Björken Cup avgjord!!

Så var den då avgjord, en av mellansveriges mest prestigefyllda turneringar.....Björken Cup!!

Årets upplaga av denna anrika turnering gick av stapel igår i LÖrdags alltså mellan 14:00 - 16:30 i Kumlahallen, reglerna var dessamma som tidigare år.....Lagen lottades, 3 man på banan från varje lag, 5 minuters matcher och alla möter alla innan slutspelet tog vid.........Vi var 17 man som gjorde upp om titeln och jag lottades ihop med Bäck och Dennis, en kille som var här på besök från Uppsala som jag inte kände, men han var trevlig.........Första matchen var skitjobbig, det satte sig en stor klump i bröstet av trötthet så jag knappt kunde andas, men efter det kom jag igång...........

....Vi vann 1 match, kryssade en och förlorade 2 i gruppspelet och kom därmed 4 :a i tabellen och ställdes därmed mot ettan Rumänien i Semifinal ( Vi var Kanada för övrigt )......Dem hade ett starkt lag ledda av Loden som var riktigt vass i år och slog målrekord med 15 mål, uppbackad av ex-hockeyspelaren Vikholm, Kumlas största busunge genom tiderna Tomas Andersson och Frimodig som hängde på en kompis och kom oanmäld.......

.....Vi fick en mardrömsöppning och låg tidigt under med 3-0.....Loden satte alla, jag slängde klubban i väggen och skrek helvetes jävla kukfitta innan jag gjorde 2 mål och tog oss  upp till 3-2.........Men sen orkade vi inte mer, dem var 4 man och hade en avbytare,. vi var bara 3 och när dem fick nåt enkelt mål fram till 4-2 så tappade vi koncentrationen och dem kunde rinna iväg till 7-2....Vi var utslagna!!

Vi förlorade dock mot cupens bästa lag, dem vann finalen mot Brasilien med 6-3.....Övriga länder i cupen var Azerbadjan och Sydkorea........Själv gjorde jag 7 mål i cupen, varav 4 i en match där jag var stekhet och dessa 7 mål räckte till en 3:e plats i skytteligan.....Eller Nutta Trophy som det heter.........Allt som allt, det var jävligt kul och det tyckte nog alla som var med också......

.....Övrigt att tillägga från cupen är att jag tyckte det var kul att min svåger Jimmy kom med, jag har tjatat på han i flera år nu, men han har alltid haft en anledning att säga nej......Men nu slapp han inte undan och han verkade trivas som fisken i vattnet när det väl var igång.....Efteåt stannade han kvar i omkl.rummet och drack lite öl och snackade skit, hoppas han blir med på Fotbolls VM nu i sommar med........

....Vi kan också tillägga att JS såg ut som en gorilla när han sprang runt på planen med sin testoronfyllda blick, väderkvarnsarmar och usla klubbteknik.........Vi kan även tillägga att flera av spelarna har hörts säga att de tyckte Kimboll var turneringens flopp........Vad säger du om det Kimboll??

JS tog lite bilder som jag tänkte lägga ut här, men har inte fått dem än så visar dem i nästa inlägg istället........Efter cupens slut gick vi ner i källaren och bastade.......Det behövdes inte många öl där för man skulle bli lite snurrig.......Det vart även en upprörd stämning efter att nån berättat om min episod nyligen där jag runkade på motorvägen och blev upptäckt av en lastbilschaffis som åkte förbi.......HA HA hA!!

Efter bastun var det spelarbankett hemma hos mig......Vi var 11-12 personer som var här och som alltid när vi samlar ihop folk i det här gänget så blir festerna roliga, denna var inget undantag.......Stämningen vart dock på gränsen till för rå när jag återigen åkte ut på Robinson och min ilska vände sig då först och främst mot finnen Pampas som röstade på mig som vanligt........Åk hem till Finland jävla invandrare skrek jag åt fanskapet........Sen så skulle det naturligtvis ställas till med oreda med........Tavlor flyttades huller om buller och saker gömdes.....Jag var dock vid denna tidpunkt så full att jag missade allt detta, men dagen efter såg jag att inte en pinal stod på sin rätta plats........Å vad jag ser fram emot kommande fester hos Puskas, jag ska uppföra mig så jävla bra då!!

Idag vaknade jag och det såg ut som ett krigsområde här, speciellt köket var överfyllt av ölburkar snus, chips och annat......Men var bara att sätta igång och städa, klarade mig rätt bra från bakfyllan med..........Sen har jag träffat R idag, vi gick och fikade på Sveas och gick och kollade lite på julskyltningen, sen har jag gjort lite läxor med, vi har en redovisning om oilka ideologer imorgon......

Från sportens värld....

1. Henka på väg bort från Indianerna......Henka i annat lag än Indianerna går inte att föreställa sig!!

2. Luleå är grymt formstarka i hockeyn....Såväl Bartecko som Omark är i superform!!

Veckans historia : Denna historia hamnar om min gamle kompis Anis, eller Anus som jag ibland kallade han.......Vi var runt 20 och var på Mallorca och bodde ihop.......Denna kväll vart Anus otäckt full och när jag kom till receptionen för att hämta nyckeln så sa dem att min kompis redan varit där och hämtat den......Gick då upp till rummet, men fann det låst och ingen Anus i närheten......Vart fan är han tänkte jag??

Tog hissen ner och av en slump stannar hissen på ett par våningar under, där ligger Anus mitt på golvet och sover....Jag springer ur hissen och försöker få liv i fanskapet, men han vägrar vakna.......Av nån anledning som jag inte minns så lämnar jag han i nån minut och när jag sen återvänder då är han borta, hur nu det gick till!!

Återigen upp på rummet, inte där......Ner till foajen, ut vid strandpromenaden och där ser jag hur han går och vacklar och ser allt annat än nykter ut.......Ser hur en bög kommer fram till han och börjar prata med han och stryka han över kinden........Anus är så full att han tror att det är en tjej så han böjar hångla med bögen........Jag börjar skratta och springer fram till han och säger nåt och då vaknar han till ur sin dvala och inser att det är en kille han står och kysser......Hans ögon blir stora som tefat och han hoppar upp 2 meter i luften av förskräckelse.......Men skadan var redan gjord och jag hade fått en rolig historia att berätta för det övriga gänget!!



Veckans Youtube : Hollänsk programledare börjar skratta åt sina gäster och får sen sparken!!

Veckans lista.

3 orsaker till varför jag vill besöka Brasilen.

1. Fotbollen
2. Karnevalerna
3. Damerna.

Så nu är klockan 0:33 , nu är det läggdags om jag ska orka upp imorgon........Auf Wienerbröd!!


Kommentarer
Postat av: Kimboll

Angående min flopp i tuneringen vill jag bara säga att jag är en defensiv spelare. För att det skulle bli någe tempo alls fick jag agera både offensiv och defensiv spelare, detta gjorde att jag inte alls kände mig hemma och kom inte heller in i rollen som killen som är överallt. Defensiv spelfördelare skulle man nog kunna kalla mig.

2008-12-01 @ 07:11:12
Postat av: Evelina

Svar: Nope, jag bor i Laxå :p



Brasilien skulle jag inte tacka nej till :)

Postat av: Linda

Svar: jag jobbar på hemtjänsten i Hallsberg:P bor i östansjö:P hehe.. att hälleforsare är trevligare än örebroare?:P jo de stämmer, enligt mej iaf:P haha...

sj då? vart jobbar du? bor? ;)

2008-12-01 @ 11:29:40
URL: http://missliindaa.blogg.se/
Postat av: Elina

jag svarade på dina frågor på min sida :D (så du vet haha)

2008-12-01 @ 11:48:44
URL: http://sayhitoelina.blogg.se/
Postat av: Jennsan

Jag fick höra mer om din "runkstory":P Hemliga Anders.

2008-12-01 @ 14:52:59
URL: http://jennsaa.blogg.se/
Postat av: MN

Har sån jävla värk i kroppen tänkte sjukskriva mig i dag! kom fan inte ner för trappan och går som Gollum i sagan om ringen..... fy fan

2008-12-01 @ 18:26:10
Postat av: Mr Björk

Ok, Kimboll.....Det var nog en av de sämsta bortförklaringar jag hört...Ha ha Ha....Men jag vill även påpeka att jag aldrig sagt att du var turneringens flopp utan det var andra.....Host Host " Micke " Host....



...Fan också jag skulle aldrig skrivit om den där motorvägsepisoden, nu är bollen i rullning...



...Du är ynklig Noren!!

2008-12-02 @ 00:28:04
Postat av: Linda

svar: hehe okej:) där ser man.. kul å plugga då? funderar på detsamma faktiskt:P att plugga alltså.. jasså? de tycker du:P haha.. är ni någe bra då?:P



jadu till helgen? jo ska va barnvakt åt lillasyster å så jobba lördag några tim. å sen kalas:) sj då?

2008-12-02 @ 12:28:34
URL: http://missliindaa.blogg.se/
Postat av: Linda

svar: hehe okej, kul å plugga då? funderar faktiskt på detsamma, att plugga alltså:P jasså? de tycker du, är ni någe bra då?:P



i helgen ska vi va barnvakt, åt lillasyster, sen ska ja jobba några tim på lördag, sen kalas:P sj då?

2008-12-02 @ 12:30:56
URL: http://missliindaa.blogg.se/
Postat av: Linda

Svar: hehe, okej:P jo de kan ja tro att de gör.. men så är de väl:P



ja men de är väl bra? lr ja vet inte, haha:P inte så insatt:P



hehe, jasså? så inga planer alls? jo jag trivs faktiskt bra:P men trodde aldrig ja skulle flytta hitåt faktiskt:P men men, ödet ville sig annorlunda:P

2008-12-03 @ 00:40:44
URL: http://missliindaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback