Där rök julklappspengarna!!

Helvetes jävla skit.....Det är just därför jag hatar att åka in till Örebro....Går man ut i Kumla då har man 5 minuter att gå hem, men går man ut i Örebro då kan vad fan som helst inträffa.....Tänkte ta bussen hem som gick halv två, men va fan det går ju alltid en Kumlataxi hem vid halv 3 från stortorget så vi tar  väl den.....När man kommer upp dit så är hela jävla torget förvandlat till nån jävla konsertplats och Kumlataxin den finns inte på kartan.....Hamnade därför i nån jävla taxi med3 jävla Hallsbergare och fick därför betala 250 spänn för att komma hem, satt och laddade för en springnota, men när  vi var framme var jag tvungen att lämna pant innan jag gick och tog ut pengar.....Bara att betala därefter, det är just därför jag inte tycker om att åka in till Örebro!!

Men annars var det en kul kväll, var inne hos Bäck, en av  mina kompisar som fortfarande tycker det är kul ta några öl med sina vänner på helgen, många verkar inte tycka det längre.....Vi drog till till K5 eller stället kanske det heter, vi var bland dem äldsta där men till skillnad från Frimis så så gillar jag K5......Det är betydligt bättre musik där, sen känns det som det finns lite personlighet där som jag saknar på Frimis som är ett ställe med samma ålderskategori i övrigt......Kom in till han vid halv 9 och gick därifrån vid 12....Såg självklart Zlatan göra mål för Barcelona, fan va grym han blivit, kliniska avslutningar.....Innan jag drog ut så slog jag hål i huvudet, vetti fan hur jag lyckades, men hoppade upp i dörrkarmen vid mitt sovrum alla fall och slog upp ett stort jävla jack.....Tror fan jag svimmade en 10 sekunder efteråt och fick gå runt med handuk på huvudet i en halvtimme för att få stopp på blodflödet......Morsan kom förbi och fick mer eller mindre panik när hon såg jacket i huvudet och den nerblodade hallen och tyckte jag skulle åka in till sjukhuset....Men va fan, jag hade ju sagt till Bäck till jag skulle komma in till han så skit samma in åkte jag fast jag nog borde åkt till sjukhuset......En dyr jävla kväll vart det, men som sagt K5 är ett skönt ställe!!


Igår så tog två kurser i skola slut....Idrottspsykologi och Forskningsmetodik....Den förstnämnda tycker jag var riktigt kul, de andra var sådär....Men läraren vi hade i den kursen var jävligt sexig alla fall....Efter det igår så gjorde jag ett reportage när Indianerna hade sin presskonferens för att presentera sin trupp för 2010 på O Learys......Interjuvade Simon Gustafsson, Zorro Zetterström, lagledaren Dalle Andersson och nyförvärvet Bjarne Pedersen.....När jag skulle interjuva Bjarne frågade jag några sekunder innan om vi kunde ta det på svenska, övertygad om att han skulle svara ja, då han kört i Sverige i säkert 10 år, men han svarade....." English please "......Hann känna hur svetten började  rinna i pannan, fast jag försökte se sjävsäker ut....Det här kunde fan gå hur som helst tänkte jag!!

Trots det vart några grammatik fel så gick det hyfsat ändå, han förstod alla mina frågor kändes det som......Gillar verkligen jobba som reporter, det ger en kick vid vissa tillfällen som exempelvis igår.....Idag gjorde jag ett reportage om nån leksaks utställning på Kumla biblotek, inte samma kick där riktigt, men alla jobb känns intressanta på sitt sätt.....Här kommer lite bilder!!

   

Kommentar : Det blev blodigt efter att jag slagit i huvudet!!

   

Kommentar : Men min hälsa fick komma i andra hand denna kväll....Bäck var lika rutten som vanligt och jag var förmodligen på samma nivå!!

  

Kommentar : På väg ut...Till höger, kolla in den där bleke jäveln!!

  

Kommentar : Två av de bilder jag tog på leksaksa utställningen på Kumla Biblotek!!

Nu är klockan halv 5, den här kvällens attribut har varit sprit, kivinnor och sorg....Nu är det dags att sova och låta mardrömmarna ta sin plats....God natt!!


Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Oj, du blev tvungen ta taxi för 250kronor. :/ Det var tråkigt. Vad hemskt att du slog i huvudet. Mår du bra nudå???



Det blev rätt dyrt alla julklappar för min del... ca: 500 kronor tror jag. Men min syster spenderade ju lika mycket pengar i våra julklappar. :) Så de fick endå hyfsat bra grejer i år. Jag jobbar bara deltid, så är rätt pank. Hade du en kul utekväll annars??

Postat av: Bäck

Ja man har ju undrat varför du nästan aldrig kommer till Örebro när man ska festa, men du tycker väl tydligen att det är lättare och billigare för oss Örebroare att åka från Kumla till Örebro än för dig från Örebro till Kumla ? trots att sträckan Kumla-Örebro helt saknar Taxi för 40 kr som Örebro-Kumla normalt har??

2009-12-07 @ 15:04:53
Postat av: Anders

Aldrig kommer in till Örebro?? Det var det sämsta julskämt jag har hört, dem 3 senaste gångerna vi har gått ut har vi väl gjort det i Örebro din feta julgris!!



Dessutom har ju du dina föräldrar du kan sova oss här och dessutom brukar du ju bryta dig in i min lägenhet via balkongen om inte nåt annat funkar!!

2009-12-07 @ 15:50:51
Postat av: Anonym

http://www.kumlanytt.se/nyheter.php?subaction=showfull&id=1259934950&archive=&start_from=&ucat=10&.



2009-12-07 @ 18:24:47
Postat av: Noren

Björk till Tv-sporten! imponerad

av dig. Du ska jobba med sport och tv! väntar på nästa intervju kör hårt!!!!

2009-12-08 @ 00:23:29
Postat av: Anders

Tack Noren!!

2009-12-08 @ 11:37:03
Postat av: susanna

Anders! ska du komma på nyår eller har du ej bestämt dig än? om du vet att du vill komma så bekräfta gärna det i inbjudan på facebook, nu väntar vi bara svar från dig, kim & Tessan och johanna.. ju snabbare ni svarar om ni ändå redan vet hur ni ska göra, desto lättare blir det för oss med planering! Vi behöver veta hur många vi ska köpa mat till osv.. för du vill väl vara med på middagen om du kommer?

2009-12-08 @ 15:12:21
URL: http://susiscloset.blogspot.com
Postat av: Purre

Jag vill slå ett slag för "Björk till tv-sporten"!

2009-12-08 @ 16:27:28
Postat av: Anders

Jag har inte bestämmt mig än Sussana, det är ju ändå 3 veckor kvar så än är det väl ingen panik??



Men jag ska bestämma mig så snart som möjligt och meddelar dig då snarast!!



2009-12-08 @ 21:55:30
Postat av: susanna

ha ha för dig nej så är det väl ingen panik;-) för oss som ska köpa porslin och mat så att det räcker till 12-14 pers är det däremot mycket mer stressande!! Toppen onm du iaf snart kan säga till om du ska äta eller ej.

2009-12-09 @ 19:34:37
Postat av: Fredriksson

Härlig blogg Anders! Mycket bättre en den irländska versionen av Anslagstavlan, som jag följde i blindskrift under ett parasoll i grek-bög-paradiset"Kefalonia" förra sommaren. Skämtåsido, har inte läst allt än, men fortsätt skriv och hoppas våra vägar korsas inom en inte alltför utdragen framtid. Så vi kan dricka en budweiser, eller två... Eller tio

2009-12-11 @ 00:34:38
Postat av: Anders

Det hoppas jag med Fredriksson, våra vägar korsas alltför sällan enligt mig!!

2009-12-11 @ 16:48:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback