En pokerhelg!!

Ska skriva ner några ord här innan Fotbollskanalen börjar på tv 4 om drygt 30 min.........Igår så spelade vi vår första match för säsongen vann med 1-0 mot Div 4 laget Mellringe Eker......Var väl ingen höjdarmatch, men det hade man väl inte förväntat sig heller då det var säsongens första match på en snöig och kall plan........Men vi känns stabil, speciellt där bak.......Har träffat flera " fotbollsprofiler " de senaste veckorna som tror att vi kommer vara med i toppen av serien.......För egen del kändes det lite tveksamt, men ändå klart bättre än det gjorde förra säsongen vid samma tidpunkt för då var jag inte alls bra........Efter matchen fick mina lagkamrater sig ett gott skratt när jag gick och letade efter min handuk innan jag hittade runt min egen kropp under långkalsongerna, kul man kan bjuda till skratt ibland!!


På kvällen så bestämde vi oss faktiskt för att träffas och ta några öl och spela kort några ur laget, annars brukar det vara så oerhört svårt att få till nåt sånt i Yxhult......Men nu har vi fått in några partyprissar i laget och det är bra......Vi träffades hemma hos mig 5 personer och spelade Cash-game, något jag tycker är klart roligare än att spela turnering.......Som vanligt gick det dåligt för mig, det käns som att ju mer poker jag spelar ju sämre blir jag........Det finns många spel jag är bra på Bordshockey, kinaschack, monopol......Men poker är absolut inte ett av dem, det är bara att inse.......Men var en kul kväll alla fall, det är roligt att umgås med lagkamrater under lite andra förutsättningar än på planen eller i omkl.rummet........Lite senare drog vi hem till min lagkamrat Andy för fortsatt spel......Andra som var med var Dilan, Micke E och legenden Tomas A som kom dit i Juventus-halsduk, juggeskägg och Argentina-tröja........Tomas började direkt tracka stackars Dilan vid pokerbordet och fortsatte med det under hela kvällen Ha Ha Ha!!

Idag har jag kollat på herrarnas 30 km, Södergren tog silver, grattis, men han förtjänar verkligen ett guld nu......Sen var jag på bio i Kumla med R med.......

Veckans recension : Film : Yes Man   Betyg : 2.

Kommentar : Den här filmen var en besvikelse, jag tycker alltid att filmer med Jim Carrey brukar vara bra, men den här var fan inte det......Trots att det var en komedi så hörde jag knappt ett skratt under hela filmen i biosalongen, visserligen var det bara en 10 personer där men ändå........Handligen var dessutom snudd på katastrofal......Lite bonusinfo var att han som spelar Hyde i that 70 show hade en ganska stor roll i filmen!!


Här är några bilder från helgen....




Kommentar : Pokergänget på plats hemma hos mig....Notera Andys fina prilla ha ha!!

     

Kommentar : Pissepaus från balkongen till vänster,.....Till höger ser vi en fokuserad Andy!!

   

Kommentar : Så här ser det ut från min balkong.....Har en bra pulkabacke alldeles utanför som är populär bland ungarna!!


Det ryktas......Att BuffelGilde är bjuden på 30-års festen enligt Noren, men BuffelGilde själv påstår att han inte hört nånting!!

Nu måste vi släcka ner här, Fotbollskväll började för 2 min sen.......Auf Wienerschitzel!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

hehe, de vart faktiskt inte lika långt inlägg denna gång:P men erkänn du använder pulkabacken utanför dig själv också?:P när ungarna inte är där, smiter du dit:P haha.. hoppas du haft en bra helg iaf;)

2009-02-22 @ 23:18:26
Postat av: Linda

tack tack:) ja älskar den:) nej ja har inte heller sett nån alls med rosa pantern:P men nån ska ju va den första:P hehe.. nee ja har åkt pulka två ggr i år:P haha.. inte mkt de inte..

Postat av: Stig spionen

Kan medela att en av pokerlirarna lyckades med konststycket att spy och skita samtidigt dagen efter utan att behöva städa något de e nästan värt ett lokalt bragdguld...

2009-02-24 @ 18:53:04
Postat av: Anders

Ok Stig, det lätt som en trevlig upplevelse!!

2009-02-24 @ 23:56:44
Postat av: amandaN

kunde inte låta bli att fråga... är killen i argentina tröjan från argentina eller bara ett fan?

min pojkvän är nämligen argentinare.. och han har inte mött så många argentinare i Sverige därför jag frågar hehe.

2009-02-28 @ 00:52:32
URL: http://amandaniva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback