Påskledig!!

Ja nu blir man ledig här i 5 dagar......Behöver inte gå till praktike förrän nästa Tisdag.....Har varit där i 3 dagar nu, i Måndags var det full dag, men igår Tisdags var jag bara där en 5 timmar då höll vi på och städade och fixade i den byggnad där det nya skatestället ska ligga......Idag gick jag bara 4 timmar eftersom gården bara hade öppet så lång tid och mitt intryck står fast från hur det var förra praktiken, det vill säga att fritidsledare är ett jävligt schyst yrke!!

Annars så känns det lite sådär för tillfället.....Jag har missat så mycket i mitt liv har jag märkt nu, eller kanske har jag inte det, jag har bara klarat mig undan......Har hamnat i en period då jag känner mig rätt osocial, har umgåtts väldigt lite med kompisar de senaste veckorna......Är inte sur på nån eller så, men har inte kännt för att träffa så mycket folk bara......Dessutom verkar det som vissa känner likadant gentemot mig för det är några som knappt hör av sig alls längre....

...Nu i veckan blev jag lite sur på Jenny faktiskt.....Vi hade bestämmt att träffas på Onsdag och fixa med vårt projekt, men så plötsligt ställde hon in för att hon skulle iväg och simma med nån kompis.......Det finns hur många saker som helst med Jenny som jag gillar, men hon håller ibland inte vad hon sagt och det kan jag störa mig på!!

Igår så träffade jag på min gamle barndomskompis Brikell framme på stan......Vi satte oss och snackade lite och bestämde han skulle komma över på några öl senare, han såg sliten ut Brikell, han har haft några tuffa år bakom sig med diverse strul......Men han är ändå smart och väldigt allmänbildad märker man när man sitter och pratar med han!!

Veckans historia : Avslutning med Yxhult och klubben har bjudit på en resa med Finlands-färjan......Efter en blöt kväll kommer Rickard in på sitt rum för att lägga sig och sova.....Innan han lägger sig tar han ut sina linser och lägger dem i ett glas med vatten.......Efter det somnar han.......En stund senare kommer en något berusad Niklas Larsson in på samma rum för att också lägga sig......Larsson får dock syn på ett glas med vatten på bordet och sveper ner det i sin strupe på två röda.......Ja just det, glaset med Rickards linser i.........Bara i Yxhult mina vänner, bara i Yxhult!!

Innelistan.

1. Allsvenskan - Skönt att den är igång!!

2. Shorts-väder - Visst idag var det regn och rusk, men igår påmindes man om hur skönt det är när värmen börjar komma!!

3. Barcelona - Fan vad dem imponerar......4-0 idag mot Bayern Munchen!!

Utelistan.

1. Brutna löften

2. Klumpar i magen

3. Svar på frågor som inte blir som man hoppats


   

Kommentar : Min gamle kompis Brikell på besök.......Blev några öl och nån drink till hockeyn och fotbollen som visades!!

Veckans låt





Kommentar : Så här kan det vara ibland!!

Veckans Youtube.

http://www.youtube.com/watch?v=sPTGyc7ESvA&feature=related

Kommentar : Ha Ha så jävla bra, den där jävla Johan Glans!!

Slutskrivet för idag, imorgon är vi som sagt lediga och jag har inte en aning om vad som händer....Ska ta en löptur alla fall, det har jag lovat mig själv, men annars finns inget planerat.....Kan kanske bli hockey i Örebro, vi får se....Tjing!!

Kommentarer
Postat av: Eva

595:-, skrev jag faktiskt under bilden ;)



jag ska ha påskfest på lördag :) så det blir att städa och planera inför det.

självdå?

Postat av: Jocke (mr 80-tal)

Tjena Anders hoppas du får en rolig påsk med mycket sprit. Vad tyckte du om att Färjestad vann sm-guld, de hade domare Andersson med sej grymt mycket i sista matchen men som helhet var de det bättre laget tyvärr.

2009-04-10 @ 19:40:42
Postat av: Polisen!!!

Går rykten om en Yxhult-spelare försökte springa från polisen i Kumla på långfredagsnatten???Dock slutade det i fyllecell å böter???Är det ngn som vet mera om det???

2009-04-12 @ 15:00:43
Postat av: Anders

Jo Mr 80-tal, dem var värda guldet....Dem var det klart bästa laget och hittade en härlig formtopp under hela slutspelet, glad påsk själv!!



Polisen : Jo det stämmer, mer vill jag inte säga om fallet i fråga just nu!!

2009-04-12 @ 16:39:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback