Gud måste vara bulgar!!

Det är ett av mina absoluta favoritutryck......Vem som sa det och när??  Ärkedivan Hristo Stoichkov förstås, filmningarnas och frisparkarnas mästare......Det var under kvalet till VM 94 när en journalist frågade Stoichkov hur han tyckte Bulgariens VM - kval grupp med bland annat Sverige i såg ut som han fick det till svar " Gud måste vara bulgar "!!

Apropå sköna citat avdelning svenskar så måste det här vara topp 5 alla fall....." Fan va skönt det ska bli att slippa dig din jävla julgris ".....Sagt av bandygeniet/ bandygalningen Per Fosshaug........Julgris, vilket jävla ord, varför hade man inte tänkt på dt förrut??

Nu i veckan har vi börjat nån kurs som handlar om stress & självkänsla........I måndags och Tisdags var det mest prat, men idag så fick vi besök av en Per Sandahl som tydligen är chef för hela Fritidsektorn i Örebro, så ska man få anställning nånstans sen så måste man förbi han......Denne Sandahl visade sig vara en riktig krutgubbe, han berättade stolt om hur han började inom Fritdssektorn i början av 70-talet och hur han då alltid gick beväpnad med ett baseballträ ifall nånting olustigt skulle hända....Ha Ha, vilken gubbe........Sen i slutet av dagen så frågade jag nånting om framtida anställning.....Fick då svaret,   " Jo du kan ju söka, men vi vill ju inte köpa grisen i säcken ".........Hur ska man tolka det??

Nu på kvällen var jag och tränade, vi var bara 11 personer där, lite dåligt........Först körde vi 1 timmes fys med inriktning ben......Därför var benen som gele när jag skulle ut och springa sen 1 timme efter det, trodde aldrig benen skulle bära mig, men det gick ganska bra när man väl kommit igång..........Såna här träningar är inget roliga, men det finns 3 bra saker med dem alla fall.......1. Ett bra sätt att skingra tankarna, det enda jag tänker på under träning är ofta själva träningen och det är skönt   2. Man blir så skönt trött när såna här träningar är över   3. Förhoppningsvis så ger det ju även utdelning i form av bättre kondition & styrka!!

Skulle vilja skriva om nåt privat här, men avstår från det eftersom jag vet en del läser vad jag skriver.......Vissa saker går bara inte att skriva om!!


Till helgen är det risk för att det blir ännu en lugn helg utan utgång.......Möjligtvis lite kort och bira på Fredag, menpå Lördag verkar de flesta i min kamratkrets vara uppbokade på ett eller annat sätt......Här kommer veckans rykten....

Det ryktas..........Att Puskas ska jobba Lördag och Söndag den här veckan med, nån som hört ordet arbetsnarkoman??

Det ryktas........Att Noren börjar få en 30-års kris!!

Det ryktas.........Att Kimboll sågs åka med bakhala skidor från 80-talet uppe i Ånnaboda och passeras av pensionärer!!

Det ryktas.......Att Sandberg säger att han är sjuk, fast när man umgås med honom så verkar han frisk som en nötkärna!!

Det ryktas.......Att Kimboll har lagt till sig med fler och fler gubbdrag!!

Det ryktas..........Att Jenny klär i allt!!

Det ryktas.........Att Mr Björk tyckte det var löjligt att Kalla fick Jerringpriset.....Vad har hon gjort egentligen??  Hon vann nån världscuptävling där det gällde att åka fortast uppför en slalombacke....Det är allt.....Jämför det med Zlatan och Zätas bedrifter........Men en stor del av det svenska folket är löjligt okunniga och är du tjej, har ett fint lendee och är " naturlig " och inte helt kass på din idrott då ligger du bra till för att få Jerringpriset!!


Veckans historia : Nyårsafton 2007....Jag har tidigare under kvällen stått för en stor skandal, men det är inte det som detta ska handla om......Istället ska det handla om Johan Bäck.......När jag ligger i min säng och sover så hör jag ett massivt oljud från balkongen, det är grisen Bäck som håller på och klättrar över och han lyckas naturligtvis välta alla mina blomlådor i samma veva.......Fanskapet öppnar sen min kyl och börjar ta för sig och svina ner.......Sen lägger han sig i TV-rummet, äntligen lugn och ro tänker jag som för övrigt inte är helt nykter heller.....Men icke, en stund senare väcks jag av en krypande Bäck som kommer dragandes med min barstol krypandes i sömnen.....Fanskapet börjar sen spotta på golvet för att slutligen långsamt kravla sig upp bredvid mig i sängen där han i sömnen försöker sno mitt täcke......Jag blir skakad och förflyttar mig till TV-rummet så Bäck får sängen själv.......Nästa morgon så ser man med blotta ögat vilken förödelse han skapat, men han klarar sig som vanligt undan, det gör denna man jämt.....När ska Johan Bäck få sona för allt sitt svineri......Eller är denna tid över för han, har han blivit körgosse & pojkscout som han var på senaste festen för evigt nu??

Veckans youtube




Kommentar : Kolla in fettkärringen i början som krossar ungen.....Och tanten i slutet som ramlar i fontänen....Ha Ha Ha!!

Veckans Lista

Top 3 glassar

1. 88 an
2. Lakritspuck
3. Solero

Klockan är över 12, dags att sova....Hoppas för allt i världen det här skickas in nu, det har bloppat upp massa virusrutor, så känns väldigt osäkert.......Haaaaaaj!!


Kommentarer
Postat av: Fy fan.

Skulle vilja skriva om nåt privat här, men avstår från det eftersom jag vet en del läser vad jag skriver.......Vissa saker går bara inte att skriva om!!



Nä, att skriva om dig själv och ditt ruttna liv, det vågar du inte, men att hänga ut de du kallar kompisar det klarar du av. Lågt. Stäng bloggen, den har passerat sitt bäst-före datum.

2009-01-22 @ 06:30:08
Postat av: Anonym

Sign Fy fan, utveckla gärna vad du menar. Kan det vara så att du är en av de nämnda ovan?

2009-01-22 @ 09:01:46
Postat av: Anonym

Det är ju champagne.. syns väl?:) chamapgneglas å allt ju hehe

Postat av: Anonym

Keep on blogging. Mera snaskiga detaljer. Häng ut alla du känner.

2009-01-22 @ 12:23:12
Postat av: sanna

Svar: Jo, Student Skiweek vart 18-22 januari så jag kom precis hem igen efter en veckas jobb och roligheter :) Hoppas du har haft en fin vecka!

2009-01-22 @ 14:36:57
URL: http://kryckan.webblogg.se/
Postat av: Anders

Fy fan : Vad fan snackar du om....Det är ingen som blir uthängd här.....Är det så att du kännt dig träffad nån gång tror jag nog det mer beror på att du helt saknar självironi....Sluta läs du, jag bryr mig inte det minsta.....Jag skriver för min egen skull och skiter fullständigt i om du tycker det är bra eller inte...



...Sen kan du ju skriva ditt namn nästa gång med om du vågar!!

2009-01-22 @ 16:01:17
Postat av: Linda

haha, ja dels har vi ju bott där, sambons släkt bor kvar också:P så är de ju bara 10 min från hallsberg:P åker då hellre till kumla för å t.ex handla:P haha...



ja klassen verkar till mesta delen bra, tror vi är mellan 120-130 st:P japp några som ja pratar med, redan vart hemma hos en av dom, ska hem å plugga hos en annan i morron:P hehe... så de känns riktigt bra;)



du pluggar väl med på universitetet? har helt å hållet glömt om du sagt de:P haha... är dessutom mkt i skallen just nu:P

2009-01-22 @ 20:22:56
URL: http://missliindaa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Skit i vad alla säger åt dig. Skriv vad du själv vill. Bry dig inte om vad de andra tycker, det är yttrandefrihet i Sverige.

2009-01-23 @ 20:05:17
Postat av: Jonas Sandberg

Cho len...skön story om Bäck, det är fan som man baxnar när han är igång. Jag håller fullständigt med om Kalla, pinsamt Sverige.

2009-01-23 @ 21:19:15
Postat av: Berg

hahaha vilket iskallt klipp.

2009-01-23 @ 23:12:36
Postat av: Jocke (mr 80-tal)

Dags för fetsuggan att lära sig gi, stackars barn!!! ps. det är säkert från U.S.A så varför blir man förvånad? ds.

2009-01-23 @ 23:36:44
Postat av: Anders

Anonym : Jo det är ju det.....Det som är skillnaden här gentemot förr hur jag skrev är att så många jag känner läser här nu så då vill jag inte avslöja alla känslor och innersta tankar som jag kaske gjorde förrut.....Nånting måste man ju få ha för sig själv, ha en bra helg ;)



Sandberg : Jo han är vedervärdig och ikväll paras han och Kling ihop med, den kanske mest vedervärdiga duon i kompiskretsen.....Kan Bäck fortsätta vara körgosse med Kling vid sin sida, tveksamt??



Berg : Jo, tyckte det var extra skönt det gick i slow motion...Ha Ha!!



Mr 80-tal : Ja förmodligen....Dags för Norens 30-års fest snart??

2009-01-24 @ 10:14:22
Postat av: Jocke (mr 80-tal)

Mitt SSK fick på nöten igen av Lule som jag vet att du håller på, inte bra med iprenmannen som tränare (Jim Brithen), ... Leffe skulle ha varit kvar de hade en uppåtgående trend när han fick kicken! Lule kan vara en rysare i slutspelet själv är jag inriktad på kvalserien.

2009-01-24 @ 22:08:23
Postat av: Anders

Mr 80 tal : Jo Tälje ser det inte bra ut för, dem kan få problem att hänga kvar......Tar sig Luleå förbi kvarten är jag grymt nöjd med deras säsong....För övrigt vek Noren ner sig ikväll!!

2009-01-25 @ 03:34:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback