Ingen rubrik!!

Har svårt för det här att man måste sätta en rubrik på allt man skriver, som om det är nån världsnyhet i Expressen det gäller......Jag vill bara sätta igång och skriva.....Det är måndag, klockan är 13:20 och jag skulle egentligen vara ute och springa nu, men fastnade här framför när jag bara skulle in och kika på en grej......Ute är det fint väder idag igen, det är fan finare väder nu på våren än det var under den förra sommaren......

.....Igår var jag rätt seg som man ofta är på söndagar, inte så jag mådde dåligt och så, men var trött i kroppen......Cyklade ner till min syster och gick ut och spelade lite fotboll med Bjässe-Zack och sen tog vi en cykeltur och en glass.....Efter det var det Pittsburgh- N.Y Rangers på Canal plus ( Vill egentligen skriva plus med ett tecken istället för bokstäver, men dem har tydligen inget PLUS - tecken på den här datorn )........Pens vann med 3-2 efter att Hossa avgjort i Sudden och därmed gick de vidare till Semifinal efter 4-1 i matcher.......Lundkvist var dock grym i mål och stod för alla fall 5-6 " idioträddningar ", men tyvärr var Rangers som lag alldeles för dåliga så Lundkvists storspel räckte inte.........Nu blir det Detroit - Dallas och Pittsburgh - Philadelphia ( derby!! ), i Conference-finalerna....

I lördags var det lite folk här, det var P, JS, MN och Kim-Boll......Tyvärr blev det lite sent, folk var inte här förrän runt 8, men inget att göra åt.......En panikslagen MN ringde på min mobil och lätt så desperat och uppjagad som bara han kan göra ".....Men var fan är du nånstans ?? "........Jag förklarade i lugn och saklig ton ton att jag skulle vara hemma om 2 minuter............" Men va fan skynda dig, jag sitter här själv ju " fortsatte MN som om han befann sig i ett krigsområde när han i själva verket satt på min trapp.......Jag skyndade mig hem så inte MN skulle hinna bli alltför uppspelt och paranoid.........Lite senare kom även de andra........Kim-Boll avslöjade att han skulle ha en fest på Midsommar i en sommarstuga, jag har inga planer för det än så jag tackade ja.......JS kom som vanligt hit med en pizza, har den människan någonsin gått in till mig utan att ha med sig en pizza, tveksamt!!

MN fortsatte med sina bitska kommentarer och hackade bland annat på JS för att han knappt hade nån sprit i sina groggar.......Men trots det så försvann JS sprit mycket fortare än MN:s, hur kommer det sig din paranoide jävel??

Det var trevlig stäming med goda vänner, till slut åkte vi in till Örebro för att ta ett par öl.....S skjutsade, vi var 6 personer i JS lilla röda tjejbil.....Väl inne gick vi på Pitchers där Puskas chockade alla med att dra igång gamla engelska huligan-sånger som refererade till andra världskriget, jag var dock inte sen att hänga på..........Hann bara ta ett par öl, sen tog vi bussen hem som gick halv 2, men en kul kväll allt som allt....

Tidigare på Lördagen spelade vi vår andra match i serien när vi vann med 2-0 mot Mullhyttan borta............Dem hade knappt en målchans så det var närmare både 3 och 4-0 än det var 2-1........Tycker att vi har ett riktigt bra lag på papperet, men det känns som vi borde få ut ännu mer än vi visat än.......Vi spelar stabilt, men spelet har lämnat en del över att önska.......Personligen kändes det hyfsat, jag orkade betydligt mer än i premiären där jag tog slut i andra halvlek, men jag kräver mer av mig själv när det gäller offensiven.......Var är de egna genombrotten och beslutsamheten och dribblingsförsöken??

Gällande jobb så står det rätt still........Kollar man på Arb.förmedlingens hemsida så kan man se med blotta ögat att det kommer in mycket mindre jobb  nu än det gjorde för bara några veckor sen......Funderar på att återigen börja plugga till Taxi-kort, gjorde ju det för runt 5 år sen, men missade uppskrivningen först med 2 poäng och sen med 1 poäng.......Då blev jag så knäckt så jag gick ut och sparkade ner en kaktus och slängde taxi-böckerna åt helvete.......Men nu är det kanske dags för ett nytt försök, det är dock svårare att klara provet idag än då, bland annat ingår uppkörning nu.......Jaja, nånting måste jag hitta på alla fall för jag kan inte ha så dålig inkomst som jag har nu hur länge som helst...

....Nu ska jag ta en joggtur, sen duscha, käka, hem och gå ut med Hobbe, läsa tidningen, iväg och träna fotboll....Sen är det AIK-Halmstad på Canal Plus..........Och imorgon kör Indianerna hemma mot Rospiggarna, en ödesmatch redan i omgång 2.....Förlust där och vi har 0 poäng medan Piggarna som är våra främsta konkurrenter i botten redan har 4 poäng, då ser det mörkt ut......Kul att speedwayen äntligen drar igång alla fall, det finns få ställen jag trivs bättre på än att sitta på en solstol i första kurvan, med en gassande sol och suga på en öl och känna lukten och höra ljudet av speedway.........Vi hörs.......Haaaaaaaaaaajjjjj!!

Kommentarer
Postat av: Kimboll

Kul i lördags, väntade bara på att du skulle uppdatera din blogg så att vi andra fick se hur du hade det. Midsommar erbjudandet kvarstår så det var inget fyllesnack.

2008-05-05 @ 20:18:21
Postat av: MN

Men va fan!!!!!!!!!!!!!!!!

2008-05-09 @ 16:46:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback