Idag är det fars dag!!

Ja det är det, söndagen den vad fan kan det vara är det den 8:e idag?? Hur som haver klockan är halv ett och jag är riktigt trött.....Har nämligen haft svårt att sova de 2 senaste dagarna.....I lördags vaknade jag redan halv 8 och kunde inte somna om och idag, eller inatt så kunde jag inte somna förrän halv 5.....Visserligen gick jag inte och la mig förrän rent sent, men när jag väl lagt mig hade jag svårt att somna......Så nu sitter man här och känner sig helt förstummad i hela kroppen, det påminner mig om när jag jobbade natt, då kunde jag ha vissa nätter då det var omöjligt att somna på helgen........


Jaja, nog om det, fars dag idag alltså och jag får ska väl köpa nån tips till farsan som jag alltid brukar vinna, förhoppningsvis så vinner han inget och får lite att gnälla om....Men förra året vann han faktiskt 600-700 på det tips jag gav han.....Det får vi se till så att det inte upprepas i år.......Vi möter förresten farsan och hans lag nästa match i Korpen, men inte helt oväntat så har han hört av sig och vill flytta matchen nu från ordinarie Fredag till Måndag då det är folktomt i pingishallen, han är väl rädd för att folk ska se när vi spöar upp dem gubbjäveln!!
 
Den här helgen har varit väldigt lugn, jag märkte tidigt att i stort sett alla mina kompisar hade andra planer än att festa och gå ut och jag gjorde väl inget direkt för att försöka få dem på andra tankar.....I Fredags vann vi mot Neova med 3-2 i korpen ( Karlskogingarna )....Jag förlorade docj min andra raka singelmatch när jag föll med 3-2 i set i min första match, ingen skam att förlora mot han dock, han spelar i Div 2 har jag hört och spelade stundtals riktigt, riktigt bra mot mig....Men ändå jag hade nog en 4 raka mot han innan det och det är flera saker jag måste förbättra som det är nu....Måste börja röra på fötterna mer, måste bli offensivare och måste sluta tänka så vid bordet, det har man inte tid med i pingis, utan då blir det ofta fel, slagen ska komma av sig självt.....Men, men det är inte nu man ska vara som bäst utan efter jul!!

Efter det åkte jag hem till min bor Peter, för hans tjej fyllde år.....Köpte en trisslott och en snusdosa tog jag med hemifrån, fast hon inte snusade.....Blev välkomnad av mina syskons barn, eller de 4 små terroristerna som jag kallar dem, med att dem sköt bollar på mig och skrek att Bjässen är här.....När Peter frågade om öl eller dricka så kunde jag naturligtvis inte motstå ölen utan blev 4 öl där, sen åkte jag hem då MN kom förbi ett tag, han hade tydligen lurat till sig en platta öl av nån gammal polack och ville ta några öl och snacka lite bara....Blev 3 till öl med MN innan han vände hemåt för att ladda för ännu en dag ute på sjön med sina fiskar!!
 

Igår kom JS förbi här vid 2, vi såg på Arsenal - United, var riktigt bra match faktiskt....Arsenal är utan tvekan Premier Leagues mest underhållande lag när de är på rätt humör....Efter det så skjutsade jag in en bekants bekant till Örebro då jag såg chansen att tjäna lite snabba pengar, på hemvägen åkte jag förbi HB, han och Puskas satt tydligen och tog några groggar och tittade på fotboll......Blev några groggar där, samtidigt som vi tittade på " Pokerns Mörker ", en legendarisk film några av oss spelade in för 11-12 år sen, sen spelade vi Buzz, jag och Puskas vann varsin gång medans HB som vanligt blev segerlös!!
 

I skolan är vi kvar ute i kyrkskolan, vi ska vara där minst 2 veckor till....Dem kurser vi håller på med just nu är dock väldigt tråkiga, men vi har alla fall äntligen kommit överrens om att ha en klassfest.....Det blir förmodligen om 2 veckor och det är nån öl och whiskey mässa i Conventum som vi pratat om att gå på då innan.....Den enda som vill göra nåt annat är Jenny som vill ladda upp på Club Eden, men vi får väl se hur det blir!! Ikväll ska jag på bio med min kontaktperson Rickard med, vi ska se den nya Bond-filmen och oddsen för att han kommer att ge den en 4:a i betyg är 1.00001.....Den jäveln!!


Veckans historia : Vi var i Harje och badade, det var riktigt varmt, det var högsommar, det var på en helgdag, det var fullt med folk överallt och vi spelade lite boll mitt bland allt folk.....Jag hade på mig mina hawaai-shorts som var mina favoriter, dem började dock bli väldigt trånga......Sprang iväg mot en handuk där det satt 5-6 st tjejer och killar för att hämta en boll, dem skrattade åt mig.....Jag försökte skratta tillbaka lite, men undrade innerst inne vad fan dem skrattade åt.....Stod och trixade lite i en 20-30 sekunder till, innan jag böjde mig ner och upptäckte det katastrofal......Mina gamla Hawaai-shorts hade spruckit helt och hela min balle hängde ut och viftade för fullt mitt bland allt folk......En skräckfilmsliknande känsla spred sig genom min kropp samtidigt som mkina kompisars gapskratt fyllde atmosfären. dem gjorde inget för att hjälpa mig, snarare tvärtom......Min handuk låg ju inte precis 5 meter därifrån heller, utan den låg naturligtvis i andra änden av badplatsen ett par hundra meter därifrån med mängder av folk emellan......Jag försökte ostört smita iväg och hålla för så gott det gick, allt medan allt fler skratt lendeen och skratt kom till......Lyckades efter många om och men till slut fixa till det där, men förstår att folk skrattade och att en del barn blev skrämda.....Ett kul minne är det dock!!


http://www.youtube.com/watch?v=BFcALI6YtsY " Alltid kul med folk som ramlar i vatten "


http://www.youtube.com/watch?v=guVGOUPy6Ow

" Zätas 10 snyggaste mål "


Veckans listor.

Topp 3 snygga damer på Tv4.

1. Jessica Almenäs
2. Tilde De paula
3. Malin Nordlund


Topp 3 ställen i Sverige jag vill besöka

1. Skåne - Finns många ställen att se där som jag inte sett

2. Gotland - Var där när jag var 11.12 och det var riktigt fint och mysigt vill jag minnas!!

3. Övre Norrland - Luleå, Pajala, Gällivare.....Vad som helst, det vore intressant att få uppleva den norrlänska naturen och kulturen på nära håll!!

Det var allt för nu, skriv gärna i gästboken..........Auf Wienerbröd!!






Kommentarer
Postat av: Sanna E

Jisses vad mycket text du skriver. haha :D

Postat av: Björk

Jo jag vet, men blir så när man inte skriver varje dag....plus att jag inte har bilder att fylla ut texten med ;)

2008-11-09 @ 14:38:28
Postat av: JOANNA

grattis till alla pappor!:)

2008-11-09 @ 14:43:25
URL: http://byjoanna.blogg.se/
Postat av: Evelina

Svar: Tyckte inte att de var jättelika ;p Men kanske nåt :)



Jag vill också till Gotland :p

2008-11-09 @ 16:07:44
URL: http://evvvelina.blogg.se/
Postat av: M

Den med Harje är en klasiker typ som den med Anis och hans syrra! ha ha ha

2008-11-09 @ 17:54:57
Postat av: Kimboll

Redan fem inlägg innan jag ens hunnit skriva något. Hade ungefär en liknande helg som du. Hade så långtråkigt att jag t.o.m besökte Ehn på hans jobb idag, då förstår du hur jag hade det.

2008-11-09 @ 18:47:08
Postat av: Puskas

Härligt med en levande blogg. Länge leve La Bussola!

2008-11-09 @ 19:56:14
Postat av: Kimboll

Från att ha varit en anonym bloggare till att vara mer välbesökt än blondinbella på 3 veckor, inte illa.

2008-11-09 @ 21:25:28
Postat av: Björk

M du kallas ju MN i bloggen, men själv skriver du M, tror du att du är nån Bkarraktär i nån Bond Film eller din jävel!!



Kimboll, jaså Ehn han jobbar på Söndagar till och med??....Jo men det är väl inte så svårt att ha mer kommentarer än Blondinbella då hon slutat blogga ;)



Puskas gör entre, lite oväntat.....Men vad menade han egentligen med länge leve La Bussola??

2008-11-09 @ 22:54:49
Postat av: n' en skön lirare

Jag vet faktiskt inte.. :/

2008-11-10 @ 08:33:33
URL: http://natalienilsson.blogg.se/
Postat av: Berg

Nu finns den ute, Bjässens skidäventyr!



http://www.youtube.com/watch?v=EHj8CSVCRz0

2008-11-10 @ 10:58:19
URL: http://www.youtube.com/watch?v=EHj8CSVCRz
Postat av: Anonym

Kort snutt med klassikern



http://www.youtube.com/watch?v=nByvETuAZVQ

2008-11-10 @ 11:44:25
URL: http://www.youtube.com/watch?v=nByvETuAZVQ
Postat av: GildePalema

Kanske är den bästa av sällskapsresan filmer som gjorts med Anders "SHO" Björk som huvudrollsinnehavare.....

2008-11-10 @ 16:55:54
Postat av: Jennsan

Hahah, vilken helrolig story!! Fan att jag inte var där och såg hela spektaklet;) Vi skulle kanske köra Hawaii-tema på klassfesten istället? Det verkar liksom vara din grej;D

2008-11-10 @ 21:08:49
URL: http://jennsaa.blogg.se/
Postat av: Mr Björk

GildePalema : Sho....Vad fan betyder det??



Jenny : Ja det var en för stunden hemsk, men i efterhand väldigt rolig upplevelse......Absolut, men du vet att då får du klä ut dig till Hula Hula flicka ;9

2008-11-10 @ 21:27:40
Postat av: GildePalema

Stig Helmer Olsson.....

2008-11-10 @ 21:29:59
Postat av: GildePalema

Stig Helmer Olsson.....

2008-11-10 @ 21:30:25
Postat av: Anonym

Svar: Bugar och bockar. Jag tar det som en komplimang!

2008-11-10 @ 21:58:37
URL: http://lenitajohansson.blogg.se/
Postat av: MN

Fan vad bra skidfilmen var Berg! Björk var ju kung i backen!får ta med han till höjden i vinter så får man se det live eller vad säger du Björk? ps du från Tärnaby?????

2008-11-10 @ 23:35:30
Postat av: !

Uppdatering en gång i veckan bara!? Fan vad dåligt! Vill du ens komma i närheten av Blondinbella så gäller 8 inlägg i timmen! Minst.

2008-11-11 @ 06:46:14
Postat av: Mr Björk

MN: Absolut, att jag var ett skämt i backen överskuggade inte det faktum att det var jävligt kul....Mn tveksam om Storstenshöjden är stort nog för mig, jag behöver allt utrymme jag kan få i backen :)



! : Jag uppdaterar ungefär 2 gånger i veckan, inte 1....Vissa skriver några rader varje dag, jag tycker det är bättre att skriva en större sammanfattning istället!!

2008-11-11 @ 12:21:44
Postat av: Ca

Vad kul att det händer nåt på din blogg slangen för du är juh lite lätt efterbliven oftas o du vet vad jag menar

2009-01-10 @ 15:17:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback