Första veckan klar!!

Då var den första av 2 veckors praktik över på Skogstorps Fritidsgård......I början kändes det lite sådär, men ju längre jag har varit där ju mer trivs jag......Igår anordnade jag en pingisturnering som blev väldigt uppskattad, 9 deltagare var det......Här nedan följer några plus och minus med jobbet....

Plus : Spela biljard, pingis, titta på Tv.....Ja tråkigare arbetsuppgifter kan man ha!!........Det här är ett jobb där det verkligen känns som du gör nytta på ett helt annat sätt än om du är telefonförsäljare, lagerarbetare eller annat, du har verkligen chansen att påverka ungdomars liv bara genom ditt sätt att vara............Arbetet är väldigt fritt, vill man anordna nånting vad det nu må vara en pingisturnering, utflykt, porrfilmsinspelning så är det bara att köra på......!!

Minus : Fick reda på att de inte anställt nån Fritidsledare i Kumla på 3 år nu, lät inget bra.........Arbetstiderna, 1-9 som jag haft denna vecka är ju inget annat än piss..........Det faktum att de bara anställer på heltid här i Kumla.........Skulle jag få välja skulle jag hellre ta en tjänst på 65-70 %, då jag inte vill jobba mer och gärna vill behålla de extrajobb jag har nu..........Dessutom vet alla som känner mig att jag knappt kan röra mig utan att det börjar klia........Då är kanske inte en stojig Fritidsgård det bästa alernativet med pingis, biljard och ungar som springer runt!!


Nästa vecka jobbar jag 8-4, lite roligare tid.....Då kan man träna exempelvis, något jag missat hela den här veckan.......Idag så har jag kollat Skid VM 15 km herrar.......Naturligtvis lyckades hela Sverige valla bort sig, varför är det vara Sverige som lyckas med sånt och inga andra länder??   Om vi inte hade vallat bort oss så hade Johan Olsson tagit guld lät det som, men det känns lite symtomatiskt för svensk sport överhuvudtaget som det är nu........Det är stolpe ut hela jävla tiden, vilken jävla sport det än är!!

Skulle sen följa med in och kolla på Safirs Internationella, pingisturneringen i Örebro med J-O och Äpplet, men seg som jag är så var jag inte klar i tid till när farsan och Puskas skulle åka in, klantigt........Åkte ner till Eva och Jimmy och hälsade på istället på eftermiddagen.......Jimmy verkar alltid tycka det är så kul när jag kommer ner dit och Eva klippte mig eller försökte klippa mig, frågan är om det blev så bra??

Senare ringde BuffelGilde och sa att det var poker på gång hos Putte Jonsson, medlem i Kumlas kanske arrogantaste/drygaste familj.......Den ökända familjen Jonsson.........Knallade dit och lirade några partier......Gick 50 minus.......Kvällens hjälte blev helt klart värden Putte Jonsson som vann båda turneringarna och framförallt slog ut BuffelGilde i första given i såväl turnering 1 som turnering 2........Knäck han för fan!!

Men Putte är en skön kille, även om det är roligare att se Gilde knäcka han än tvärtom........Tog lite fina bilder därifrån med, men min kamera verkar inte funka så bra i dunkel belysning så blev bara suddigt......Måste försöka fixa det....

.....Imorgon har vi säsongens första match då vi möter Mellringe Eker kl 12 i Vivalla på grus.....Känner mig sådär lagom uppspelt över det just nu.....På kvällen vet jag inte vad som händer, kan säkert bli en öl eller 2 eller 3 eller 4 eller ännu fler!!

Det ryktas......Att Noren sägs vara väldigt stressad inför sin 30-års fest!!

Det ryktas......Att Puskas ska resa till Hawaaii och Las Vegas i sommar!!

Det ryktas......Att jag förmodligen kommer sommarjobba som lantbrevbärare på natten!!


    

Kommentar : På väg ut med Hobbe.......Till höger, min syster Eva håller på och klipper mig!!



Kommentar : Fick par i ess....American Airlines, den andra handen för kvällen......Men det räckte inte och jag fick som vanligt när det gäller poker vända hem utan att ha vunnit!!


Veckans Youtube.




Kommentar : Robins är en skön pratshow....Här är en sketch därifrån!!



Kommentar : Känns som den här kille får ett utbrott....Eller vad ska man kalla det??


Nu är klockan halv två, samling halv elva imorgon så dags att sova.......Tack och hej!!

Kommentarer
Postat av: Jocke (mr 80-tal)

Det ser bra ut nu för luleå 2-1 mot hv idag, själv får jag rikta in mig på kvalserien. För övrigt tycker jag att du verkar lite nervös när du ska gå ut med Hobbe.

2009-02-21 @ 19:52:54
Postat av: Anders

Jo Luleå ser starka ut, men de brukar tyvärr åka ut i kvarten.....Tälje tror jag faktiskt chansen är större att de åker ner än upp i kvalserien!!

2009-02-22 @ 12:07:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback