Min bäste vän borta!!

Min allra bästa vän min hund Hobbe gick bort i Torsdags, fyra dagar efter att han fyllt 14......Hobbe hade varit knackig en längre tid, han hade ingen matlust, hade svårt att gå och hade dåligt med ork så vi var tvugna att ta beslutet att åka till veterinären med han......Jag är inte typen som gråter speciellt ofta, men här kunde jag inte hålla tårarna borta, speciellt när vi var ute på den sista promenaden ihop innan vi gick in till veterinären...

...Det är tråkigt sånt här, men förhoppningsvis har han kommit till hundhimlen nu alla fall......Finare och snällare hund än Hobbe har alla fall jag aldrig träffat......Jag får trösta mig med att Hobbe fick ett bra liv och att vi har mängder med fina minnen ihop, vila i frid Hobbe, jag kommer aldrig glömma dig!!

Övrigt då, ja i Onsdags så var vi lediga från skolan men behövde ändå åka in till Örebro för att fixa lite......Det slutade med att jag och Jenny gick ut, var inte direkt planerat, men visst blev man sugen när vädret var som det var......Kunde blivit en riktigt kul kväll, men lite synd var det att en av Jennys kompisar kom dit och satte på nån film som hon hade med sig.......Det var fan den sämsta film jag sett, men var väl bara plåga sig igenom den.......När filmen var klar drog hon och då blev det mycket roligare........Jag festade på ganska bra medans Jenny tog det rätt lugnt.....Blev ganska kul kväll ändå, alltid trevligt vara med Jenny!!

Igår hade vi match i cupen borta mot Hällefors.......Det är ju 11 mil dit så man var borta större delen av dagen, vi hade samling 12:15 och var hemma vid 19........Vi vann efter straffar, efter full tid stod det 2-2......Jag gjorde båda våra mål, det första var en nick på en hörna, det andra var ett skott från nära håll efter en fin tillbakanick snett bakåt......Spelmässigt kändes det dock sådär, jag hade många bra passningar och vann nästan allt i luften, men vart fan har kondisen tagit vägen??

Det bör även nämnas att jag missade min straff, den studsade ungefär 5 gånger innan den nådde fram till målet.....Hur som haver vi vann och resan hem i bussen blev skön......Vår legendariske materialare Stisse var i högform och bjöd på ena historien värre än den andra.......Det var målvakten som fastnade med foten i nätet och fick se ett långskott från halva plan gå i mål.........Och det var pojklaget vars hela backlinje plötsligt var borta då de sprungit och satt sig i sandlådan istället.....Fy fan.....Såna som Stisse växer inte på träd!!

Blev lugnt sen igår, var så trött när jag kom hem.....Gick nog och la mig redan vid halv elva och det var faktiskt skönt......Idag har jag inte heller gjort mycket, mest kollat på tv och fixat små ärenden!!

Det ryktas.....Att Noren gick vilse i en kolsvart öken i Egypten!!

Det ryktas......Att Fru Loden var med i Singing Bee på 3:an i Fredags!!

Det ryktas.....Att AGA Pingis bestående av bland annat Puskas gick upp till Div 2 i helgen!!

Det ryktas.....Att AIK vann premiären välförtjänt och den skadedrabbade Özkan fick avgöra.....Härligt Gnaget!!

Det ryktas.....Att Noren blev lite skakad av att se att dem torkade sig med händerna när dem skitit i Egypten!!

Det ryktas.....Att jag träffade en tjej vid namn Elin för andra gången i Fredags!!

Det ryktas....Att vi möter Rynninge nu i cupen!!



Kommentar : Dags för avfärd mot Hällefors!!

  

Kommentar : Den legendariske och självkritsike 40-åringen Pelle.....Till höger : Jag och min lagkamrat Martin innan match!!



Kommentar : Så här såg det ut där vi spelade......Inte världens bästa fotograf om jag får säga mitt, nån bättre bild kunde han väl tagit!!


Imorgon ska vi ha praktik igen,  det blir praktik i 2 veckor nu,jag ska vara på Skogstorps Fritidsgård.....Den här veckan blir det kväll och nästa dag......Nu ska jag fixa några mackor och eventuellt slå på en Wallander-film....Tjing!!


Kommentarer
Postat av: Eva

11 mil? :P var bor du nånstans?

jepp, Furåsskolan har varit stängd i 6 år nu blir det nog.. det bor folk där nu, helt stört! .. jag skulle också vilja bo i en skola, lite häftigt ^^

Postat av: Eva

Tråkigt med din hund förresten.. :(



Vad jag annars gör i Hällefors? Inte ett dugg, när jag inte jobbar på ett gruppboende för utvecklingsstörda..

2009-04-06 @ 10:44:57
URL: http://evaju.blogg.se/
Postat av: amandaN

beklagar förlusten av din hund.. kan inte tänka mig hur det känns och hoppas det tar lång tid innan min hund dör.



sv på dina frågor :

Den argentinska maten består av kött i mängder hehe grillat för det mesta, annars är det ganska likt italiensk mat.. beror på att det bor många italienare i Argentina.

Men själv har jag inte ätit så mycket argentinsk mat, typ 3 rätter bara.



Hehe den frågan har jag fått några gånger om vi är släkt, sanningen är den att vi inte är det. Det finns 2 olika släkter i Sverige med Niva som efternamn.



trevlig vecka du med!

2009-04-06 @ 12:12:19
URL: http://amandaniva.blogg.se/
Postat av: Kim boll

Tråkigt att höra om Hobbe. Vi får hoppas att han har det bättre där han är nu.

2009-04-06 @ 17:00:07
Postat av: Anonym

tråkigt med vovven:( hoppas de gick snabbt..



Vart i de ökända hällefors? hehe, inte illa de:P

så de är för lite bilder?:P haha, ibland har ja allt med bilder:P haha.. men kanske inte såå ofta då:P

jo labben va äcklig, lukta faan av de olika bakterierna:S

2009-04-06 @ 20:47:04
Postat av: Linda

tråkigt med vovven:( hoppas de gick snabbt..



Vart i de ökända hällefors? hehe, inte illa de:P

så de är för lite bilder?:P haha, ibland har ja allt med bilder:P haha.. men kanske inte såå ofta då:P

jo labben va äcklig, lukta faan av de olika bakterierna:S

2009-04-06 @ 20:47:18
URL: http://missliindaa.blogg.se/
Postat av: Anders

Jaha då var den här veckan förstörd.....Blir och supa ner sig imorgon!!

2009-04-06 @ 23:08:49
Postat av: Jas*

Aww, säga hej då till voffisen är inte kul.

2009-04-09 @ 16:53:46
URL: http://jasminemede.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback