Praktiken!!

Nu har jag varit två dagar på min praktik som är på Skogstorps Fritidsgård.......Har varit där mellan 1-9 både Måndag och Tisdag, kass tid för övrigt.......Igår min första dag så var det en specialdag för handikappade och utveckllingstörda som var där.......Först var vi ute och åkte pulka och grillade korv.....Jag hade naturligtvis min blåa Adidas sommar skor, som för övrigt har gått sönder där framme, så jag frös som en giraff pån Grönland när vi pulsade runt i snön.......

.....Sen när vi gick in fick jag i uppgift att hjälpa en 9:de klassare med matteläxa som han hade med sig, jag lyckades klura ut ett par tal i början och kände hur min tuppkam växte.....Men efter ett tag var det mer han som satt och förklarade för mig!!

Idag så var vi på nån matlagningskurs med cirka 15 andra personer, förstod inte riktigt varför vi var där.....Vi blev uppdelade i lag och skulle göra nån pizza och pastasallad.....Jag hamnade med 2 surkärringar i 40-årsåldern, fan vad jobbiga den typen av kvinnor kan vara.....Eftersom jag inte är nån stjärna i köket så började jag skära paprika, vilket för övrigt var det enda jag bidrog med...

....Sen kl 5 öppnade Fritidsgården......Personalen hade varnat mig och sagt vilka busar som brukade hålla till där så jag hade nästan förväntat mig att det var Original Gangsters som skulle kliva in genom dörren.......Men det var helt vanliga ungdomar, vissa med lite för mycket energi kanske.....Lirade biljard, pingis och kollade på TV........Råkade även säga min bror Peters hemnummer till en av " ligisterna " där.........1 min senare hade han ringt upp och sagt att " du är en skithög, hälsningar Anders ".........Jag insåg mitt misstag och lyckades skrämma han till tystnad genom några förtäckta hot....

.....Km hem nu och kollade på Mästarnas mästare med min nya idol Per Fosshaug, fan va skön den mannen är.........Såg även att Foppa fick avbryta ännu en comeback....Tragiskt varför kan Foppa aldrig få en ärlig chans??

Det ryktas.......Att Mr 80-tal planerar ännu en Tysklands-resa med sin 62-åriga kompis, vad dem gör där är dock oklart!!

Det ryktas.....Att den ovane fiskaren Kimboll imponerade med ett spö i handen......Det sägs att han redan är bättre än Sandberg!!

Det ryktas......Att en Bra dag att dö med Simon Kernick är en riktigt bra bok!!


Veckans historia : Sandbergs andra boxningsmatch i karriären i Katrineholm och jag och Bäck åker dit för att stötta honom.......Sandberg har pratat upp den här matchen så man kan tro att det är en VM-Final i fotboll så vi har höga förhoppningar inför matchen.........Väl där så exploderar hallen när Sandbergs motståndare gör entre, medans man kan höra en knappnål falla när Sandberg gör entre.....Inte ens jag eller Bäck jublar.....

......Men efter en titt på hans motståndare så känner vi oss positiva, en kort lite fet pizzabagar-turk, fan det här tar Sandberg säger vi till varann........1 ROND OCH 1 min senare.......Sandberg hänger på ringrepen, han är så trött så att han inte ens orkar hålla upp händerna.........Bäck och jag sitter och skrattar och då upptäcker Sndberg oss för första gången.......Nån minut senare har domaren brutit........Sandberg har gjort sitt..........Efter matchen kommer ursäkterna......" Jag var nedtränad " Jag hade druckit för lite vatten " Jag hade druckiot för mycket kaffe "........Fiaskot är ett faktum och Sandberg radar upp tänkbara ursäkter..........När vi ser fanskapet på vägen hem stå och tanka vid en mack åker vi förbi utan att stanna, såväl Bäck som jag är rörande överrens om att SAndberg inte är värd mer av vår tid.....Fy helvete!!




Just uppkommen ur sängen....Ha Ha!!


             



Kommentar : För ovanlighetens skull så käkade jag hemma idag hos mamma.........Några av ungdomarna vid pingisbordet och nedan Fritidsgårdens biljardbord!!


Nu är det dags att sova.....Klockan är snart 1.....Tack och hej!!

Kommentarer
Postat av: Jocke (mr 80-tal)

Vad brukar man göra i Kiel?

1. Se på handboll?

Svar: Nej slut för säsongen

2. Köpa sprit?

Svar Ja!

3. Gå i hamnkvarteren?

Svar ???? PS. MN bangade resan pga. fiske.

2009-02-18 @ 18:09:55
Postat av: Anders

Ja alltid detta fiske, det är omöjligt att få med Noren eller Sandberg med för den delen på nån resa överhuvudtaget som inte har med fiske att göra!!

2009-02-18 @ 22:49:46
Postat av: Erja

Anders du kan väl inte mena att jag är en sur kärring och jobbig som fan heller..:) JAA ibland då, jag vet!! hehe. Ha det riktigt bra och trevlig helg....

2009-02-19 @ 08:07:10
Postat av: Kimboll

Storfiskare som redan är bättre än Sandberg var nog att ta i lite.

Vad var det för hot som du sa till killen?



Det går även rykten om att "Anders lägger inga pengar på mat, han äter alltid hemma hos sina föräldrar". Kommentera detta.

2009-02-19 @ 08:35:45
Postat av: Anders

Ta inte åt dig Erja.....Menade inte dig, men tycker många kvinnor i den åldern har en tendens att vara så som jag skrev....Speciellt om de är i grupp...



Kimboll : Det var inget speciellt, jag sa bara att min bror är polis och ringer han en gång till så kommer han att ge sig ut på gata och plocka in honom när han går hem!!



Ett osant rykte, visserligen händer det då och då att jag äter hemma....Men jag ser mer det som att jag värnar om att umgås med familjen.....Ett annat rykte om Noren är ju att han anser sig själv vara en gangster, vad tycker du om det Kimboll??

2009-02-19 @ 10:19:36
Postat av: Kimboll

*Fy fan, fisketokig skulle jag hålla med om men någon gangster, nja.

2009-02-21 @ 08:05:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback