Go Sweden Go!!

Fan va bra Sverige, andra raka JVM-finalen......Blev vinst med 5-3 mot Slovakien igår, ett Slovakien som dock ledde med 1-2 efter 2 perioder trots stor svensk dominans......Då kändes det som en sån där match där Sverige bara inte kunde få in pucken och det miserabla idrottsår vårt land hade 2008 såg ut att hålla i sig.......Men i 3:e perioden var det inget snack, vilka lirare som finns i det här laget........Nu väntar som vanligt Bög - Kanada i final, dem hade som vanligt turen på sin sida och kvitterade i sin semi med 5 sekunder kvar och avgjorde i sudden mot Ryssland.......Fan vad skönt det skulle vara att knäppa dit dem där jävla stöddiga kanadensarna på deras egen hemmplan........Men det blir väl som vanligt att de avgör på nåt skitmål i Sudden mot oss, som de brukar göra........





Vad som dock är knäckande är att jag ser ut att missa finalen då den börjar 1:30 natten till Tisdag.......Den klasiska trettondagsdubbeln är nämligen på Tisdag och börjar på morgonen och jag har ingen större lust att komma dit med några timmars sömn i kroppen och ha problem att hålla upp ögonen........Får nog spela in finalen, försöka undvika höra hur det gick och se den efteråt istället.....

....Har varit nere och spelat pingis ett par gånger i veckan, först i Torsdags, dagen efter Nyårsafton, då var det 3 A-lags spelare där, bland annat Puskas......Det gick ganska bra och jag vann nog lika många set som jag förlorade vilket var ett skönt besked........Efteråt höll jag dock på att avlida då trötthet blandade sig med bakfylla efter Nyårsafton..........Igår var farsan och jag nere och spelade enbart dubel, vi körde mot förra årets vinnare Willen/Mattias Karlsson.........Dem blir en svår nöt att knäcka i år, för Mattias är riktigt duktig, han har spelat i Div 1 i pingis väldigt länge och får han det minsta läge så piskar han bara in bollen......Men ska bli kul, Tisdag morgon är det dags!!


Nyårsafton tänkte jag ta det rätt lugnt, men efter att ha fått i mig ett par öl så fanns det som vanligt ingen återvändo......Fick besök av Bäck och hans tjej som kom hit vid halv 8......Vi spelade sällskapspel, lyssnade på musik och kollade på hockey innan vi gick iväg till MN där festen var strax efter 10........Eller fest och fest, när vi kom dit var det tystare än i graven........Bäck förresten var otroligt städad med sin välstrukna skjorta, internat pojks frisyr och milda framtoning.......Kan det ha något att göra med att han hade med sig sin tjej för första gången??

När ska hon få se ditt rätta jag egentligen Johan, sanningen måste ju fram nån gång!!

Stax innan 12 gick vi fram mot torget, det var mer folk än jag räknat med.......På väggen tillbaka från torget till MN stallde jag mig tydligen och pissade helt öppet 5-10 meter från allt folk som gick förbi.....Mitt under en gatlampa, utan att hålla i ballen och med midjan framskjuten och överkroppen tillbakadragen......Jag såg ut som jag sov och pissade samtidigt......Men bra jobbat, jag lyckades visa ballen för halva Kumla alla fall!!

Väl hemma hos MN började jag dricka ur en champagneflaska jag fått med mig från torget, skulle aldrig gjort det, var nog den som gjorde mig så bakis........Vi hade sen djupa diskussioner om bland att planetens hårdaste rovdjur, innan det var dags att dra sig hem vid 3....Ganska kul kväll ändå!!

Igår så fick jag besök av Jenny, vi planerade vårt kommande projekt bland annat.....Hon kom bland annat med den strålande iden att bjuda alla deltagare innan på bål med sprit i......Vi får väl se hur det blir med det.........Men både tror och hoppas att stadsorienteringen blir kul att genomföra......Efter att jag lekt med henne i Fia med Knuff och tagit en tur med med min hund Hobbe så åkte hon hem......Hoppas hon kommer förbi fler gånger, har varit mycket snack nu om att hon kan supa mig under bordet....Upp till bevis ;)

Veckans recension : Allt flyter  Film .      Betyg : 3.

Kommentar : En ganska trevlig svensk komedi som puttrar fram i lagom fart utan att bli tråkig.....Handlar om ett gäng medelålders ganska ruttna män som bestämmer sig för att börja satsa på konsim......Faktum är att min kontaktperson R gav den 5 i betyg, kors i taket.....Vi har säkert sett 50 filmer ihop och 48 av dem har fått en 4:a i betyg......Det här var hans första 5:a genom tiderna om jag minns rätt!!



Idag måste jag verkligen börja med en läxa som vi hade över jullovet.....Har skjutit upp det i 10 dagar nu, men nu går det inte längre......Är en ganska stor uppgift med så kommer ha en hel del att göra de närmsta dagarna, ska göra ett arbete om skateboard och dess kultur och redovisa det på Torsdag......

Veckans Youtube

Kommentar : Kolla fettot som ska briljera på trampolinen!!




Nog skrivet, nu måste jag få i mig lite frukost och sen börja med läxorna.......Haaajjjj!!



Kommentarer
Postat av: Karin

ja jag är hemma i gävle.. jättekul här:) I kalmar går jag typ aldrig ut.. känner inte så mycket folk där, inte lika kul o.s.v

Postat av: Linda

hehe, jo de gör dom iofs.. men ja tycker ju dom är bra:D

okej, men de är ju bra de:D bra start på nya året;)



ja börjar skolan 15 jan:) å ja ska bli sjuksköterska:P får se om du kommer ihåg de nu då;) när börjar skolan igen för dej?:P lr har du kanske inte ens haft jullov?:P

2009-01-04 @ 14:41:54
URL: http://missliindaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback