Midweek!!

Ja det få man väl säga att det är när det är Onsdag...Klockan är 23;06 och ska göra en liten uppdatering här.......Har nyss sett Sverige få stryk med 3-1 borta mot Holland, Sveriges mål gjorde av Kim Källström.....Det var en slätstruken insats från Sveriges sida, var många nya spelare som fick chansen, men tycker ingen av dem direkt tog chansen.......Första halvlek var direkt dålig, det var fantasilöst och det såg " skitnödigt " ut på många fötter........Första 25 i andra halvlek var mycket bättre, till stor del för att Källström kom in istället för Lageräck-favoriten Daniel Andersson som det enligt mig är en gåta hur han kan vara ordinarie i ett svenskt landslag......Visst ingen dålig spelare, men han är ju otroligt grå och man tycker att vi borde ha nån bättre än han på en så pass viktig position som innermittfältet........Sista 20 tappade vi igen, kanske blev det för många byten......Ingen större match alltså, tycker Majstorovich var bäst i Sverige....IGEN!!.....

.....Han har fan varit bäst i Sverige nu en 3 matcher i rad och borde fan ha spelat till sig en ordinarie match på bekostnad av den stabbige Petter Hansson.....Källström var bra när han kom in med.......Sämst var Daniel Andersson, en gåta hur han kan vara ordinarie, även om vi saknade lite folk idag.......Kvällens konstigaste kommentar kom från kommentatorn när han i andra halvlek sa " Tycker Micke Nilsson varit riktigt bra i andra ",,,,,,,,,,,,,Va??  Har vi sett samma match eller??  Rundningsmärket Micke Nilsson.........Som tur var så tog bisittaren Pelle Plohm ner han på jorden lite när han sa att han inte riktigt höll med om det.......Men nog om Sverige nu.......

....Innan fotbollen var jag och spelade pingis och innan det var jag i skolan......Vi hade besök av några politiker idag från Sosarna och Vänstern som vi fick bomba med frågor, var rätt intressant faktiskt, även om det blev lite långtråkigt med stundtals......Men helt klart intressantaste dagen på den här kursen än så länge.....Imorgon kommer det folk från Moderaterna, KD, Centern och Folkpartiet.....Funderar på att fråga om det stämmer att Alf Svensson är gay då......

Förhoppningsvis har vi styrt upp en klassfest nu till helgen, är flera som inte kan komma, men är nog omöjligt att hitta nån dag som passar alla ändå.......Verkar dock bara bli jag plus en massa tjejer som det är nu.....Vet inte om det känns positivt eller negativt mest.........Men hoppas den blir av alla fall!!

Har även bokat Kumlahallen nästa Lördag för att spela den 4:e upplagan av den klassiska innebandyturneringen Björken Cup.......En cup som brukar innehålla mycket känslor och många sköna händelser.......Vi blir runt 15 spelare i år med......Skillnaden mot tidigare år är att vi nu kommer spela på en Lördag och inte på Fredag som varit fallet tidigare år........Då har vi haft tid mellan 8-11 på kvällen och så måste man vara ute innan halv tolv för då går larmet på så det har jämt blivit stressigt.........Nu kan vi ta det hur lungt vi vill eftersom vi inte har några efter oss så även om vi bokat mellan 2-4, kan vi vara där till 8 på kvällen om vi vill.........Dessutom kommer vi hinna med att basta lite nu efteråt och ha en spelarbankett på kvällen.........Vad som känns lite extra kul är att jag fått med min 40-åriga svåger Jimmy för första gången.......Ska bli riktigt kul att se han in action, men blir inte alltför förvånad om han börjar känna av några krämpor i veckan och drar sig ur!!

Veckans kompis är...

...Fredrik " Puskas " Jakobsson!!

Kommentar : En kille jag har varit bästa kompis med ända sen jag var 9 år....Vi lärde känna varann genom pingisen när vi var yngre och har varit väldigt goda vänner ända sen dess......Gamle Puskas är 31 år och jobbar numer som lärare, idrottslärare i Laxå och bor ihop med sin tjej Victoria som han träffade på Internet......Puskas är en kille jag har massor av historia ihop med, han är sportig, kul att festa ihop med, har barnasinnet kvar och vi skrattar väldigt ofta åt samma saker........Det känns som en extremt stabil kompisrelation med han.......Han ser dock ut att komma direkt från Hitlerjugend med sin blonda fluffiga kalufs och han är inte alltid så pålitlig då han är full vilket vi såg här för några dagar sen då han stormade in här framåt midnatt och spottade, ramlade, slängde saker och härjade.......Men det ska du få igen Puskas, var så säker!!


Veckans Puskas 1 : Var förvånansvärt svårt att komma på nån skröna om Puskas som stod ut.......Förmodligen för att jag är rätt trött nu när jag skriver detta......Men vi kan ta några som jag minns med fasa alla fall från ungdomsåren........Puskas och jag har alltid gillat att skämma ut varann, när vi var det nästan en sport att skämma ut varann......Den här gången satt vi vid hans föräldrars köksbord och höll på med nåt,  vi var ensamma i huset och jag satt med ryggen mot fönstret där även ytterdörren var.......Plötsligt säger Puskas.....Kan du inte skrika Bajs allt du har........." Vad då för svarar jag "............" Jo men jag vill höra, säger Puskas ".................Jag är inte sen att anta utmaningen utan tar sats ända ner från magen och vrålar allt jag kan BAAAAAAAAAJJJJJJJJJJJSSSSS så fönsterutorna vibrerar........Jag ser direkt på Puskas skadeglada blick sekunden efter att nånting är fel........Jag vänder mig om, och där till min stora fasa står Puskas mamma och ser fullständigt chockad ut.........Pukas den lilla råttan, har lyckats skämma ut mig ordentligt, jag vill sjunka genom jorden när hans mamma kommer in, alltmedan råttan Puskas hånskrattar åt mig väl medveten om att hans uppsått lyckades till fullo!!

Veckans Puskas 2 : Den här tycker jag är desto roligare.......Vi spelade alltså pingis samtidigt.......Nu var det DM, vilket betyder distriktsmästerskapen i Örebro och fullt av spelare och åskådare på läktaren i Idrottshuset........Puskas mötte en superbjässe med rött hår som var helt orörlig och måste vägt minst 150 kg.........Skulle han tappa en boll tänkte man innan??   Lite längre fram i matchen, Puskas ligger under med 18-10....Superbjässen dunkar in var och varannan boll trots att han knappt kan röra sig.....Puskas söker desperat ögonkontakt med AGA ( Vår klubb ) på läktaren samtidigt som han slår ut med händerna.......Dem tittar dock demonstrativt bort, det är så pinsamt att de inte låtsas om att se vad som händer........DEm vill inte kännas vid Puskas i detta ögonblick och tar tydligt avstånd från han.......Jag skrattar rått inombords och hoppas för allt i världen att superbjässen kan hålla undan.........Till slut lyckas dock Puskas vända matchen, men jag minns med glädje hur bra jag mådde när han höll på att få stryk och när jag såg hur AGA skämdes för han......Ha Ha Ha!!

Veckans Puskas 3 : Vi har varit och tjuvspelat innebandy i Kumlahallen och ska dra därifrån när larmet sätter igång, otroligt nog hinner vi knappt ut ur hallen innan en Securitas bil är där.......Alla hoppar på sina cyklar och drar iväg åt olika håll för allt vad de orkar........När jag tittar upp ser jag en vilt trampande Puskas på sin rostiga gamla Crescent med Securitas bilen efter sig.....Jag skrattar högt och hoppas för allt i världen att vä'ktaren ska hinna ifatt den lilla flyende råttan.......Det är en härlig bild att se hur en deserat Puskas gör allt för att fly samtidigt som väktaren gör allt för att stoppa honom, en bild jag njuter av att spela upp i minnet.......Nu kom han undan denna gång, men nästa har han förhoppningsvis inte lika mycket tur!!

Typiska Puskas Citat " Hur är det gumman " ( När han säger det är han onykter 99 % av gångerna, )
"  You fucking wanker " - Inte helt ovanligt framför nån match vid rutan!!

Status just nu : Laddar inför Björken Cup, kriminellt full och odräglig i helgen!!


Veckans sämsta citat : " Jag tror jag är en sån som är snygg utan att veta om det "...........Naturligtvis sagt av Jonas Sandberg!!

Veckans hjälte : Det finns bara en J-O Waldner....Tidernas största lirare, helt klart och länge min idol under barn och ungdomsåren....Kolla in den är länken så får ni lite av han i action....


http://www.youtube.com/watch?v=Wqp_42zMd5w



En klassiker........Bengt Andersson, kanonfull på Fotbollsgalan......


http://www.youtube.com/watch?v=1hL6QboIDwc


Veckans lista

3 jobb jag skulle vilja prova på.

1. Hundpensionat

2. Brandman.

3. Äga en spelbutik.

Nu är klockan 0:10, dags att sova om man ska orka upp igen......Skriv i gästboken. alltid lika kul när nån skriver där.......Auf Wienerschnitzel!!

Kommentarer
Postat av: Kimboll

Veckans sämsta citat, fy fan. Jag ska tackla upp Sandberg i ribbstolarna den 29.



Veckans puskas nr 1 var ju faktiskt riktigt roligt :)

2008-11-20 @ 07:03:32
Postat av: Evelina

Svar: Jag läser till socionom och har tre terminer kvar :D



Haha, ja, brandman lät ju intressantast :D

Postat av: Elina

du skriver mycket :D härregud

2008-11-20 @ 10:06:39
URL: http://sayhitoelina.blogg.se/
Postat av: Linda

jisses va mkt du orkar skriva:P uppsats lång ju;)

2008-11-20 @ 11:40:54
URL: http://missliindaa.blogg.se/
Postat av: MN

Bra skrivet om Puskas! Tyckte den med kumlahallen var bra (skrattade högt) känner igen citaten! Ska bli spännande och se om Sandberg kommer på Björken cup eller om han kommer på någon ursäkt som dom andra åren den lilla Råttan.......

2008-11-20 @ 17:16:19
Postat av: Mr Björk

Jo visst är Sandbergs citat tragiskt Kimboll, men det värsta är att jag tror att han menade det.....Vi är många som är ute efter hans skalp inför cupen!!



Vet jag skriver mycket, det har bara blivit så nu på slutet, har ju en hel del mellanrum stundtals också!!



Jo än så länge verkar det som Sandberg ska vara med, men man vet aldrig med den mannen....Vad tyckte du om veckans citat då MN??

2008-11-20 @ 17:38:05
Postat av: Kimboll

Har pratat med Ehn nu om den 29. Han är livrädd.

2008-11-20 @ 20:10:24
Postat av: Linda

svar: jo riktigt långa är dom;) jo bättre med knäet, måste vart en riktig smäll, känns ju än. men men, överlever:P i helgen vet ja faktiskt inte.. hem till svärmor kanske:P haha.. sj då?

2008-11-20 @ 20:19:29
URL: http://missliindaa.blogg.se/
Postat av: Kimboll

Nu säger Ehn att han kanske ska jobba, jag tror att det är hans nerver som säger ifrån.

2008-11-20 @ 20:55:40
Postat av: Puskas

Mycket rolig läsning Björk! =) Känns som en ära att få vara med på din kompislista!



Björken Cup blir något i hästväg i år. Har alla förutsättningar till att bli bra! =)

2008-11-20 @ 21:02:25
Postat av: Mr Björk

Jo Ehn har all anledning att vara rädd.....Han är absolut på top 3 listan över namnen som är Most Wanted inför cupen.....Vem som toppar den listan behöver jag vill inte ens säga??



Kan även rapportera att det förmodligen inkommit några tunga namn idag i form av 2 hockeykillar som kommer göra debut i cupen!!

2008-11-21 @ 00:07:48
Postat av: MN

Var och bastade med Björk i dag! Han sa att han var född i en bastu, men det visade sig att han fick krypa ut. Han var nära att kollapsa och fick sitta med en handduk över huvudet i 10 minuter för att återhämta sig. Den veke Björk sa att han var förkyld... Vad ska man tro!?!

2008-11-21 @ 21:22:42
Postat av: Mr Björk

Jag var helt kraftlös pga förkylning. därav kollpasen....Normalt sett så håller jag finsk världsklass när det gäller att basta...



...För övrigt måste väl Jessica Andersson som var med i Dobidoo idag vara en av världens vackraste kvinnor!!

2008-11-21 @ 22:40:24
Postat av: Anonym

Jag var helt kraftlös pga förkylning. därav kollpasen....Normalt sett så håller jag finsk världsklass när det gäller att basta...



...För övrigt måste väl Jessica Andersson som var med i Dobidoo idag vara en av världens vackraste kvinnor!!

2008-11-21 @ 22:41:16
Postat av: Mr Björk

Jag var helt kraftlös pga förkylning. därav kollpasen....Normalt sett så håller jag finsk världsklass när det gäller att basta...



...För övrigt måste väl Jessica Andersson som var med i Dobidoo idag vara en av världens vackraste kvinnor!!

2008-11-21 @ 22:41:33
Postat av: MN

vet inte vad jag ska tro! får ta en till bastu så får vi se vad du går för!!!!

2008-11-21 @ 22:53:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback