Ett höstgrått Kumla!!

Då var det dags igen....Klockan är 10:31 och det är Söndag, noterbart är att man fick en timmes extra sovande inatt för klockan ställdes om......De saker jag har inplanerade idag är att jag nog ska ut och tan en löptur ( men tittar man ut genom fönstret så är det lätt att tappa sugen för det ), en kombination av blåst, höst, gråhet och tidvis duggregn dominerar väderbilden för tillfället......Sen på kvällen ska jag och min kontaktperson R på bio i Kumla, efter varje film vi sett på bio frågar jag jämt vad han ger filmen för betyg mellan 1-5......Om vi sett kanske 30 filmer ihop så har nog 29 av dem fått en 4:a i betyg, så vi får se vad han säger ikväll den jäveln.....

Liten kort sammanfattning av senast jag skrev.......I torsdags så var jag bland annat nere och tränade med A-laget i pingis, jag vann ungefär lika många matcher som jag förlorade, men börjar bli jobbigt med alla som tjatar om att jag ska börja spela i serien för AGA nu, jag tycker det räcker som det är nu med Korpen på fredagar och gå ner och träna nån gång i veckan........Dessutom kostar licens plus medlemsavgift runt 600 ihop, så det blir nog inget seriespel för mig i år......Efteråt bastade jag och F, fan va skönt det är att basta......Den ultimata avkopplingen enligt mig, Love it!!

I fredags hade vi redovisning av vårt projekt jag och Jenny, tyckte vår ide blev lite halvdissad faktiskt.......Visserligen tyckte dem iden i sig var bra, men de sa att det skulle krävas ett väldigt jobb för att genomföra den........Något som fick oss att backa lite och ändra målgrupp från företagare till privatpersoner.......Så nu är alla välkomna att vara med i vår Stadsorientering som vi kommer ha framåt Maj nån gång......

För övrigt hade jag gjort en jävligt snygg Power Point om jag får säga det själv, det var som dag och natt mot några vec kor tillbaka då vi satt med Power Point första gången....

Sen på kvällen var det korpen......Vi ( Brandkåren ) spelade 2 matcher och vann båda med 3-0.......Först mot Bisca som kom tvåa ifjol och nog är våra största konkurrenter i år igen, de kändes dock lite ringrostiga den här matchen.......Sen mot Emba som är ett av de sämre lagen i serien.......Efter 3 spelade matcher har vi 9-0 i matchkvot och full pott........Det bör dock noteras att det är ganska betydelselöst hur det går nu innan jul, efter jul börjar matcherna gälla lite mer.....

.....Eftersom vi spelade 2 matcher blev det rätt sent, var klara vid 7 och jag kände mig lite halvstressad eftersom jag skulle hinna äta, duscha, göra mig i ordning och sen åka in till Örebro i god tid........JS, den grisen, skulle ju ha fest.........Vid kvart över åtta kom jag iväg, farsan var schyst och skjutsade mig........Åkte först till Bäck eftersom JS och hans festdeltagare inte kommit hem riktigt efter ÖSK - GAIS än........Jag gillar att festa hos Bäck, det är skön stämning där på nåt sätt......Bland annat tycker jag att den musik som spelas låter bättre hos honom än den gör hos mig även om det är samma låtar som spelas, lite konstigt........Även Andre var där, vi spelade bluffstopp, satt och svor åt varann och lyssnade på musik innan vi tog en Taxi runt 10 till JS............Noterbart är även att jag hos Bäck drog på mig en vit gammal Real Madrid Tröja som det stod Owen på ryggen på ( Michael Owen ).........som jag sen behöll på under kvällen och fick motta många spottloskor för.....

......Efter taxiresan tog jag en snus av Bäck, tyvärr råkade jag öppna snusdosan när den var upp och ner så all snus hamnade på asfalten som för övrigt var kall, blöt och skitig....Ha Ha Ha........Väl hos JS så kände man direkt att stämningen var på topp........Jag läste upp det julspel jag skrivit om MN, JS och Bäck och jag är ganska säker på det blev en succe att döma av skratten och kommentarerna efteråt.........Vi fortsatte att turas om att bordet runt skålade för saker.......När vi gjort det blev det tvärtom dags att dissa istället för att skåla.......När jag fått min tredje diss på kort tid så tände jag till och i en lång harang av sågningar gentemot mina banemän kunde höras saker som " Du ser ut som du är med i Hitler Jugend "  " Du är uppväxt i ett land med förlorarmentalitet " kombinerat med grövre påhopp som " Din feta värdelösa gris ".......Stämningen var rå, men hjärtlig......

Efter det körde vi Robinson och jag fick som vanligt mest röster, vad ska man säga egentligen??  Sen tog vi taxi fram till Stan, några gick till Harrys, men större delen av oss gick till O Learys......Blev rätt lugnt där, vi hann bara vara där nån timme innan jag och F tog bussen hem vid halv två........En kul kväll dock allt som allt!!

Igår, lördags alltså kom JS hit vid 2 och la sig i soffan och låg och frustade, halvsov och stönade som en strandad val......Det var hemskt att se........Senare på kvällen åkte jag förbi MN och såg en film hos han........På kvällen somnade jag framför TV:N, MEN VÄCKTES KLOCKAN 1 av att Buffel Gilde ringde och härjade och erbjöd 200 för skjuts hem från Örebro.......Som den snåle person jag är så nappade jag på hans erbjudande och drog in och hämtade han, Gilde var lika full som jag förväntat mig och munnen gick i ett på han, dessutom skulle det trängas in 2 personer till i baksätet på min bil som knappt har nåt baksäte........Nog om det.......Lite från sportens värld....

.....Walasek klar för Indianerna, skönt!!....Det känns som en stabil klassförare!!

......Luleå slog Brynäs igår med 4-2 borta......Skönt!!

......AIK fortsätter att suga på fotbollsplanen här säsongen......KUK!!

Kommande vecka ska jag göra praktik hos Verdandi.......Ska vara både i Kumla, Hallsberg och Örebro......Dags att avrunda här och som vanligt så avslutar vi med några You-tube klipp och listor....

http://www.youtube.com/watch?v=s5AO_lDMYB8&feature=rec-fresh

" Turk i verbal kamp med fet kärring "..

http://www.youtube.com/watch?v=UX3rzBK2j_M&feature=related

 " Ser inte så skönt ut, eller hur ?? "

Veckans listor

3 små med livet jag uppskattar.

1. Gå barfota på sommaren......Frihetskänla 1!!

2. Pissa utomhus, det är en speciell känsla av frihet alltså, Frihetskänla 2!!

3. Dricka en kall öl i en varm bastu........Den ultimata formen av avkoppling!!

3 klassiska filmer!!

1. Plutonen
2. Deer Hunter
3. Pusher / Dansk.

Det var allt......Tack för idag!!
.....

Kommentarer
Postat av: M

Fan jag fick halva dosan av Bäck! det förklarar hans givmildhet!

2008-10-26 @ 14:22:30
Postat av: Evelina

Svar: Ja, det blev en hel del bilder :D

Postat av: Björk

Ja då borde du förstått att det låg en död hund begraven nånstans.....Den mannen är inte givmild utan att ha en bra orsak till det!!

2008-10-26 @ 16:17:58
Postat av: M

Fy fan! han var här med sin nya!jag drog upp det med när han dansa sönder din palm!ha ha ha ha, han sa att det var jag!men jag tror inte att det var någon som trodde på han!!!

2008-10-26 @ 19:24:01
Postat av: Björk

Ja det är bra.....Sanningen om Johan Bäck måste fram för allas bästa!!

2008-10-26 @ 23:23:53
Postat av: Anna

Nej men man tackar så hjärtligt! Så detta är alltså den berömde Anders, dig har man hört en del om minsann. Jenny påstår att du är komplett galen, är det sant? ;)

2008-10-27 @ 15:02:10
URL: http://anna88.blogg.se/
Postat av: Björk

Jaså det gör hon.....Jag är chockad över dessa uppgifter, vet inte vad jag ska säga.....Men Jenny är en fin tjej ;)!!

2008-10-27 @ 15:31:25
Postat av: GildePalema

Var jag så glapp i käften i lördags?Men det ä alltid skönt att man kan lita på dig Björk,för du kommer alltid o hämtar en om man viftar med lite pengar....lr som jag alltid har sagt "gratis är gött"

2008-10-27 @ 17:53:39
Postat av: Björk

Jo du hade mundiarre Gilde.....Det är lugnt Gilde, för 200 hämtar jag dig när som helst!!

2008-10-27 @ 18:19:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback