Supertråkig helg......IGEN!!

Då sitter man här ännu en Lördag kväll och skriver i blogg, egentligen skulle jag vilja vara nån annanstans just nu, som exempelvis på en fest eller en pub, men när ingen annan förutom undertecknad har minsta intresse av att gå ut så är det rätt svårt........Den här helgen var jag riktigt sugen på att gå ut faktiskt, eller ta några öl alla fall......Men det är helt stendött bland mina vänner när det gäller den biten just nu........Har ringt runt till nästan varje person jag umgås med, men det är parmiddag, bortrest, jobb, orkar inte och fan och hans moster....

.....Ok, om nån person inte kan en viss helg, klart att det kan vara så........Men nu är det INGEN som har velat hitta på nåt 3 veckor i sträck i stort sett och det är oroväckande.......Kanske har vi börjat fått olika prioriteringar vad som är roligt jag och många av vännerna mina.....Jag tycker fortfarande att ta några öl på helgen är kanske hela veckans höjdpunkt, men uppenbarligen så är det inte så många som tycker som jag längre........De flesta av mina vänner har ju flickvän och det har inte jag, men jag skulle gärna vilj träffa nån.....Inte för att parmiddagar är nåt som lockar mig, men börjar bli lite ensamt nu när de flesta skaffat tjej och hellre umgås med dem än med sina kompisar..Till och med farsan nobbade mig när jag frågade om han ville följa med in och se lite på fotbollen, men han var sjuk sa han.........Nästa vecka är det Björken Cup alla fall, då blir det garanterat fest, men det krävs oftast att man fixar nåt själv nu för tiden om det ska hända nåt!!


Annars var det ju planerat att vi äntligen skulle ha en klassfest idag, men det blev inget av den.......Visst trivs jag i min klass, men verkar inte vara nån partyklass direkt........I övrigt så har veckan i skolan varit rätt lugn, vi har gått från 8:30 till 12:00 nästan varje dag........Till nästa vecka är vi tillbaka i Vivalla då de byggt klart där......I fredags hade bland annat ett gympass för att gå igenom kroppens musklar och liknande......Jenny blev försökskanin när det gällde att visa hur vissa maskiner funkade och det såg  bra ut.....Riktigt bra faktiskt!!

Igår så vann vi i Korpen med 3-0 mot ett soplag, eller Kumla Spelbutk närmare bestämmt, men jag tappade set i min enda singelmatch och spelar inte bra för närvarande.......Det känns som jag tappat den tajming jag hade i början av säsongen........Efter det bastade jag lite ihop med MN och tog några öl.........Jag berättade stolt om att jag mer eller mindre var uppväxt i en bastu och kunde sitta hur länge som helst i den........10 min senare så satt jag halvt utslagen utanför bastun med en handuk över huvudet och kippade efter luft.......Jag gick helt in i väggen, men förmodligen berodde det på att jag var halvförkyld och inte ätit nåt på hela dagen, jag var kraftlös helt enkelt.....

Idag var jag sugen på att hitta på nåt, men blev nada som sagt.......Har blivit ännu en dag framför burken då......Såg Derby D Italia förrut, Inter - Juventus.......Inter vann med 1-0 och Zlatan spelade fram till segermålet.......Tycker ofta att Italiensk fotboll är tråkig att se men är det nån match jag vill se så är det Derby D Italia......En klassisk uppgörelse.......Zlatan var bra, stundtals riktigt bra, är det nåt jag inte tyckerZlatan har så är det dessa 2 saker   1. Förmågan att försvinna i viktiga matcher ( det gjorde han dock inte nu )   2. En förmåga att sällan göra några skitmål, i stort sett varenda mål Zlatan gör är ju riktigt snyggt, man önskar ibland att han kunde göra lite enklare mål med, typiska " måltjuvsmål ".........

....Sen såg jag Ottawa - NY Rangers, hemmalaget Ottawa vann med 4-1 i en match som kändes som en riktig mellanmatch, det var stundtals uselt tempo, speciellt från Rangers sida som verkade ta en " Off Day " på jobbet.......Alfredsson gjorde ett mål för Ottawa och Näslund 1 för Rangers......Lundkvist var bänkad, typiskt när de väl visar Rangers!!


Står över veckans kompis det här inlägget då jag inte känner för att skriva om nån i nuläget.....

...Men veckans historia kan vi bjuda på......

Veckans historia :  Det här är en otrolig historia som när jag tänker på den nu har svårt att tro att jag verkligen gjort nåt sånt.........Jag var alla fall 10-11 år och hade inga hämningar vad gällde vissa saker......Denna dag så utmande Puskas mig att tjäna lite pengar, han sa att om jag lägger mig ner på trottoaren och drar ner byxorna och visar häcken för bilar som kör förbi så skulle jag få 5 kr.........

.....Vilken förmögenhet 5 kr!!

.....Det värsta var att jag antog erbjudandet, så jag la mig på rygg och började visade min  röv för alla bilar som körde förbi under flera minuter....Detta gjorde jag alltså för 5 kr........Vissa tutade, men ingen stannade......I efterhand såhär så undrar man naturligtvis vad man höll på med och jag undrar vad de som passerade i bilarna tänkte egentligen när de möttes av en sån fasansfull syn!!


Veckans You-tube klipp : Jag har kommit halvvägs, nu har jag lyckats få in en bild alla fall som går att klicka på så sätts klippet igång......Lite bättre än att bara ha en text........Det här första är en av mina favoriter när en nyhetsuppläsare bryter ihop efter att ha sett en monsterunge göra värsta djungelvrålet i direktsändning....




Veckans Klipp 2 : Skön straff av Totti....Även om det bara är på träning.....




                                                                                                  
                                                                                   
Veckans lista

Sveriges 3 bästa fotbollspelare just nu...

1. Zlatan
2. Daniel Majstorovic
3. Henrik Larsson

3 städer i Europa jag vill besöka

1. Amsterdam
2. Rom
3. Barcelona

Nu får det räcka med skrivande för idag, hoppas You.tube klippen funkar som de ska.......Skriv gärna i gästboken, alltid lika kul......Auf Wienerscnitzel!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jaså? Vad tyckte du var dåligt med den? :)

Jag gillar nästan aldrig svenska filmer men jag gillade den här. :D,



Tack så mycket! <33 :)

2008-11-23 @ 10:45:30
Postat av: Anonym

Vad har du för konstig uppfattning om "parmiddagar" egentligen??? Tror du att det går ut på att sitta och hålla varandra i handen och hångla i stearinljusens sken med en massa andra par omkring sig? Tro mig, det är precis som "vanliga" fester, skillnaden är bara att man har med sig sin partner...

Kan också vara så att på "parmiddagar" äter man oftast lagad mat och inte nån slabbig pizza från haket på hörnet. Tror din motvilja egentligen bottnar i ett stort avund. Tycker du ska be dina kompisar bjuda över nån trevlig singeltjej på nästa fest!

2008-11-23 @ 13:53:46
Postat av: Mr Björk

Nej du...Visserligen upplever jag inte parmiddagar så kärvänligt som du skrev i början vem du nu är.....Men det är absolut inte som nån vanlig fest, där håller jag inte med dig......Men.Kanske ser dina parmiddagar ut så, vad vet jag??



Avundsjuk är jag absolut inte, men klart jag vill träffa en tjej jag med!!

2008-11-23 @ 14:19:38
Postat av: Elina

jag hjälper på äldreboende..(som tur är det bra betalt också :). handlar mat till dem och fikar :) ger sällskap och hjälper med saker som de behöver hjälp med...tycker om det jobbet, fast ibland är ju lite tråkigare dagar.. men jo, elina hälsar :D

Postat av: n' en skön lirare

Jag har IG i engelska, annsvarsfull alkoholhantering och arbetsmiljö och säkerhet.

2008-11-23 @ 20:05:15
URL: http://natalienilsson.blogg.se/
Postat av: Mr Björk

Ansvarsfull alkoholhantering??



Och det är ett eget ämne alltså ;)....Otroligt!!



Har absolut inget emot parmiddagar i sig, det var bara en av flera saker som jag nämnde som varit orsak till flera veckors nöjestorka i min bekanskapskrets!!

2008-11-23 @ 22:53:34
Postat av: Kimboll

Nu ser vi fram emot Björkencup, då ska jag ta hem segern. Iaf om du inte byter ut mig (mr 100%) inför de avgörande straffarna.

2008-11-24 @ 07:15:45
Postat av: Mr Björk

Kimboll vet du om Ehn kommer, eller skulle han jobba??



Och hur blir det med Fiske Fredrik??

2008-11-24 @ 18:44:29
Postat av: n' en skön lirare

Som sagt jag kom in senare i klassen så jag hade inte hela kursen. är de svårt att förstå varför då elleR?

2008-11-25 @ 16:22:04
URL: http://natalienilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback