Whiskeyfylla!!

Det är Söndag, klockan är 12:24 och jag har kollat igenom alla de sidor på Internet som jag dagligen kollar......Som Indianerna.nu, Masarnaavesta.nu.....Aftonbladet.se......Xperteleven.com.....NHL.com......Fotbollskanalen.se och några till.......Slutligen så var det dags att kika in här på bloggen och varför inte skriva ner några rader.......Först en förhoppning, de senaste inläggen jag skrivit här så har det varit omöjligt att få några raders mellanrum mellan olika delar i inläggen......Det blir väldigt grötigt och ihoptryckt då........Så nu efter den här meningen trycker jag på Enter några gånger och förhoppningsvis så visar det sig när inlägget publiceras med........Spänningen är enorm....


I Torsdags gick jag ner och spelade pingis med A-lags spelarna i AGA, jag ringde Fredrik och hörde vad han gjorde och då han sa att han skulle träna pingis så bestämde jag mig för att hänga med......Förlorade några fler set än jag vann, men jag kände ändå att jag hängde med bra.....Var skönt att få bekräftat, även om jag var ganska säker på det på förhand med......

....I Fredags ja så var det dags för Kimbolls beryktade Whiskey-afton......Innan det hade vi en redovisning av vårt projekt i skolan, det gick ganska bra trots att vi inte lagt upp hur vi skulle genomföra redovisningen knappt nånting.......Efter det bjöd jag Jenny på McDonalds för att fira......Jag har alltid gillat McDonalds mer än Burger King, Clock, Sibylla och allt vad det kan vara.......Inget slår en Big Mac!!

På kvällen så drog vi in till Kimboll......Vi var 5 grabbar Noren, Kimboll, Jag, Fredriksson och Ehn och alla hade köpt olika whiskeysorter som skulle provas och ges ett utlåtande......Fy fan vilket jävla gäng förresten, tänk och se oss 5 komma gående i bredd på gatan, det skulle kunna göra den mest lugne upprörd......Kimboll hade styrt upp lite frågor om varje sort som bedömning av utsendee, smak, doft och eget omdöme.........Blev en trevlig kväll med analyser som " Den doftar som en nytjärad eka på Västkusten " och " Jag känner ett visst inslag av Belgiska chokladpraliner ".......Fredrikkson som för övrigt blev utslängd senare under kvällen för att ha spillt ut en hel öl över nån.....Ha Ha Ha.........Var heltänd från början och kombinerade skrönor från barndomen, med tunga riff på Kimbolls gitarr innan han slutligen gav taxichaufören 200 i dricks för att han kört oss en sträcka på ett par kilometer.......Den mannen, den mannen............Jag skrev slutligen innan för strax efter han gav dricks så skildes våra vägar då dem kom in på Harrys medans jag inte gjorde det.......Tråkigt, men sånt är livet.....

Gick istället till mitt favoritställe O Learys där jag alltid känner mig hemma, var bra drag där med ett Live-band men jag kände inte igen en enda människa........Kan inte påminna mig om nån gång jag varit ute i Örebro utan att ens känna igen nån faktiskt.........Strax efter 1 dök Noren upp och vi bestämde oss för att ta taxi ihop som gick halv 3 istället för bussen som gick halv 2..........Förstå därför min förvåning när Noren, den lille jävla vesslan, utan ett ord 3 min i halv 2 reser sig upp från bordet och sen ses börja råkuta ute på gatan i riktning mot bussen........Sen ringer han 5 min senare och säger att han sitter på bussen mot Kumla, medans jag sitter ensam kvar i Örebro..........Jaja, nu var det ganska lugnt ändå för det går ju alltid en " KumlaTaxi " hem som avgår längst upp på Stortorget halv 3, så hade inga större problem att ta mig hem ändå, för övrigt blev jag utslängd från O learys strax efter Noren drog, skälet till varför behåller jag för mig själv.....


För övrigt så gick jag förbi Gilde när jag kom hem, då Noren och en YIK:are satt där, men till och med Gilde slängde ut mig så fort jag kom innanför dörren.......Jag frågade dagen efter vad fan han höll på med?? Han sa att han var trött bara och bad om ursäkt........Men kvällens skörd slutade alltså med utslängd från 2 ställe och ej insläppt på 1........Starkt jobbat!!

Dagen efter igår var jag riktigt seg, usch vilken huvudvärk jag hade......Gick inte upp ur sängen förrän halv 6 och på kvällen orkade jag inte göra nånting........Idag ska jag försöka få lite mer gjort, var länge sen jag träffade mina syskons barn så ska nog åka och hälsa på dem och se om de har lust att lira lite innebandy på gatan eller nåt.......

....För övrigt så förstår jag inte hur man kan se andra bloggar här sen dem gjorde om sidan.........Innan fanns det en ikon som det stod " Sök " på, nu ser jag inte den länge och jag har inte en aning om hur man kollar in andra bloggar........Är det nån som mot förmodan läser detta och vet svaret så får ni gärna avslöja det??

Ska försöka piffa upp min blogg lite med, bland annat med lite bilder......Kommer nog aldrig bli den där som har 1 bild per inlägg, me nån bild då och då alla fall ska jag försöka fixa.........Till dess får jag bjuda på några You.tube klipp......


http://www.youtube.com/results?search_query=varan+tv+patrik+sj%C3%B6berg&search_type=&aq=0&oq=varan+tv%2C+patrik+


http://www.youtube.com/watch?v=ZgqsaDnsEq8

Det första är min typ av humor.......Sjuka Varan TV, det bästa humorprogramm Sverige haft!!

Det andra är det vackraste fotbollsmål som gjorts av konstnären Zlatan Ibrahimovic.......Otroligt vackert!!

Nu får det räcka för idag, klockan har passerat 1 och det är dags att stiga upp ur sängen......Tack och Hej!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ha ha det var en riktigt skiva. Väntade med spänning på att kommentarer på kvällen skulle komma upp och jag blev inte besviken. Nu blev jag däremot intresserad av vad som hände på O´learys?

2008-10-19 @ 18:52:33
Postat av: Anonym

Det kan jag/ vill jag inte avslöja ;)....Utan det får hamna under avdelningen preskiberade händelser......Fan MN sa ju han skrivt här med och kommenterat att jag kallade han den lilla vesslan, men kan inte finna nån kommentar av han här??

2008-10-19 @ 23:09:59
Postat av: Jenny

Hahahaha, bra jobbat Anders!! Jag är också helt nyfiken på vad som hände på Olearys! :P

Postat av: Mr Björk

Det vill jag inte säga.......Fan jag skulle inte ha nämnt det här överhuvudtaget ;)

2008-10-20 @ 23:35:12
Postat av: Jennsan

Haha, du kan få gå som mitt "handbagage" om du vill!;)

2008-10-23 @ 12:34:52
URL: http://jennsaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback