Jesus Christ Superstar!!

Det är Söndag, den första dagen i Novemberg, klockan är 11:31.......Sitter här, eller halvligger och känner mig förvånansvärt fräsch eftersom det blev en del dricka igår......Vi återkommer till det........I veckan praktiserade jag ju på Verdandi.....Jag var i Kumla, Hallsberg och Örebro.........Det var intressant att se vad det var för ställe och man fick se många profiler av olika slag.......Sista dagen i Fredags var jag i Örebro, jag var där mellan 8:30 - 14:00........Och 80 % av den tiden satt jag och spelade Chicago med några orginal........Nu är det skola som vanligt igen nästa vecka, men får se om jag åker dit imorgon för börjar känna mig oroväckande förkyld här!!

I Fredags förlorade jag min första match i korpen då jag fick stryk med 3-1 i set mot Per Nahlbom från Pålsboda......Jag trivs inte riktigt mot den där jäveln, han har lite egen spelstil, står på halvdistans och drar äckliga skruvloppar, så det är svårt att hitta någon rytm mot han......Som den dålige förlorare jag är så tappade jag humöret ett tag efteråt, men i efterhand tycker jag nästan det var skönt att få stryk då det var som en väckarklocka som sa att du är inte oövervinnlig här, hur kul skulle det vara att känna att man inte kan förlora???   Nu vann vi matchen ändå med 3-2 eftersom Minta lyckades vinna båda sina singlar.....Starkt jobbat!!

Igår hade vi alltså avslutningsfest för Yxhult.....Först på dagen spelade vi curling i Örebro, jag var dock upptagen då och inte med......Men sen åkte jag upp till klubbstugan vid 5 för att basta och ta några öl........Finns det nåt finare än kombinationen bastu och öl.....Tveksamt!!

Var mest ungt folk där i 19-22 års åldern, efter ett tag körde vi Robinson och den som fick flest röster skulle springa ut naken på planen och rulla sig i snön.......Ni behöver väl inte ens gissa på vem som fick flest röster.......Jävla grisar!!

Vid 7 åkte vi upp till Ordenshuset som det heter för festen........Det bjöds på riktigt god mat, bland annat Rostbiff, Potatissallad, Skinka, Lax, Sallad, Bröd, Potatis och lite annat.......Sammanlagt var det väl typ 60-70 personer där, det var A-lags spelare plus ledare för alla lag i Yxhult......Efter att vi fått tagit emot medalj för vi vann serien så bestämde jag mig för att hålla ett mindre tal där jag utsåg årets " Yxhultshändelse "............Berättade då om när Cristoffer " Rönken " Rönnkvist lyckades bli utvisad trots att han låg med händerna bakom nacken och benet i högläge 10 meter utanför planen när vi mötte Adolfsberg på försäsongen......Var ganska kul faktiskt och det var skönt att se han bli lite generad och så för han är en väldigt dominant person med stort självförtroende som syns och hörs mycket annars!!

Allt eftersom började folk tappa av och vid 11 kände jag med att det fick vara nog........Frågade min bror Peter som var där om han skulle med hem,Peter tränar p 97 i Yxhult, men han verkade ha så kul att han skulle stanna.......Var kul att se brorsan ha så kul tillsammans med annat folk i Yxhult, det var också kul att se han ensam för annars har han ju jämt sin fru och barn runt sig......Min bror och jag!!

Snodde med mig några, några kakor och en Yxhultsvimpel innan jag drog hemåt.......Om man vill undvika att bli bakis finns det 3 saker man bör tänka på enligt mig......1. Sluta dricka tidigt, slutar du vid 11 är det bra, slutar du vid 2 är det mindre bra.......2. Drick vatten INNAN du går och lägger dig.........3. Ta en huvudvärkstablett INNAN du går och lägger dig.........Igår så gjorde jag nummer 1 & 2 och det verkade räcka rätt långt!!


Specialrapport om Kimmy Backlund : Efter att hans granne MN efterfrågat en specialrapport om unge Kimmy Backlund så höll jag ett extra vakande öga på han........Kimmy är en profil som trots sin ringa ålder redan har grävt sig långt ner i alkoholens hjärta........Igår när vi andra satt och sippade på en öl i bastun så satt Kimmy med en vattenflaska som innehöll en monstergrogg.......Väl på festen så hördes han bland annat panikartat säga att " Jag vet inte hur man ska vara seriös med en tjej ".......För att sen sitta långst bak och sluddra och prata när nån där framme höll tal, vilket fick gammelgäddan Niklas Larsson att resa sig upp och be Kimmy hålla käften.......Sen försvann Kimmy rätt tidigt, iväg till nån ny fest med nya drinkar och nya erövringar inom räckhåll!!


Veckans Youtube tips.....


...http://www.youtube.com/watch?v=OLt1ESy0S7U&feature=related

 " Dumme jävla japan "


http://www.youtube.com/watch?v=fH_zgcEI5RE

" Se upp!! "

Veckans lista.

3 resmål jag vill besöka.

1. Brasilen - Stranden, värmen, karnevalen, damerna!!

2. USA - En roadtrip rakt genom USA vore inga fel!!

3. Thailand - Känns som det bara är jag i hela världen som inte varit där!!


Kommentarer
Postat av: Dilan

Jag har heller aldrig varit i Thailand!

2008-11-02 @ 21:56:52
Postat av: Anonym

Profilen i yxhult är du A! kul att höra att kimmy var på G han kan bli en stor profil som du en dag!!!!

2008-11-03 @ 15:48:16
Postat av: Evelina

Jag har inte heller varit i Thailand :p

Postat av: Björk

Vem är denne mystsika man ( för gissar på att det är en man ) som skrivt inlägget hör ovanför utan namn......En man som vad det verkar alla fall har hyfsad koll på Yxhult??

2008-11-04 @ 16:45:57
Postat av: Anonym

Har du vinröd cupé? Brukar se dig på morgonen vid rödljusen vid spisen.

2008-11-04 @ 19:32:37
Postat av: W

Pilutta dig! Har varit i två av dina drömländer...:)

2008-11-04 @ 20:18:24
Postat av: Anders Björk

Ja det stämmer att jag har en vinröd Coupe....HUr visste du det ;)



Jaså....Det låter kul det W, nån gång ska jag alla fall åka till ett av dem ställena!!

2008-11-05 @ 17:58:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback