Vinter & fotboll = JA!!

Igår hade vi i Yxhult vår årliga skinkturnering.....Den har vi varje år vid den här tidpunkten, vi brukar dock spela inne, men eftersom Kumla fått en plan med konstgräs så var vi utomhus i år....Självklart var det årets kallaste dag, - 14 grader, vissa som jag pratade med innan trodde jag skojade när jag sa att vi skulle spela fotboll på kvällen.....Tyckte dock inte det var så farligt, visst fan blev det kallt om man stod still, men vi rörde oss ju nästan hela tiden och dessutom var det vindstilla....Dessutom vann vårt lag så jag tilldelades en julskinka efteråt...

...Efter cupen som alltså var på Fredag kväll så tog jag självklart några öl för att fira segern, jag vet dessutom att hult lagt cupen på just en Fredag för att vi i laget förhoppningsvis skulle kunna umgås lite efteråt.....Men va fan, det här är ju Yxhult, Sveriges mest osociala klubb....Som vanligt blev det därför jag och Andy dem enda som ville ta det lite lugnt och ta några öl efteråt.....Efter bastu tog vi oss hem till mig och spelade lite kort, två lagkamrater till kom förbi innan vi gick förbi Hotellet....Det var precis som alla andra kvällar på Hotellet, det har sin charm, men jag vet inte direkt om det är en charm i positiv bemärkelse!!

Idag sov jag ut riktigt länge...På kvällen var jag förbi hos Noren och Anna och kollade Robinson......Noren verkade laddad och festsugen och under kvällens början så lät det som det skulle börja droppa in allt möjligt folk enligt han.....När jag gick hem vid 12 hade det dock inte kommit en enda människa till och Noren muttrade surt.....Det bör dock nämnas att en väldigt onykter Kimboll dök upp kl 1 på natten, lite senare än förväntat......Även Sandberg skulle tydligen ha kommit förbi, men han skickade ett sms vid 9 att det var dags att lägga sig!!


   

Kommentar : Även Andy var med i det vinnande laget och belönades med en julskinka......Några Yxhultare pustar ut i korridoren efter cupen!!


Det ryktas....Att mitt tvivel har nått nya nivåer!!

Det ryktas....Att Fredriksson vaknade upp i Lördags med en 60 årig man i sin säng, utan något minne av vad som hänt kvällen innan!!

Det ryktas....Att Helge Fossmo gick fram till Fredriksson när han jobbade på fängelset och sa " Erik, känn på muren " !!

Det ryktas....Att Gilde dominerade på Hotellet i Fredags med backslick, glasögon och en röd t-shirt!!

Det ryktas....Att Kimboll befann sig mitt ute i skogen i Lördags kväll, åt rådjursadel och sa han skulle ta fram geväret och skjuta salut för en trevlig kväll!!

Det ryktas.....Att Noren anser att Sandberg vek ner sig i Lördags kväll!!

Det ryktas....Att den årliga julknytkalaset dagen innan julafton blir av hemma hos mig i år med...Tippar på vi blir en 10 personer här.....Julklappsbyte, svarta och vita Villa Medusa kameler, julpizza och julgrogg är några av de ord som bör nämnas!!


Nu är klockan över 1.....Funderar på att laga lite kvällsmat för är jävligt hungrig, tror fan det blir så.....Tjingeling!!





Kommentarer
Postat av: Fredriksson

hahaha!

2009-12-20 @ 13:45:46
Postat av: Kimboll

O fy fan. Ser fram emot onsdag.

2009-12-20 @ 16:36:24
Postat av: sanna

Norén anser mycket när det kommer till andra.. ;-)

2009-12-21 @ 09:42:34
Postat av: sanna

Anders! svarta och vita villa medusa kameler!? nu blir jag nyfiken på ons! vi ses då!

Postat av: sanna

ps.. vill bara förtydliga min första kommentar med en avslutande kommentar.. och det är att jag vet, från starka källor, att det inte bara är Norén i detta fall som "anser".. det finns en annan person i det dolda som oxå är "medskyldig" men som väljer att gömma sig bakom Noréns namn och svärta ner det.. ha ha ha! ;-)

2009-12-21 @ 11:02:03
Postat av: Anders

Jo kamelerna får du fundera på ;)...Vi kan väl även ta och spela nåt spel, kanske TP så vi får se om Jonas är ett sånt orakel som han alltid tjatar om att han är??



Jag vet inte vem mer du menar, men i detta fall vill jag främst hänga ut Noren som den pådrivande kraften när det gällde denna fråga i Lördags...Sen är det möjligt att vissa andra personer kan ha hjälpit till att elda upp han lite!!

2009-12-21 @ 12:01:41
Postat av: sanna

ja absolut tycker jag att vi ska spela!! Har du Tp? vi har det inte.. anna och micke kanske eventuellt har?

2009-12-21 @ 14:24:14
Postat av: Fredriksson

Tänker vara nykter fram till Midsommar! hmm eller Påsk, eller åtminstone Nyår, eller.. eller vafan jag ska låta bli det fram till Julafton, lockelsen blir så stor när hela kylskåpet är inrett med körsbärsglögg å ungkarlsbira.

2009-12-21 @ 22:25:21
Postat av: Anders

Jag har det inte....Men är ganska säker på Anna och Micke har det...Ska höra med dem!!



Jag cker du ska komma förbi här på Onsdag Erik så kan jag bjuda dig på några öl och ett gott sällskap i goda vänners lag!!

2009-12-21 @ 23:32:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback