Mittvecks-summering!!

Pang, Pang, pang.....Slut, slut, slut!!

Sitter i min knarriga gamla säng som knappast skulle gå igenom besiktningen om sängar hade besiktning....Klockan är snart halv 12, men vi börjar 9:30 imorgon så känns ändå ganska lugnt.......Liten sammanfattning av de dagar som varit...

Måndag : Kul skoldag.....Kommer inte ihåg vad vi gjorde, men minns det var rätt kul......På kvällen åkte jag och interjuvade min käre syster.....Det var snällt av henne att ställa upp, men hon var otroligt stressad kändes det som och när jag var klar sa hon " Du vet jag hade kunnat gjort nåt annat nu, som tagit ett bad, ut och sprungit eller nåt ".......Jag svarade " Ja men du behöver inte ställa upp om du inte vill "............" Jo men jag gör det ju för din skull svarade hon ".........Jag älskar min syster, men vi är ganska olika som personer, det är bara att konstatera!!

Tisdag : Kul skoldag igen, men minns inte heller här riktigt vad vi gjorde.......Hade försökt beställa biljetter till Springsteen, men inte kommit fram.......Blev därför en positiv överraskning när Puskas hade lyckats fixa 4 biljetter, eller Puskas tjej ska vi säga......Vi ska inte ge Puskas massa cred i onödan här......Jävla Sheffield-tomte!!

Hur som haver, jag och puskas ska åka alla fall....Torsdagen den 4:e Junit till Stockholms Stadion, blir min första riktiga konsert någonsin faktiskt......Och Springsteen är ju en av mina absoluta favoriter, så det ser jag fram emot......Förhoppningsvis följer min klasskamrat Jenny med också.....Om hon får för sin svartsjuka kille och om Victoria inte får för sig att sälja biljetterna på nätet, vi får se!!

Onsdag : Tråkig dag i skolan, var inga roliga lektioner och de flesta i klassen, inklusive jag, var inte riktigt på tårna......Efter lektionerna åkta jag och Sexpastorn till Nautilus Gym för att interjuva en instruktör där då vi fått det i uppgift......Hon var från Gotland och fick Sussana Kallur att se otränad ut......Och bäst av allt, jag lyckades fiffla till mig hennes MSN, om hon nu inte skrev fel adress på papperet, skulle inte förvåna mig om det var så.....

....Efter det åkte jag och käkade på McDonalds i Västhaga innan jag åkte till ett möte angående ett extrajobb som ledsagare eller kontaktperson.......Hade hoppats på bli erbjuden jobb som ledsagare då det är runt 6-8 timmar i veckan......Nu blev det som kontaktperson istället och det rör sig förmodligen om bara 8 timmar på en månad!!

Lite skillnad, men man måste ju börja nånstans......Förhoppningsvis kan jag bli erbjuden en tjänst som ledsagare ändå snart.......Dessutom kändes det inget vidare när dem beskrev han jag ska vara kontaktperson till......Han är tydligen 15 år, har AD/HD och hans främsta intressen är lastbilar och mopeder........Hade hoppats på en sportintresserad kille som jag kunde dragit med mig på fotboll, hockey, i löpspåret och annat.....

Nu på kvällen var jag och tränade, kände mig ganska pigg i benen faktiskt.....Var nog bara " maskinen " Pelle som hade bättre fart och ork än mig på löpningen......Vad säger du om det Sandberg??

Imorgon har vi friluftsdag, tänkte åka dit och springa en runda, även om det är skridskor dem vill man ska åka, hoppas löpningen blir godkänd.....

Det ryktas......Att Svenssons inflytningsfest till helgen är inställd, för dåligt intresse tydligen.....Synd!!

Det ryktas.......Att Noren har drabbats av en 30-års kris och svarar kortfattat och mörkt om han svarar överhuvudtaget när man pratar med honom!!

Det ryktas......Att jag har pratat igenom mitt " problem " med en klasskamrat......Vet inte om hon gav dem svar jag ville höra direkt, men var ungefär vad jag tror med!!

Det ryktas........Att Puskas ska anordna en ny tävling till sommaren.......Ryktena talar om namnet " Puskas femkamp "......Vi har Björken Cup i innebandy, Fotbolls VM, Bordshockey VM och Noren Ping Pong Show.......Men visst finns det plats för en tävling till och jag tycker det känns som Puskas ska ha en tävling i sitt namn!!

Det ryktas.......Att Sandberg blev uppläxad av äldre tränare på träning med BS Tor, inför hela träningsgruppen!!

Veckans historia : Återigen handlar veckans historia om Bäck........Det var Juldagen 2004 eller om det var 2005.....Har varit på förfest i Kumla.......Där för övrigt det första man hör när man kommer in genom dörren är hur en övertänd Sandberg sitter och vrålar " JAG TAR DIG " JAG TAR DIG " i vitt linne......Sandbergs betendee denna kväll skulle vi också kunna analysera, men vi nöjer oss med Bäck......När vi åkt in till Örebro får jag telefon, tar av mig handskarna och slänger dem på marken för att kunna svara.........Försvinner in i samtalet för en stund och när jag sen vänder mig om möts jag av en fasansfull syn,.........Bäck, det vidriga jävla fanskapet, står och skrattar och pissar på mina handskar......Jag hojtar till och gör allt för att få stopp på förödelsen, men skadan är redan skedd.....Mina nya fina handskar är fullständigt nerpissade och gärningsman är som så ofta Johan Bäck.......Som vanligt så skyller han ifrån sig, han skyller på att han inte såg dem, ha skyller på mig, han skyller på att han var full och det var fan säkert nåt mer som fanskapet skyllde på........Som vanligt så kommer även Bäck, denna vidriga människa undan.......Medans mina handskar mer eller mindre blev oanvändbara!!


Veckans Youtube..




Kommentar : Vilka jävla sopor!!




Kommentar : En av mina favoritlåtar " When the sun goes dow " med Arctic Monkeys!!


Nu ska jag ta mig ett glas saft, kolla på Text TV, borsta tänderna , eventuellt tillfredställa mig själv och sen sova.......Haaaj!!

Kommentarer
Postat av: MN

Björk vet du någon lokal man kan hyra i kumla?

2009-01-29 @ 16:11:57
Postat av: Anonym

Hur gick det med instruktören? Var det rätt msn som du fick?



MN: Kan man inte hyra bowlinghallen i kumla? Lira lite bowling och supa.



Ser för övrigt fram emot Puskas femkamp.

2009-01-29 @ 20:11:21
Postat av: Purre77

Micke... Har du kollat upp kvarnkällaren?

2009-01-29 @ 22:18:13
Postat av: Anders

Kvarnkällaren finns ju alltid, men det där med bowlingen tyckte jag lät som en jävligt bra ide.....Det är ju väldigt billigt där jämfört med Örebro och dessutom får man ju köpa öl med....Hellre det än att sitta och uggla nere i Kvarnkällaren en hel kväll...



...Vet inte om det går att hyra övervåningen på hotellet med, men det är nog betydligt dyrare!!



Har inte sett henne på MSN än så svårt att säga hur det gick.....Vem är du som skrev inlägget utan namn??

2009-01-29 @ 22:34:19
Postat av: MN

Kvarnkällaren var ut hyrd den 28 så vi får se vad det blir! bowling kan det bli!

2009-01-30 @ 15:57:26
Postat av: Anonym

hehe okej, jo de är skönt å plugga, men mkt för oss just nu iaf;) haha:P



mina lärare verkar helt ok, bara en som är ganska seg/dryg.. men men, de får man väl ta:P har inte lektioner så mkt så.. föreläsningar mest å seminarier är de, å de är inte varje dag de heller:P haha...



i helgen ska ja på fem års kalas, plugga, kanske simma annars lugnt:) du då?



du har inte msn lr bilddagboken lr nått? lite lättare å prata där än här:P

2009-01-30 @ 20:57:01
Postat av: Linda

Mitt som står ovanför, mitt namn försvann visst:/:P

Postat av: GildePalema

MN ok JB räckte inte till idag.....MN skyllde på Gildegroggar!!!JB tog det en kvart för varje gång han höll i leken....Ok den där AB satt o spottade på sitt eget vardagsrumsgolv hela tiden å skyllde på de där skurtrasegroggarna.....skärp er för faan,för ni räcker inte till hahahahahahahahahaha.........



2009-02-01 @ 04:40:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback