-01-17 @ 14:36:53
Postat av: Purre77

Tack för en trevlig turnering grabbar! Måste säga att Bäck vann rättvist! =)

2009-01-17 @ 16:06:53
Postat av: Kimboll

Skulle lyssna på mr 80-tal och ta timeout tidigare. Sen kunde jag inte få bort bilden med med Björk penis från näthinnan. Den jäveln sliter fram ballen mitt under matchen. Fy fan, det tar ju timmar att återhämta sig från sånt.

2009-01-17 @ 17:04:20
Postat av: Mn

En av dom värsta psykningar jag har sett! fy fan

2009-01-17 @ 17:45:22
Postat av: Jocke (mr 80-tal)

Håller med Kimboll och MN, det var nog det som tog hårt på Kimboll i finalen lukten kom efter så att säga, vad har Björk för kommentar på detta?

2009-01-17 @ 18:13:29
Postat av: Anders

Jag var tvungen att hitta på nåt då jag kände hur matchen höll på att glida mig ur händerna och jag tycker också jag lyckades få Kimboll skärrad och matchen höll sånär på att glida över till min fördel...Men tyvärr höll skithögen Kimboll undan!!

2009-01-17 @ 23:58:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback