Min första bandymatch!!

Ännu en helg lider mot sin ände.......Ute är det bedårande vackert med solsken och vit snö, inte just nu i och för sig för nu är klockan 11 på kvällen.....Men det har varit det......Så här har helgen sett ut....

Fredag : Pratar en del om den resa vi ska göra med klassen till fjällen i början av Mars.......Det börjar kännas som priset har skenat iväg en aning nu, för det dyker upp nya avgifter hela tiden......Hoppas det blir kul alla fall, som det ser ut nu ska jag bo som ensam kille i en stuga ihop med 6 tjejer.....Skidskolan 4 kanske??

Spelade korpen på kvällen, efter några veckors uppehåll......Vi vann båda våra matcher med 3-0 och Minta såg svartare ut än en neger från Burkina Faso efter att ha återvänt från Thailand.......Firade segern med en kall 7,2 :a och fortsatte ta några öl hemma framför Malmö - AIK........Mitt i matchen så får jag kontakt med Svensson som också sitter och dricker i sin ensamhet.......Efter matchen drar jag dit och vi bastar lite, kollar en film och spelar kort.......Svensson lyckas trimma upp mig i bastun genom att säga att klarar du 15 min här utan att gå ut då är du tuff........Jag antar utmaningen och lyckas omtöcknad och vimmelkantig härda ut i 15 min i hans kokande bastu.......Får gå hem sen, riktigt jävla kallt, jag håller på att frysa ballen av mig!!

Lördag : Är trött hela dagen, ligger och halvsover i soffan och kollar sport.....Ser färjestad med en insprirerad Kåberg krossa Frölunda med 8-1........Även Luleå tar ett stort steg mot slutspel via 0-4 borta mot Södertälje.......Vad har du att säga om det Mr 80-tal??

Dem flesta av kompisarna är upptagna med att fira alla hjärtans dag med sina respektive.......Kan inte låta bli att känna mig lite ensam där jag ligger i min soffa!!

Söndag :  Ser Helena Jonsson ta VM-Guld i skidskytte, äntligen en svensk idrottsframgång......Det5 började kännas som svenska idrottare bara kunde stå för fiaskon nästan........På eftermiddagen åker jag in för att kolla min första bandymatch någonsin live då ÖSK spelar mot Motala.......Åker dit ihop med Jenny.......Det tar inte lång tid att komma fram till att det är en speciell kultur inom bandyn.......Åskådarna har bandymössor, termosar och ÖSK-halsdukar......Det är skön stämning.........

.....I andra halvlek så sjunger Motala-klacken " Full fart framåt, håll tätt bakåt ".......Jenny tittar på mig och frågar varför sjunger dem sådär??

Hur då sådär svarar jag??

Full fart framåt, våldtäkt bakåt, svarar hon!!

Ha Ha Ha......Det där ska du få höra om länge Jenny!!

ÖSK vinner med 7-3 och har chansen att hänga kvar än, men det behövs förmodligen vinst i båda de kvarvarande matcherna för att lyckas......När vi kommer ut är fiaskot ett faktum, mina lysen står på!!

Jag svär några hundra gånger och misslyckas med att starta bilen.......Till råga på allt så har pengarna på min mobil, tagit slut och Jenny har glömt sin, så vi kan inte ens ringa efter hjälp......Får gå iväg till Statoil och låna en telefon och lyckas få tag i Sandberg som lite surt lovar försöka fixa startkablar och komma förbi......Det gör han också efter ett tag och efter några fruktlösa försök så startar bilen till slut.......Skönt!!

Det ryktas......Att jag ska börja min praktik imorgon, på Skogstorps fritidsgård!!

Det ryktas......Att Bäck lyser med sin frånvaro från Yxhults träningar!!

Det ryktas......Att det inte är nåt bra tecken att dricka 7;2 :0r på vardagskvällen!!




Blev en dag och kväll i soffan under Lördagen!!


          

I arktisk kyla på ÖSK - Motala......Jenny väl klädd, jag klädd i skinnjacka och sommarskor, kylan var stundtals enorm!!


Innelistan...

1. Canal Plus : Förlängde idag mitt kontrakt med dem i ett år!!

2. Sandberg : Ofta upptagen nu för tiden, men när jag var i knipa och behövde hjälp, då ställde han upp!!

3. Ingo : Sveriges kanske coolaste idrottare genom alla tider.......Grymma bilder när han knockar Eddie Machen på Ullevi, Vila i frid champ!!

Utelistan...

1. Skidskytte VM : Pyonjang??  Vem fan kom på att lägga VM i ett asiatiskt land där inte en jävel verkar intresserad och publikintresset är lika med noll??

2. Mitt slarv : P-böter, bortappade handskar, bortappade nycklar, glömda billysen......Nu är det för mycket!!

Veckans Youtube.




Kommentar : Varan TV imiterar VM 94....Kolla in när Tommy Svensson headbangar!!




Kommentar : Top 10 mest konstiga, misslyckade interjuver!!


Nu är det dags att sova......Tack och hej!






Kommentarer
Postat av: Sanna

Ja det är en underbar stad!



Jag kikar på all sport så självklart ska det bli spännande. Och underbart med guld i jaktstarten idag för Helena!

Postat av: Kimboll

Kan inte avslöja mina källor. Denna sitter inne med för mycket information, t.ex. att du har lagt till dig med vissa gubbaktiga fasoner hemma i din lägenhet.

2009-02-16 @ 07:32:41
Postat av: Anders

Det var det värsta jag har hört....Vaddå för gubbaktiga fasoner??



Jag når väl inte upp till din nivå alla fall!!

2009-02-16 @ 09:49:07
Postat av: Kimboll

Jag kan tyvärr inte skriva det här på bloggen med tanke på att det är flera som läser detta. Men om jag ger några ledtrådar så kanske du kan lista ut vad det är.



1. Fest hos dig.

2. Anders själv i köket.

3. Anders blir upptäckt.

4. Din ursäkt var att det gick av gammal vana.



Behöver nog inte säga mer utan du vet nog vilka gubbfasoner jag tänker på, och dom är nog värre än att ha båda händerna på ratten när man kör bil. Kommentera gärna detta.



Ps, Magic Ehn skulle blondera håret och det blev gult. Han ser ut som en polack eller ryss. Det värsta är att han gick ut på krogen med det gula håret.

2009-02-16 @ 10:41:58
Postat av: Anders

Jag vet vad du menar Kimboll....En olustig händelse, men ändå inget mot synen att se dig äta eller köra bil.....Det är en gubbupplevelse om nåt!!



Jaha Magic Ehn har slagit till igen, den mannen skulle man kunna fylla en hel bok med historier om!!

2009-02-16 @ 10:51:52
Postat av: Kimboll

Hmmm vad menar du med äta? Äter jag som en gubbe?



Den numera klassiska "slasken" är bara en av många sanna skrönor.

2009-02-16 @ 13:47:59
Postat av: Linda

hehe, nee men bara de å bli bjuden på de, å hotell å allt.. komma iväg hemifrån om så bara för en natt är ju guld ju:D glad är ja:P fast iofs kollar ja ju melodifestivalen ändå:P hehe.. men men, smaken är som baken:P



hehe, taack:P de kan behövas, men ja hoppas ja slipper göra omtenta bara:P hehe...

2009-02-16 @ 22:38:33
URL: http://missliindaa.blogg.se/
Postat av: Jocke (mr 80-tal)

Ja nu är det kört för SSK hoppas de rycker upp sej i kvalserien. Själv var jag inne i Karlstad och såg Färjestad förnedra Frölunda, fbk blir tyvärr svåra i slutspelet för alla lag om de fortsätter så här slog ju även lhc igår.

2009-02-17 @ 19:08:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback