Min tid på Verdandi!!

Jaha då har man haft praktik i några dagar då......Det är Tisdag och klockan är 00:10 nu, jag känner hur ögonen vill slå igen sig för idag, men tänkte ändå skriva några rader.......Vi kan börja med att berätta om min praktik, denna vecka är jag som sagt på praktik på Verdandi.........I

.....Igår var jag i Kumla, dem har en utsliten gammal träkåk bakom bibloteket där de håller till.....Först började vi med frukost, sen umgicks man resten av tiden, kollde på tv, fixade lite små saker och spelade Yatzy......Det var inga vanliga Svenssons som kom dit utan det var vuxna män som hade olika problem och ville ha sällskap bara.......Bland annat kom det in en jättelik lufs, med långt flottigt hår, långa skitiga naglar och olustig blick som det framgick att han hade en enorm knarkabstinens, men han hade alla fall fått supa under helgen tydligen.......När jag tittade upp vid köksbordet och såg att den jättelika lufsen med knarkabstinensen tittade onskefullt på mig så måste jag erkänna att det kröp lite i kroppen på mig.........För övrigt kom jag sist när vi spelade Yatzy och blev utskrattade, bland annat av nån utan armar, men med en fiskemössa.....Fick gå hem redan vid 12 för de har bara öppet mellan 8-12......Nog om det.....

Idag var jag i Hallsberg, det var stor skillnad mot Kumla, dels var det mer folk där och dessutom var det unga personer som var där......Allt från 6-20, var som en ungdomsgård alltså, 90 % av dem som var där var turkar........Det spelades biljard, pingis, X-box och Nintendo Wii.........Flera av dem var gapiga, men alla var ändå trevliga.......Efter ett tag gjorde jag några fotbollsfrågor och tänkte bjuda på en liten tävling där den som hade mest rätt fick en dricka..........Mina frågor var, vad jag anser på lagom svår nivå som exempelvis.......Vad heter Liverpools hemmaarena??   Och hur många mål gjorde Zlatan i Fotbolls EM??........Inte överdrivet svåra alltså.......Men när jag fick frågor som.....Spelade Zlatan för Inter i EM??    Och nån som på allvar trodde han gjorde 15 mål, så förstod jag snabbt att mina frågor var lite för svåra även fast jag tyckte dem var rätt enkla.....Så la ner min fotbollsquiz.........Sen vid biljarden lyckades jag sätta 3 " halvor " i samma hål i samma stöt.....Slå den om ni kan!!

Närj jag åkte hem så klappade föreståndaren, som var en gammal jugge, mig på ryggen och sa att jag var en rolig kille......Var skönt att höra......Imorgon ska jag dit igen, men på Torsdag tror jag det är i Örebro!!

Nu på kvällen har jag käkat en pizza....Hade för mig att Pizzeria Svängen hade nån rabatt den här vecka, så var övertygad om att jag skulle kunna få en La Bussola för 35-40 kr..........Döm om nin förvåning när pizzabagaren krävde 65 av mig, så mycket var det med den rabatten!!

Såg även på Debatt på TV, det handlade om sportjournalistiken har gått för långt och massa välkända idrottsnamn var inbjudna.........Tyckte det blev ett riktigt intressant program och Lars Lagerbäck verkade ilskna till ordentligt, har nog aldrig sett han koka så......Blir förvånad om det inte blir rubriker i tidningen imorgon!!

Alla som känner mig vet att jag är en slarver.....Jag skjuter jämt upp saker och ting.......Har värsta diskberget här som bara växer och växer, fler och fler lampor har tagit slut utan att jag bytt dem och det här med tider ska vi inte ens gå in på......Jag lyckas nästan jämt bli försenad oavsett vem jag ska möta och hur dags det är........Jag skulle kunna ha bestämmt träff med nån 100 meter från mitt hem 1 timme framåt utan att ha nåt att göra till dess men lyckas bli försenad ändå......Ska försöka skärpa mig, men det har jag sagt förrut!!

Funderar även på att klippa mig innan veckan är slut, var bara drygt 3 veckor sen jag klippte mig, men det blev inte alls bra.......Man kan tro han klippte med nån häcksax för det känns tovigt, tunnt och ojämnt.....Brukar annars klippa mig ungefär var 6:e vecka, men är det så här uselt så blir det tidigare än så!!

Min vana trogen så bjuder jag på en lista och två klipp....

Veckan lista - 3 iskalla skådespelare

1. Al Pacino - Kung!!
2. Woddy Harrelson - Iskall!!
3. Christopher Walken - Speciell!!

Klipp 1


http://www.youtube.com/watch?v=luulI0vf5HQ&feature=related

Jävligt kul!!

Klipp 2


http://www.youtube.com/watch?v=E1rxInUD5aI&feature=related

Tidernas skönaste räddning!!

Det var allt......Tack och hej, penis!!

Kommentarer
Postat av: Jennsan

Klubb Eden ikväll? Vad säger du om det?;) BTW, nöjd med praktiken?

Postat av: A.Björk

Men Jenny din kåtbock....Jag har ju sagt att vi ska prata ostört om det där och inte öppet.....;)



....Jo jag är nöjd, var rätt trivsamt faktiskt och bra att få se hur det fungerar på såna där ställen!!

2008-10-31 @ 15:19:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback