Comeback i bloggen!!

Då var det dags att skriva igen efter en längre tids uppehåll med bloggandet, runt ett halvår ungefär.....Klockan är 23:50 och jag sitter och väntar på att NHL matchen Rangers - Chicago ska börja vilket den gör 1..... ...Tidigare idag ringde jag mig sjuk till skolan trots att jag var frisk som en nötkärna, orkade helt enkelt inte resa mig ur sängen imorse.....Gick runt och drog här till Pingiskorpen började kl 5, den hade premiär idag......Jag spelar som vanligt för Brandkåren ihop med Minta och vi vann med 3-0 mot Byrsta Byalag, förhoppningsvis kan vi bli mästare för tredje året i rad i år... ...Sen kollade jag lite andra matcher där, åkte förbi föräldrarna och käkade kvällsmat och gick ut med Hobbe och åkte sen hem och zappade runt på TV:n lite......Inte speciellt händelserik dag alltså......Imorgon är det Lördag och ÖSK gästar Kumla i Cupen, ska nog ner och kolla det....Sen på kvällen är det Sverige - Portugal, det kommer hit lite folk till mig som Bäck, JS, Puskas, Svensson och Pampas....Kan bli kul, var inte igår man tog några öl ihop med flera av dem namnen, oftast är det parmiddagar som gäller på helgerna nu.....Sverige har radat upp skador inför den här matchen och laget på papperet ser verkligen inte bra ut, det känns väldigt profillöst förutom Zlatan.....Men Sverige brukar ju vara som bäst när de slår ur underläge så vi får väl se!! Vad har hänt under tiden som jag inte skrivit då?? Ja en hel del självklart, orkar inte ta upp allt här, men kan nämna några saker......Serien i Fotboll gick vi helt obesegrade igenom och gick då naturligtvis upp.....Tror vi var det enda A-laget i hela Örebro Län som inte hade en förlust på hela säsongen....Vi har ett riktigt bra lag med både spets och bredd i truppen.....Personligen var väl säsongen sådär, första halvan var ingen höjdare, men jag blev bättre mot slutet och de sista matcherna började jag känna igen mig själv mer och mer och då ramlade även lite mål in......8 st blev det sammanlagt och en 3:e plats i vår interna skytteliga!! Har även börjat en utbildning till Fritidsledare/Fritidspedagog i Örebro Folkhögskola....Har gått där i snart 2 månader och trivs helt ok faktiskt....Min klass är rätt liten, det är 11 st, varav 4 killar och 7 tjejer....Kommer bra överrens med dem flesta än så länge....Det som är lite halvjobbigt är att jag inte har nån att samåka med så måste åka ensam till Vivalla, där utbildningen är, varenda dag......Det blir 5 mil per dag fram och tillbaka och det blir mycket pengar för en student....Kommande vecka ska vi göra projekt och jag jobbar då ihop med den förtjusande Jenny som alltid har ett lendee på läpparna.....Hoppas dock på en klassfest snart, 2 månader utan klassfest, vad fan jag hade sett fram mot fester varje helg nu när jag började studera......Mera fester!! Imorgon släpps även biljetterna till AC/DC som spelar i Sverige i Februari.....Vore mäktigt att åka iväg, men vill gärna ha med mig nån och vet ingen i min bekantskapskrets som diggar AC/DC som jag gör, vi får se hur det blir....Nu räcker det att skriva för denna gång, men kan lova att det inte kommer dröja några 6 månader nu innan nästa inlägg.....God Afton!!

Kommentarer
Postat av: Kimboll

Yes nu är han igång igen. Nästan så att man vill säga som Gert Fylking gjorde förr i tiden "Äntligen".

2008-10-12 @ 12:47:58
Postat av: Anders

Ha Ha....Skönt att höra Kimboll!!

2008-10-12 @ 23:19:25
Postat av: jenny

halååååå:D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback