En klassisk fredag!!

Nu är min praktik klar, har varit 2 lärorika och roliga, men mer om det längre fram......Här följer en kort beskrivning av veckan som varit....

Tisdag : Hämtar min bil som blivit reparerad på Hydro....En stor del av avgasröret har bytts ut och notan hamnade på 5800.....Fy fan..,,,Hade allvarliga funderingar på att strunta i att rusta upp bilen och köpa en ny istället, men det blev enklast såhär.......På kvällen åkte jag och tränade i Kumlaby på en plan som kunde få världens största fotbollsälskare att tappa lusten....Den var blöt, geggig och hal och jag ångrade mig direkt jag åkt ner när jag såg vilket skick planen var i........Efter det åkte jag förbi BuffelGilde där det samlats ett stort grabbgäng för att se Inter - Man Utd.......Som vanligt så var Inter och Zlatan helt harmlösa när det väl gällde nåt, nog ligger det nåt i den kritik som är att Zlatan inte presterar i de viktiga matcherna??

Onsdag : Hade tänkt träffa Jenny, men det blir inställt vilket gör mig besviken.......Åker ner och spelar lite pingis istället och sen är jag med på Sandbergs boxningsträning för jag känner jag vill ta ut mig, röra på mig, skingra tankarna så jag slipper tänka på annat.....Det hela slutar med att jag stukar handen när jag slår på sandsäcken, fiasko!!

Torsdag : Efter praktiken åker jag förbi Idrottsparken, den ser precis lika inbjudande ut som Kumlaby i Tisdags......Bestämmer mig för att strunta i träningen, det ger inget att springa runt i sån där jävla sörja....Drar ut och springer en runda istället.......Efter det kollar jag på hockey, knäpper några pilsner och blir av med pengar på tipset!!

Idag : Har varit en klassisk fredag som det var länge sen jag hade.....En klassisk fredag ser ut ungefär så här 1. Korpen 2. Sola 3. Dricka öl/ Läsa tidningen 4. Dricka öl/ basta 5. Kolla hockey på TV.....

.....Vi hade match kl 5 mot Kylström.......Jag vann min singel mot den rullstolsbunde Örjan med 3-1 i set.....Låt er dock inte luras av att han sitter i rullstol, faktum är att han tillhör världseliten bland rullstolsbundna så dålig är han absolut inte.....För övrigt så avslutade jag matchen med att piska in en stenhård forehand i hans ansikte som befinner sig knappt över bordshöjd.......Efter 5 matcher har vi 5 segrar och 15-0 i målskillnad, vi sköter oss än så länge........

....Efter det är det dags att sola i Kumlahallens bad......Tycker det är skönt att sola där, det är inte bara själva solandet som är avkopplande utan ävenatt sitta och läsa tidningen efteråt, att suga på ett par öl och att basta.......Det enda minuset var att det var några suspekta fläckar i solariet som kan ha varit spermafläckar.....Fy fan........!!


Praktiken :  Som sagt så är praktiken till ända nu.......Faktum är att jag trivts väldigt bra och min uppfattning att jag passar som fritidsledare/pedagog har bara stärkts.......Annars när jag är på nya jobb så har jag alltid haft en förmåga att se det negativa istället för det positiva, men här har det kännts tvärtom........Jag tror jag passar som fritidsledare för jag är lekfull, har lätt prata med ungdomar och att jag är rätt lugn......Har fått mycket positiv kritik också av de andra som jobbat där vilket självklart känns bra.....Blir faktiskt lite tråkigt att lämna gården nu när man lärt känna några ungdomar, men förmodligen kommer jag vara där vecka 15-16 när vi med har praktik!!




Kommentar : Till höger min korppartner Minta....Till vänster den temperantsfulle legenden Ström!!

 

Efter pingisen blev det sol och bastu!!                                 Hobbe ser trött ut, men när vi skulle gå ut blev han pigg!!



Kommentar : Jennys vackra sida...Ha Ha Ha!!


Imorgon så har vi match mot Askersund kl 11....Sen på kvällen är det tid för Norens 30-års fest, som börjar i bowlingen och sen fortsätter hemma hos han.......Ryktena säger att han haft lite ångest och börjat känna sig gammal, för att pigga upp han och få han på andra tankar ska jag därför ge fanskapet en rullator i present!!


Veckan Youtube



Kommentar : En del ur en dokumentär om Freddie i Arsenal, gjord i England!!



Kommentar : Blir lite Arsenal tema här......Bergkamps 10 snyggaste mål......Jag har alltid haft enorm respekt för den elegante holländaren.......En riktig artist.....Kolla in ettan på listan, det målet känns lite typiskt Bergkamp!!

Nu ska vi sova.......Skriver nog igen om några dagar, tjing!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Varje kommentar du skriver i min blogg, vilket inte är särskilt ofta.. är iaf en bekräftelse på att du typ aldrig läser texten i mina inlägg

Postat av: Jenny

VARFÖR har du lagt ut den där bilden Herr Björk! Bara så du vet, hämnden är alltid lika ljuv;)

2009-02-28 @ 15:43:40
URL: http://jennsaa.blogg.se/
Postat av: Anders

Men snälla Karin, var nöjd för de kommentarer du får....Man har väl bättre saaker för sig än att läsa din blogg varenda dag....



Förlåt Jenny, men tyckte bilden var fin Ha Ha!!



Kimboll, Noren, Sandberg, Gilde var är ni saknar era kommentarer!!

2009-02-28 @ 17:45:44
Postat av: Kimboll

Den där pingisgubben ser ut som en mentalpatient.

2009-03-01 @ 09:02:57
Postat av: Jocke (mr 80-tal)

Ligg inte o sov hela dagen Anders, lägg upp lite bilder från MN´s fest!!

2009-03-01 @ 11:34:00
Postat av: Anders

Det kommer, kameran är på laddning så kan bli imorgon.....Men har iunte så många bilder, min kamera började strula av nån anledning igår!!

2009-03-01 @ 16:44:34
Postat av: Kimboll

Anledningen till att kameran började strula kallas teknikhandikappad. Annars kan det vara batterierna som är slut. Väntar med spänning med kommentarer från MN:s fest.

2009-03-01 @ 17:53:46
Postat av: Anders

Bara för du är en datanörd Kimboll ;).....Tycker faktiskt festens förgrundsprofil var Magic Ehn....Han dominerade!!

2009-03-01 @ 21:36:28
Postat av: Linda & Amanda

Naw, vilken söt hund :O



Ha en bra dag & kika gärna in i vår blogg och skriv en kommentar!



//www.lovebyhodmans.blogg.se

2009-03-03 @ 14:39:49
URL: http://lovebyhodmans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback