Sjuk!!

Satans jävla skitdator, hade just kommit en bra bit in i det här inlägget när nån ruta poppade upp där det stod att Internet måste avslutas, sen försvann allt......Det råder ingen tvivel längre om att jag fått in nåt virus eller nån annan skit i datorn......Hur som haver, det är Onsdag, klockan är snart 4 och jag har egentligen inte så mycket att berätta då jag varit hemma sjuk hela veckan......Allt jag har gjort är att sova, sitta vid datorn, läsa en bok och ligga framför TV:n......Ena stunden har jag fryst häcken av mig, trots jag varit insvept under flera filtar för att i nästa svettas som en gris trots att man sitter på samma ställe i kalsonger och med balkongdörren på glänt, så är det att vara sjuk....

.....Den bok jag håller på och läser heter Handel med döden och är skriven av Simon Kernick, den handlar om en polis som extraknäcker som yrkesmördare och utspelar sig i engelsk miljö........Har läst ungefär 2/3 av boken som är klart läsvärd....Den började hyfsat, men nu på slutet har den blivit bättre och bättre!!

Har dock hunnit spela den flyttade Korp-matchen i Pingis mot farsans lag alla fall, vi vann med 3-1 i matcher, deras vinst kom genom farsan som slog Minta i singel........Jag vann klart mot Kjell Willen, men tappade första set mot farsan, men då vart jag förbannad på mig själv och skärpte till mig och vann 3 raka.......Delvis beroende på att jag spelade upp mig, men även beroende på att han tröttnade, han är ju ingen ungdom längre farsan.......Tyckte fakktiskt lite synd om han i dubbeln, när han förgäves försökte hålla liv i matchen men hans dubbelpartner Kjell spelade riktigt dåligt då.......Efter matchen kom naturligtvis hans obligatoriska bortförklaringar som " det här var bäst för familjefriden ".....Och " Vi mörkar taktiken till efter jul när det väl gäller nåt ".......Fy fan säger jag bara!!

Har även varit på nya Bond med min kontaktperson R........Tyckte den var hyfsad, väldigt mycket action, men den var alldeles för rörig i handlingen.....R alla fall gav som vanligt filmen en 4:a i betyg, och det faktum att han skulle ge ännu en film 4:a i betyg är inte längre spelbart på grund av för låga odds!!


Nu ska jag försöka mig på nåt som kanske är mer äm mina datakunskaper klarar av, ska försöka lägga in ett You-tube klipp här.....Vänta lite......



<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/nByvETuAZVQ&hl=sv&fs=1&color1=0x006699&color2=0x54abd6"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/nByvETuAZVQ&hl=sv&fs=1&color1=0x006699&color2=0x54abd6" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>


Ok, ser bara skum text här nu........Men förhoppningsvis så ska det finnas en ruta att bara klicka på när det är klart, annars är det bara att konstatera att jag mislyckats och att fiaskot är ett faktum...........


Veckans Historia : Några år tillbaka i tiden, jag var inne på mina föräldrars badrum och såg en burk som ju måste vara hårgele, öppnade burken och det luktade riktigt gott och provade att kleta in håret lite med det........Vart ju bra det där tänkte jag och det närmsta halvåret var den burken till alla fall 2/3 den jag använde mest för att försöka fixa min frisyr........Tills en dag ett drygt halvår senare då min käre mor kom på mig med fingrarna i syltburken och frågade vad jag höll på med........Jag lånar lite av dig och fixar min frisyr svarade jag......Hon började skratta vilt och jag stannade upp och tittande frågande på henne.........Hon fortsatte skratta men lugnade sig och sade........Men det där är ju inget man hår i håret, det är ju en ansiktskräm!!.....Jag stod med ett förvånat utryck och kände mig helt paff.....Va?? ansiktskräm??....Det kan ju inte stämma, jag har ju använt det här i säkert ett halvår nu till mitt hår........Tittade på burken, som jag inte besvärat med att göra innan och mycket riktigt, där stod det........Det var ANSIKTSKRÄM och ingen HÅRGELE......Fiaskot var fullbordat och jag var tvungen att på allvar fråga mig själv hur bra koll jag egentligen har på saker och ting!!


http://www.youtube.com/watch?v=SGyr4wrDt88

" Mitt favoritdjur hunden in action "


http://www.youtube.com/watch?v=yDEszBExe7k

" Klassiska svenska sportbilder från OS Finalen 2006 i hockey mellan Sverige -Finland "


Nytt!!

Här är en ny grej som kommer, jag ska här kort presentera några av mina vänner så gott det går....

Veckans kompis : Vi börjar med Jonas Sandberg, eller JS som han kallas här........En rutten människa som går under bland annat dessa smeknamn " Den evige studenten "......" Fiskeboxaren ".......och " Stallpojken "..........Jag lärde känna JS för ungefär 5-6 år sen......Han pluggar till Socionom på Universitet och på fritiden så ägnar han mycket tid åt fiske och BS TOR, en boxningsklubb han är ledare i........Han är även ihop med den förtjusande, men hetlevrade Sanna.......JS är en kille som oftast är väldigt lugn, han är allmänbildad och lätt att prata med......Han känns som en kompis som verkligen skulle ställa upp om man behövde han.........Nog om det positiva, fanskapet till människa har hållit på och pluggat nu i snart ett decenium, när leder ditt pluggande till nåt arbete ditt helvete??.......Han inbillar sig även att folk ser på han som ett föredöme fast sanningen troligen är den att dem ser på han med förakt!!

Veckans Sandbergare : Den lätt disträe Sandberg kom till stationen på morgonen och gick in i vänterummet där han skulle uppsöka toaletten........När Sandberg kom fram till toadörren så hade nån skärt in " upptaget " i trädörren med kniv.......Otroligt nog så kan inte Sandbergs sega tjocka skalle koppla att det inte är upptaget på riktigt så han sätter sig med en suck på en bänk och väntar.......Först flera minuter senare kommer han på att det inte är upptaget på riktigt........Bara ett av många exempel som visar på hur seg Sandberg kan vara!!

Typisk Sandberg-kommentar : " Jag tycker jag var respektabel igår "........" Jag tror BS Tor kan ha något stort på gång "........." Jag börjar känna mig som i fornstora dar "

Status just nu : Är inne i en vit månad, skar halsen av ett rådjur igår!!



Här är han med en av sina enorma fångster!!


Här har ni han, där han står och håller upp en av sina enorma fångster!!



Veckans lista.

3 saker jag gillar med Yxhult.

1. Traditionen i klubben.

2. Det faktum att vi har mycket folk på våra matcher, mycket folk som bryr sig.

3. En egen bastu!!

Lista 2.

3 städer i närheten som ska vara bra att festa i som jag aldrig provat på.

1. Motala.

2. Mariestad.

3. Karlskoga.

Tror det vart en hel del skrivande ändå trots jag inte hade nåt att berätta som hänt egentligen, hoppas bara att klippet funkar nu som det ska.......Nu ska jag åka och äta på Kumlas bästa matställe Stickans Pasta......Som alltid, skriv mer än gärna i gästboken, Tack för idag......Buenas Noche!!




Kommentarer
Postat av: JOANNA

sv: okej=)

ja spanska är väll bar att kunna, men svårt. riktigt svårt

Postat av: Ida Björck

tack så mycket :)

ja paris är en väldigt mysig stad :)

2008-11-12 @ 18:07:37
URL: http://idahbjork.blogg.se/
Postat av: Anonym

2008-11-12 @ 19:33:03
Postat av: Lenita

Svar: Förskoleklass :) jajamen

2008-11-12 @ 19:33:14
URL: http://lenitajohansson.blogg.se/
Postat av: Evelina

Svar: Haha, jag somnade sittandes, och sov väl inte så värst länge men iaf :p Ja, det är tråkigt att så många är otrogna..



Jag har festat i Karlskoga, för 5 år sen ungefär :p

2008-11-12 @ 20:53:16
URL: http://evvvelina.blogg.se/
Postat av: Fanny

Då har du nog aldrig ätit tillräckligt mycket på McDonalds ;) Ja, jag är född i sthlm men har bott nästan hela min uppväxt utanför örebro!

2008-11-12 @ 21:31:54
URL: http://fannysvedin.blogg.se/
Postat av: Kimboll

En ny höjdpunkt på bloggen, presentation av vänner. Det blev många spontanskratt här på morgonen.

Hårgelen fick även mig att dra ordentligt på smilbanden.

Väntar med spänning på presentationen av MN.

2008-11-13 @ 07:07:32
Postat av: Jennsan

Jag såg din kommentar precis nu:) Nej, vi har inga lektioner idag. Det är tänkt att vi ska göra studiebesök istället:P Imorgon börjar vi 8.45:P

2008-11-13 @ 09:52:20
URL: http://jennsaa.blogg.se/
Postat av: Mr Björk

Vem tycker du jag ska presentera närmare av mina vänner i mitt nästa inlägg Kimboll??

2008-11-13 @ 12:55:20
Postat av: n' en skön lirare

Asså där du skriver inlägg så finns de en liten knapp somdet står html på där klistrar du in youtube klippet som du vill ha :)

2008-11-13 @ 16:45:10
URL: http://natalienilsson.blogg.se/
Postat av: Kimboll

MN är en het kandidat, skulle vara kul att läsa din tankar om honom.

2008-11-13 @ 18:16:47
Postat av: Mr Björk

Ok tack för tipset om Youtube, ska prova det nästa gång så det inte blir sånt fiasko som det här blev....



...Det lutar nog åt att det blir MN nästa gång då, det senaste om han är ju att han krockade med ett rådjur idag och sen enligt säkra källor fick panik och irrade runt på vägen och höll på att bli påkörd!!

2008-11-13 @ 23:27:41
Postat av: Kimboll

Fy fan det hade jag inte någon aning om. Han skickade ett kryptiskt sms med texten "Jo" till mig.

2008-11-14 @ 06:59:55
Postat av: Jonas Sandberg

Fy fan...vet inte vad man ska säga, sköna storys iaf. Men jag tror faktiskt att Bs Tor har nåt`t stort på gång...i övrigt så är det väl snart dags för en av Mr.Björks klassiska turneringar



MvH Jonas

2008-11-14 @ 09:53:48
URL: http://team-sleepy.blogspot.com
Postat av: Mr Björk

Oj dra på trissor Stallpojken själv hittade hit.....Jo men det är dags för Björken Cup i innenbandy snart, ska hitta ett datum bara, sen får vi se om du har hämtat dig och vågara vara med i år, vilket inte varit fallet de senaste 2 åren!!

2008-11-14 @ 14:18:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback