Vilken jävla tråkig dag!!

Hade inte planerat att skriva nåt idag, men är så otroligt uttråkad så kan väl lika gärna skriva ner några rader som att sitta och stirra in i väggen.......Det är Fredag, mitten av Maj och det är regningt och kallt ute.....Sitter och väntar på att Sveriges match mot Kanada ska börja, vilket den gör om en knapp timme......Känns som jag har suttit och väntat på den här matchen hela dagen utan att göra nånting.....Synar man laguppställningarna så har jag svårt att tro på svensk vinst, jag tror Kanada vinner med 5-2, kom ihåg vart ni läste det först.....

.....Var väl meningen att vi skulle ta några pilsner idag, men när den ena efter den andra bangade så tappade jag sugen med till slut......JS var den som drog upp att vi skulle ta några öl från början, men så helt plötsligt när man ringer upp han så har han tydligen ångrat sig.......P drog ut på svaret mer och mer och till slut kom det inte ett dugg oväntade " Jag åker förbi Gilde och ser den, kom förbi du med om du vill " Den kommentaren kommer säkert varannan gång vi ska se nån match nånstans.......Men, nej jag har ingen lust alls att åka till Gilde........Jag hade lust att gå ut och se matchen och ta några öl, men blev inget av det som sagt.......

.....Dessutom blev det inget av mitt Fotbolls VM på det datum jag planerat, den 7:e Juni, MN och några av hans lakejer var borta för en fiskeresa.....Alltid detta jävla fiske, börjar bli rätt trött på det.........Så nu får vi försöka hitta ett nytt datum och helst ska det vara under EM med, men ser ut som om det blir svårt att hitta något som passar då P åker iväg på semester den 13:e runt 10 dagar........Och självklart är ju en Lördag den enda veckodag som funkar med tanke på att folk jobbar i veckorna........Jaja, ska väl förhoppningsvis hitta ett datum som passar även om det blir senare än jag ville ha det...

Senaste matchen i serien vann vi med 9-0 mot ett riktigt dåligt Pålsboda........Dem var fan bland det sämsta jag mött i A-lags sammanhang någonsin, samtidigt var vi betydligt bättre än den senaste fiaskomatchen då vi spelade 0-0........Jag gjorde mitt första mål för säsongen när jag gjorde 2-0 med en riktig strumprullare som hade knapp styvfart över linjen, hade dem inte haft en gråhårig 48-åring i målet så hade det förmodligen inte blivit mål på det.......Även i spelet kändes det betydligt bättre än senast, även om jag sällan eller aldrig gör några riktigt bra matcher nu för tiden.......Det var inte länge sen jag kunde dominera matcher på den här nivån, det gör jag inte längre.....Till stor del beroende på att jag tappat i snabbhet.......Annars har vi fått ett riktigt roligt lag om man tittar på vad vi har för folk, det är många gamla profiler som skrivit på för oss och det skämtas till höger och vänster på träningarna.......Samtidigt tycker jag det gnälls för mycket på vissa i laget, känns inte som stämningen på planen är så bra direkt!!

Nu börjar sändningen snart, synd bara man inte har nån öl att knäppa upp.....får väl nöja mig med ett glas mjölk, tack för idag....Haj!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoppas att du får till något datum som passar de flesta. Lite synd när du lägger ner så pass mycket tid på cupen. Kul att du gjorde mål i fotbollen.

2008-05-18 @ 09:21:41
Postat av: Anonym

Tack för det....Apropå målet hade säkert en blin och döv 95 åring kunnat gjort mål mot det motstånd vi hade, men alltid kul att göra mål ändå!!

2008-05-18 @ 11:27:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback