Noren Ping Pong Show avgjord!!

Ja igår så spelades den andra upplagan av Noren Ping Pong Show nere i Kumlahallen med 9 deltagare, mer om det längre fram, först en veckoresume.......I Onsdags gjorde jag min första träning med Yxhult ute, vi tränar 4 gånger i veckan just nu.....Men 3 för mig för på Lördag är det inne och där är jag inte med, hur som haver......Först hade vi 1 timmes fys i en skola, jag kände mig ungefär lika smidig som en elefant i en porslinsbutik till en början.......Efter det drog vi ut och sprang intervall i 1 timme, var jävligt jobbigt, men min kondition var faktiskt inte så dålig som jag trodde......Men bättre ska den bli, var skönt att träffa grabbarna alla fall!!

I torsdags körde vi långfärdskridskor på Hjälmaren med skolan......Det var bra förhållanden med  bra is och ganska vindstilla......Efter att ha tagit en fikapaus ett par kilometer ut så undrade läraren vilka som ville åka hem och vilka som ville åka längre........Jag skulle naturligtvis visa mig på styva linan och ville åka längre, fick med mig Jenny och Karl, eller sexpastorn som vi kallar han......

Vår destination var Lindholmen som låg 7 km ut, till en början flöt det på bra......Men ju längre vi åkte ju tröttare blev jag och innan vi kommit dit hade hela gruppen hakat av mig och jag började alltmer känna mig som Bambi på hal is när tröttheten gjorde att mina ben inte hängde med.........Väl där höll jag på att somna på bryggan, men vi skulle ju tillbaka med och det blev en riktig pärs alltså.........Mörkret sänkte sig, svetten började rinna och krampen började suga tag i mina muskler........Jag trodde att jag var den vältränade idrottsmannen i gruppen, men det var jag som var gruppens svaga länk......Till och med 70-åriga gamla gubbar skrinnade förbi mig och skrattade........Som tur var så gjorde Jenny mig sällskap på tillbakavägen, fast hon säkert kunde åkt ifrån mig..........Var skönt att ha Jenny vid min sida, hon var inte heller 100 % ig och klagade på ont i fötterna, som den gentleman jag är så ryckte jag då in och gav fotmassage......Till slut såg vi alla fall land och lyckades ta oss i mål, medans sexpastorn stod och skrattade och hånade mig från land.......Var tvungen skippa träningen sen på kvällen för hade träningsvärk i hela kroppen.......På natten så drömde jag sen att jag var ute och åkte på en åkte, åkte och åkte utan att komma nånstans.....Men vill inte klaga för mycket, är man bara pigg, vädret är bra och sällskapet trevligt så är långfärdskridskor ett utmärkt alternativ under vintern!!


Igår så spelade vi Noren Ping Pong Show.......Om man jämför förberedelserna för cupen som Noren gjort med exempelvis Björken Cup så var det som att jämföra en myra med en elefant......Eller som svikaren Sandberg sa  "  Om Noren Ping Pong Show känns som Svenska cupen så är Björken Cup som Champions League ".......De 9 spelare som var med var dessa   Jag, Noren, Bäck, Puskas, Kimboll, Magic Ehn, Fiske Fredrik, Mr 80-tal och Andre......Vi lottade in oss i två grupper och körde ett set först till 11 i gruppen.......Först var det meningen att jag och Puskas skulle starta varje match med 0-9, men Puskas nöjde sig inte med det utan kom med förslaget att vi skulle spela med vänster hand istället......Så fick det bli........Gjorde en bra match i gruppen där jag slog slutsegraren Bäck med vänster hand, men i kvarten fick jag stryk av finalisten Kimboll med 15-12......

....Jag var dock nära att vända på matchen genom att  börja psyka han och ta mig på ballen innan varje serve.....Den respektable Kimboll såg både skakad och skärrad ut, men lyckades rida ut stormen........I finalen vann Bäck över Kimboll med 21-11....Finalen spelades till 21........Efter det bastade jag, Noren, Puskas och Andre i nån timme.....Fan vad skönt det är att basta och ta några kalla öl, finns inte mycket som slår det i min bok........Efter det så drog vi förbi Gilde som  satt och spelade TV-spel, jag hade personligen hellre dragit hem till Andre som bjöd hem till sitt nya hem för att se hur han bodde än att åka och se BuffelGilde spela TV spel, därför vart jag inte långrandig där utan knallade hemåt..




Jag och Kimboll under vår kvartsfinal!!




Vinnaren Bäck med sitt pris med cupens general Noren till vänster!!


Har även en bra film på Kimbolls matchboll mot mig, men förstår inte hur man lägger in den så den får vänta till nästa inlägg.......Idag  har jag inte gjort mycket, mest varit trött.....Såg Luleå förlora sin 5:e match på 6 senaste när de föll mot Linköping hemma med 0-2......Nu är inte slutspelsplatsen så säker längre!!

När jag tog en tur med bilen på kvällen så var det knappt en enda människa ute, trots att jag åkte över torget och de mer centrala delarna av Kumla som verkligen har förvandlats till en riktig spökstad......Öpnna nåt uteställe och gör det nu!!

Det ryktas.........Att Sandberg nobbade Noren Ping Pong Show, vad var det nu då parmiddag, romantisk komedi eller några öl på det lokala alkistället med Pampas......Svagt Sandberg!!

Det ryktas.....Att Kimboll drabbades av en nervkollaps i finalen som han ledde för att sen förlora klart!!

Det ryktas.......Att Magic Ehn slängde racket när han föll i kvartsfinalen mot Fiske Fredrik som avgjorde med 2 kantbollar!!

Det ryktas........Att Mr 80-tal tog hem bronsmatchen, trots en som han påstod svår knäskada!!

Det ryktas.......Att Noren som vanligt vek ner sig när det började gälla nåting.....Efter att ha gått obesegrad genom gruppspelet så föll han direkt i slutspelet, som vanligt med andra ord!!

Det ryktas......Att Andre köpt sitt nya hus av en halvkriminell psykopat!!

Det ryktas......Att Idrottsgalan borde ställas in, finns ingen anledning att fira ett så här uruselt svenskt idrottsår!!


Veckans Youtube





Kommentar : Topp 5, snygga hörnmål!!

Nu får det räcka med skrivande...Ska nog lägga mig och kolla lite på Washington - Boston nu, imorgon ska jag eventuellt följa med ner och bada och sen eventuellt åka och se Lindlöven - Kumla, Over and out.....Auf wienerschitzel!!









Kommentarer
Postat av: Kimboll

Finalen var en riktig nagelbitare. Inte helt oväntat ledde jag med 7-3 men sen började jag få flashbacks från matchen innan när jag mötte Björk. Det äcklet stod och tog sig på kuken var och varannan sekund. Efter det gick det utför, Bäck tog säkert 7 bollar på raken och både mr 80-tal och Björk sa åt mig att ta timeout. Envis som man var väntade jag för länge med timeouten, men efter den hade jag återhämtat mig lite och tog återigen några bollar, men det var bara att inse att Bäck var den starkaste av oss två. Bara att gratulera.

2009-01-18 @ 10:33:33
Postat av: MN

JA Kimboll det är ju bra med en 2a plats tycker jag! bra jobbat

2009-01-18 @ 11:03:30
Postat av: Anders

Psykningar är en del av pingisen, finns väl inget i regelboken som inte säger att man får rätta till kroppsdelar som ligger fel??

2009-01-18 @ 11:13:32
Postat av: Linda

haha, nee men du är faktiskt snäppet värre:P får aldrig till såå långa inlägg:P iofs, kanske om man babblar på:P



jaa de är jätteskoj:) känns skitbra, kursstart i morron:D sen är de ju de med nollningen, vilket ja inte deltar i allt:P haha, men men:P



ja stikkans är smask;) brukar variera mellan mexicana å kycklingcurry:D gött, vart dock mexicana i lördags:D



har du haft en trevlig helg?

Postat av: GildePalema

MN ok JB räckte inte till idag.....MN skyllde på Gildegroggar!!!JB tog det en kvart för varje gång han höll i leken....Ok den där AB satt o spottade på sitt eget vardagsrumsgolv hela tiden å skyllde på de där skurtrasegroggarna.....skärp er för faan,för ni räcker inte till hahahahahahahahahaha.........

2009-02-01 @ 04:39:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback