Seriepremiären avklarad!!

Då är säsongen igång på allvar, igår hade vi nämligen seriepremiär hemma på Hällabrottets IP mot Adolfsberg.....Matchen slutade 2-2 efter att dem kvitterat med drygt 10 min kvar.....Tycker vi gör en ganska hyfsad match, Adolfsberg kommer hålla till på den övre halvan av tabellen, det är jag ganska säker på......Dem var snabba och tekniska medans vi var tyngre och starkare och sett till spel och chanser får nog oavgjort ses som rättvist.....

....Personligen ger jag mig själv godkänt....Jag började lite halvdant och slog bara iväg bollen när jag fick den, det var en kombination av premiärnerver och överdriven respekt för motståndet......Men efter ett tag kom jag in i matchen bättre och även det inte var någon av mina bättre insatser spelmässigt sett så sprang jag väldigt mycket hela matchen!!

Nu har vi Hallsberg hemma på fredag nästa match!!

I skolan den här veckan och de veckor som är kvar av terminen så handlar de flesta lektionerna om idrott, vilket jag naturligtvis inte har något emot.......I måndags hade vi pingis och orientering....I går var det löpning i skogen och idag hade vi tennis och badminton i Backahallen....

....Orienteringen i måndags var oväntat kul, jag tänkte ta det lite lugnt men min tävlingsinstikt kom fram så fort jag fick kartan i handen.....Förutom att jag sånär höll på att sjunka ner i ett gyttjeträsk i den djupaste snårskogen och springa utför ett stup så gick det ganska bra!!

Idag hade vi som sagt badminton och tennis, några ur klassen skulle hålla i lektioner men som vanligt var det många borta från klassen och ingen lärare där så dem ställde in det......Är det något jag saknar i vår klass så är det en sportig kille som kan ge mig lite motstånd när det gäller sport......Tjejerna i klassen är duktiga på mycket, men det skiljer lite för mycket mellan dem och mig när det gäller sport för att det ska vara kul!!

Imorgon är det Valborg och då ska vi som vanligt hjälpa till uppe i Yxhult.....Dem har ju brasa, fiskdamm, pilkastning och allt möjligt där.....Det ger mycket pengar till klubben Valborg, men nu är det fan dags att vi A-lags spelare får se röken av dem pengarna för vi har fan inte gjort ett skit på alla fall 2-3 säsonger.....Vet inte vart alla pengar tagit vägen som vi dragit in de senaste åren!!

Igår så fixade jag och Jenny med stadsorienteringen hemma hos henne....Det kändes sådär mellan oss för nån vecka sen, men nu känns det bättre.....Vi har verkligen kul ihop när vi umgås.....Tycker jag alla fall kanske ska tillägas, frågan är väl om hon tycker likadant Ha Ha!!

Det ryktas.....Att det var 5033 på premiären som Indianerna vann med 59-37 igår......Känns jävligt kukigt att missa en sån match och fler kommer jag missa eftersom vi spelar ofta på Tisdagar.....Än en gång 5033, såna siffror var det länge sen Indianerna var i närheten av!!

Det ryktas.....Att skattefifflaren Sandberg äntligen avslöjades då han en längre tid försökt blåsa CSN på pengar.....Nu får han betala tillbaka 8000, för en hederlig medborgare som mig så känns det skönt att se att de som försöker lura staten åker dit!!

Det ryktas.....Att alltfler anser att Kimboll mer och mer har utvecklats till en gubbe!!

Det ryktas.....Att Noren hade fick nära kontakt med en gammal död bekant på en efterfest i Lördags natt......Noren uppges ha varit skakad av händelsen resten av helgen!!

Det ryktas.....Att jag kanske ska åka till Milano, Italien i sommar då det är en Yxhultare som har gratis boende där i en hel månad!!

Det ryktas......Att Jenny nobbade speedwayfantomen Fredrik Lindgren när han för några år sen stötte på henne!!

Veckans Youtube.



Kommentar : Några djur visar lite känslor för varann!!



Kommentar : Det här är nog den värsta krasch jag sett!!

Nu ska jag ta en dusch, fixa lite mat och sen ringa några samtal om en del ouppklarade affärer....Sen får vi se om vi skiter i träningen idag och kollar Helsingborg - AIK istället....Tjing!!

Kommentarer
Postat av: Kimboll

Säger bara att ännu en gång har Björk målat ut sig som en sportmästare. Jag tror att han har tillräckliga problem med tjejerna i sin klass.

Ang ryktet om att jag har blivit gubbe kan jag inte hålla med. T.ex. var jag ute både fredag och lördag.

2009-04-29 @ 14:33:27
Postat av: Anders

Ok jag tror dig Kimboll....Men det är " vissa " personer som utryckt sin åsikt om att du utvecklats till en gubbe och det är min plikt att vidarebefodra detta till ett offentligt forum!!

2009-04-29 @ 15:00:14
Postat av: Sanna

hej! Tråkigt om du inte kan komma.. men det är sånt som händer. Blir fler fester! I helgen är jag gräsänka;-) Jonas är och fiskar lör + sön med H. Får se om jag hittar på nått bus med tjejkompisarna. Du då?

Postat av: Jenny

Jag måste tillägga en sak, det stod 2-2 innan du kvitterade till 3-2, med andra ord var jag ett relativt hårt motstånd och likaså de andra tjejerna i klassen:P En vacker dag Björk, ja en jäkligt vacker dag så ska jag fan vinna över dig i någon sport. Amen.

2009-04-29 @ 21:03:56
Postat av: Jenny

Jag måste tillägga en sak, det stod 2-2 innan du kvitterade till 3-2, med andra ord var jag ett relativt hårt motstånd och likaså de andra tjejerna i klassen:P En vacker dag Björk, ja en jäkligt vacker dag så ska jag fan vinna över dig i någon sport. Amen.

2009-04-29 @ 21:04:24
Postat av: Jenny

Jag måste tillägga en sak, det stod 2-2 innan du kvitterade till 3-2, med andra ord var jag ett relativt hårt motstånd och likaså de andra tjejerna i klassen:P En vacker dag Björk, ja en jäkligt vacker dag så ska jag fan vinna över dig i någon sport. Amen.

2009-04-29 @ 21:05:05
Postat av: Anders

Sanna : Har inga planer alls för helgen just nu....Men det dyker kanske upp nåt, om jag kommer på din fest så åker jag nog hem rätt tidigt alla fall!!



Jenny : Kvitterade till 3-2?? Har svårt att se dig slå mig i nån sport tyvärr....Möjligtvis om virka & sticka räknas som sport om 10 år så har du en bra chans ;)

2009-04-29 @ 23:09:49
Postat av: Linda

nej ja va faktiskt inte på matchen, va tvungen å plugga istället.. får gå på tisdag kanske, måste ju även plugga då, men vi får se:P haha..



i helgen är de plugg som gäller, tenta på tisdag:P å denna vill ja verkligen klara! så mest plugg.. sj då?

2009-04-30 @ 14:25:13
URL: http://missliindaa.blogg.se/
Postat av: Jägarn

Att Kim skulle förknippas med begrepp som GUBBE, anser jag vara helt rätt. Utvecklingen har, under de två-tre senaste åren gått åt det hållet. Den här dubbel-utgången Kim vill ha som alibi. Är mer att betrakta som ett sista försök att greppa halmstrået till ungdomens glans. Enligt säkra källor tog det mycket lång tid för Kim att, både fysiskt och psykiskt, återhämta sig efter denna dubbel-utgång, fredag + lördag...haj haj

2009-04-30 @ 17:04:05
URL: http://team-sleepy.blogspot.com
Postat av: Anders

Bra skrivet Sandberg Ha Ha.....Det vore intressant att höra Norens ståndpunkt i frågan huruvida Kimboll blivit en gubbe eller inte!!

2009-04-30 @ 22:24:39
Postat av: Kim boll

Måste säga att jag bara blir yngre och yngre. Valborgs firandet spenderades på en studentfest nere vid universitetet. Jag ansåg själv att jag smälte in ganska så bra, till skillnad mot vissa som agerade lekledare för småbarn med fiskdamm och lekar.

Något som verkligen är gubbvarning är att gå upp 4 på morgonen, åka och sitta i en båt i 9 timmar för att sedan åka hem TOMHÄNT.



Tror att det är bra att jag är med på festerna och styr in samtalen på annat än lösgommar, sjukdomar, pension och att det var bättre förr.

2009-05-01 @ 19:45:43
Postat av: Anders

Jo du har en poäng i din slagserie mot Sandberg faktiskt Kimboll.....Men vet inte om gubbe är rätt ord för han, när det gäller fiske är mer ordet medelmåtta på sin plats anser jag!!

2009-05-01 @ 22:50:43
Postat av: Kim boll

Jo det är sant.



Har även senaste ryktena om Björk.

Det ryktas att Björk loggar in på facebook/ msn och ställer en fråga, för att sedan logga ut innan man hunnit att svara.

2009-05-01 @ 22:59:15
Postat av: Kim boll

Det ryktas om att Anders har gått under jorden efter gårdagens spya på Pitcher´s.

2009-05-03 @ 18:23:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback