Inför Björken Cup!!

Nu på Lördag är det alltså dags för den 4:e upplagan av den alltmer klassiska och mytomspunna turneringen Björken Cup.....Jag ska här lite kort presentera hur dagen kommer se ut, vilka spelare som är med och klassiska händelser från tidigare år....

.....Vi kommer att spela i Lilla Hallen i Kumlahallen på småmål, reglerna är desamma som föregående år, spelarantalet kommer vara mellan 15-20......Bland annat dessa.....Lagen lottas innan turneringen, varje lag kommer ha 3 eller 4 spelare........Det får bara vara 3 spelare på planen samtidigt från ett lag......Matchtiden är 5 min......Det kommer vara 5 lag som alla möter varandra i gruppspelet......1 an möter sen 4:an i Semi, medans 3:an från gruppen möter 2:a......Det lag som kommer 5:a och sist får lämna turneringen.....

....Efter turneringens slut så kommer det förmodligen bli nervarvning i " Pingisbastun " för de som vill.......Samma bastu som jag Mr Björk höll på att kollapsa i för bara 3 dagar sen......Efter det blir det spelarbankett hemma hos mig där alla deltagare från cupen är välkomna och andra med för den delen, men tror inte det kommer så många fler än de som varit med i cupen........Det som känns skönt med att ha fått en tid på Lördag istället för Fredag, som vi haft de tidigare 3 åren, är att vi slipper stressa så.......Då har vi haft tid mellan 8-11, sen har larmet gått på 23:30, så det har blivit väldigt stressigt både under och efter turneringen stundtals......Nu kan vi ta det lugnt och ta 10 min paus om vi känner för det mitt under cupen!!


Spelare i Cupen : Här kommer namnen på de som ska vara med i cupen, inte 100 % säkert att alla namn stämmer, men förhoppningsvis stämmer nästan alla!!

1. Anders Björk : Cupen grundare, hård men rättvis, en riktig man!!

2. Johan Bäck : Vann skytteligan förra året, drar sig inte för att tackla nån i ryggen in i ribbstolen!!

3. Fredrik Ehn : Magic Ehn!!......Tog på sig en defensiv innermittfälts roll ifjol och gjorde enligt många succe, har enligt ryktena fortfarande kackerlackor som husdjur!!

4. Kimboll : En av få aktiva i cupen, för visst spelar du väl Kimboll??...En kille som varit med om många sjuka saker!!

5. Noren : Cupens kanske största vessla....Intog en målvaktsposition förra året.....Har en förmåga att förvränga historier och göra en höna av en fjäder som ingen annan !!

6. Sandberg : Tillbaka efter att ha varit bortacklad i 3 år, frågan är om han klarar av att stå upp fysiskt denna gång, tveksamt??

7. Puskas : En legend inom Björken Cup.....Har avgjort 2 av 3 finaler!!

8. Loden :  För alltid en legend inom Björken Cup efter att ha tacklat sönder Sandberg det första året!!

9. Fiske Fredrik : Var med och vann förra året, tveksamt om han är med i år pga jobb, eller??

10. Pampas : Gör debut i Björken Cup, vi får se hur den finska sisun står sig!!

11. Ving : En kille som jag inte känner så bra, men han verkar gilla att vara med i mina cuper och är självklart varmt välkommen!!

12. Vikholm : Gammal hockeyspelare som jag fick med, kan tänka mig att han kommer röja på rätt bra!!

13. Almkvist : Örebro Hockeys bästa spelare kommer förmodligen vara med, trots hockeymatcher såväl Fredag som Söndag, det är stort.......Är enligt rykten också en jävel på innebandy!!

14. Jimmy : Min svåger, syrrans 40-åriga kille Jimpa gör debut i Björken Cup, kul faktiskt, tveksamt om hans knän och kondition håller hela turneringen bara!!

15. Pelle : Vann förra året, en kortväxt och hetlevrad 39 åring med extremt låg tyngdpunkt och en förmåga att hela tiden såga sig själv!!

16. Tomas Andersson : Debut i Björken Cup.......En av Kumlas största busungar genom tiderna, förväntar mig inget annat än att han som alltid har en bandana på sig!!

17. Andre : Nybliven husägare, helt klart den i cupen som har störst tilltro till sin egen förmåga, förmodligen för hög tilltro bör tilläggas!!

Klassiska Ögonblick i Björken Cups historia.

1. Lodens monstetackling som sänkte Sandberg och gjorde att fanskapet sen inte vågade vara med på 3 år!!

2. Puskas matchavgörande mål år 1 och 2....Första året avgjorde han i Sudden i finalen, andra året avgjorde han med 3 sekunder kvar av ordinarie tid!!

3. Bäck tacklar Mr Björk över sargen år 2 när vi spelade i stor hall ( enda året vi gjort det )......Bör tilläggas att det som vanligt när det gäller Bäck var en tackling i ryggen och att min balans vid tacklingstillfället var lika med noll!!

4. Bäck tacklar in Pelle i tegelväggen och smokan hänger i luften, behöver vi nämna att tacklingen var i ryggen!!

5. Den 100 % Kimboll gör sig redo för att slå sin straff i förra årets Semifinal när jag får hjärnsläpp och går in och drar bort han och säger att nån annan ska ta straffen......Kimbolls ersättare missar naturligtvis och vi missar finalen!!

Kända komentarer efter cupen.

1. Nu är jag kung av Kumla - Kimboll efter vinst i cupen år 2!!

2. Jag är lika stark som Loden i närkamperna - Den tunne svanen Berg har en aning övertro på sin egen kroppsliga kapacitet!!

3. Din jävla fitta....Fy Fan.......Ligg kvar ditt helvete!!........- Hela hallen exploderade när Sandberg åkte rejält i golvet av Loden!!

Top 3 most wanted .........Efter att ha hört runt bland spelare, blandat med mina egna intryck, här kommer en lista över de 3 som jag tror folk helst vill sänka....

1. Sandberg
2. Björk
3. Bäck.

Nu har ni fått lite bakgrundsfakta til denna anrika turnering, på lördag smäller det......Personligen var jag och värmde upp lite igår när jag åkte till min systerson Zack och spelade lite bandy på gatan med han och brorsonen Jonathan, dem visade sedvanlig respekt för mig genom att bland annat säga att jag var rutten och ta upp snö fullt med hundpiss och lägga på min jacka......Satans ungar.........Nog pratat, tack för idag!!






Kommentarer
Postat av: Kimboll

Fy fan vilka killar.

Spelar bara på kompis nivå, men har värmt upp inför cupen med att spela i söndag, måndags samt att ta hem första priset i vår skolas innebandytunering där lärarna vann över eleverna i finalen. formen är toppad.

2008-11-24 @ 19:52:19
Postat av: Puskas

Nerdräkningen har börjat. :) Kommer bli en tajt och tuff uppgörelse som alltid.... Kommer verkligen Sandberg att dyka upp i år? Det är väl egentligen den stora frågan så här dagarna innan.....

2008-11-24 @ 20:47:33
Postat av: Mn

Ska köpa en ny klubba tills på Lördag då den jag låna föra året gick av!sandberg kan nog inte säga att han har skoskav i år! eller?

2008-11-24 @ 23:40:29
Postat av: Mr Björk

Den mannen kan komma på vilken ursäkt som helst för att klara sig undan att förödmjukas, det har vi sett bevis på innan!!

2008-11-24 @ 23:52:08
Postat av: Jenny

Kollapsa i bastun?;)

Postat av: Mr Björk

Ja, jag gick in i väggen i Fredags i en bastu, beroende på att jag var halvt förkyld, inte ätit nåt på hela dagen, kombinerat med några öl i bastun.....Kände mig under några minuter lika pigg som en 98-åring!!

2008-11-25 @ 17:30:53
Postat av: Kimboll

Fy fan vad dåliga kommentarer. Erkänn bara att du inte pallar trycker när tempen stiger över 45 grader.

2008-11-25 @ 20:14:16
Postat av: Mr Björk

Det var det värsta jag har hört....Normalt sett så viker jag mig aldrig när det gäller att härda ut i en bastu.....Vi får väl se på Lördag vem som pallar mest!!

2008-11-25 @ 20:34:54
Postat av: Kimboll

Kan man komma undan med kommentarer som "jag känner mig lite dålig", "jag har inte druckit något vatten idag" eller liknande så är det inte några problem.

Har hört att du mer eller mindre blev utburen i bastun, MN stod redo med mobilen för att ringa 112 men insåg i sista stunden att det inte behövdes.

2008-11-26 @ 06:58:25
Postat av: Mr Björk

Du om någon borde veta att Micke Punk är den mest osanna informatör du kan ha om du om du vill ha en sanningsenlig bild av händelsen....En människa som har gjort det till en konst att förvränga historirer till det yttersta.....Bland annat så har han mer eller mindre sagt att du låg naken i sängen och drog dig i ballen, samtidigt som du skrattade och pratade med Puskas.....Det låter ohyggligt, men eftersom jag fått det berättat för mig av Micke Punk så tar jag det med en nypa salt, eller??

2008-11-26 @ 17:02:04
Postat av: Kimboll

Ha ha ja det stämmer kanske inte riktigt. Försöker bara att trissa upp stämningen inför den kommande cupen.

Vad är det för bankett förresten?

2008-11-26 @ 17:55:53
Postat av: Kimboll

Ehn har lämnat WO, han pallade inte med trycket.

2008-11-26 @ 20:59:35
Postat av: Mr Björk

Jaså, det var synd.....En profil fattigare då, inga mer WO nu bara för då kan det börja se kärvt ut!!

2008-11-26 @ 23:11:40
Postat av: Linda

De vart inget kalas i helgen:/ hitta du på nå annat skoj då?:P

2008-11-26 @ 23:16:53
URL: http://missliindaa.blogg.se/
Postat av: Kimboll

NM sa någe om halsont. Bara att ta en whisky innan vi spela så ska det nog gå bra.

2008-11-27 @ 07:27:28
Postat av: JOANNA

nej dte var inte så svårt efetrsom vi inte slickade med hela tungan, bara toppen men man fastnade direkt haha!

2008-11-27 @ 14:22:47
URL: http://byjoanna.blogg.se/
Postat av: Linda

svar: okej;) hoppas de blir bättre i helgen då:P nej här händer inte mkt, är som vanligt varje helg, nu är de dock mest bilbekymmer:P jo jag är från hällefors, å ja jag känner jenny:P hehe.. du också från hällefors?

2008-11-27 @ 20:55:59
URL: http://missliindaa.blogg.se/
Postat av: Linda

svar: hehe okej:D jo hon är trevlig å snäll:D jaja, från kumla:P så kan de va:P ja man bor ju inte kvar i hällefors precis:P men ändå:P

2008-11-28 @ 10:41:17
URL: http://missliindaa.blogg.se/
Postat av: Kimboll

Det drar ihop sig till nedsläpp. Nervositeten börjar att komma, hur ska det gå? Vem kommer att göra första målet? Vem blir matchens lirare? Vem sitter längst i bastun?

Frågorna är många, svaren kommer i morgon.

2008-11-28 @ 12:27:04
Postat av: Mr Björk

Fan i kuken också....Känner mig riktigt trött nu när den stora dagen är här.....Var dum och satt uppe till halv 3 igår och sen vaknar man redan halv nio och kan inte somna om.....Inget gott tecken inför cupen!!

2008-11-29 @ 09:48:01
Postat av: Kimboll

Får be lite om ursäkt för igår, men en makeover är det inte alla som får så där 00:30

2008-11-30 @ 09:37:39
Postat av: Mr Björk

Ja jag vet inte vad jag ska säga, jag är skakad......Men vart fan har ni gjort av mitt halldraperi, jag hittar inte det??

2008-11-30 @ 10:38:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback