Bordshockey VM avgjort!!

Sitter i min soffa och skriver i väntan på att Sverige ska börja spela mot Tjeckien i Hockey VM vilket de gör om en dryg timme......Ja igår som sagt spelade vi den klassiska kompisturneringen Bordshockey VM hemma hos Stuff för 5 :e året.......Buffel Gilrde och jag var och badade i Hällabrottet lite väl länge så det blev stressigt som fan när man kom hem och skulle göra sig i ordning.....Vi kom iväg vid fyra alla fall och gick och tog några öl på ett ganska ödsligt O Learys.......Sen tog jag en promenad i sommarvärmen från O Learys till Stuffs lägenhet som låg en bit bakom Centralstationen.....

....Vi var drygt 15 spelare som gjorde upp om den åtråvärda titeln som jag vunnit 3 av 4 tidigare år......När väl spelet kom igång så kände man direkt hur adrenalinet började pumpa.....Det var hatisk stämning i luften i vissa matcher.......Mitt spel stämde hyfsat, men det var inte som året innan då jag var riktigt bra......Främst min defensiv lämnade en hel del över att önska........Och i Semi åkte jag lite oväntat ut mot värden Stuff i Sudden Death.........Tråkigt då jag fått möta Jens i finalen annars och vi har haft flera klassiska möten tidigare, nu vann Jens finalen ganska enkelt och har nu 2 titlar, men jag har fortfarande 3.....

Efter det åkte jag och Buffel Gilde hem, jag ringde farsan som var schyst och kom in och hämtade oss.....Var hemma vid 12 och bestämmde mig för att gå förbi hotellet......På vägen dit mötte jag min gamla barndomskompis, den numera brajrökande skatelegenden Brikell........Vi slog våra påsar ihop och gick in tillsammans........Det var kul att träffa honom och snacka lite gamla minnen, men det märktes på han att han stagnerat på flera sätt med trots sin ringa ålder........Tog 3 öl och gick hem vid kvart i två........Brikell förresten, han fick med sig nån rätt snygg tjej i 30-års åldern, utan att ens försöka.....Starkt jobbat!!

Idag har jag varit förbi P och solat lite och kollat fotboll........Varit rätt trött och halso skitv stundtals till AIK - Malmö.....En match där AIK avgjorde sent igen......Härligt Gnaget, 4 raka nu, det börjar likna nåt....

.....Förresten igår när jag kom hem vid 12 innan jag gick till Hotellet så upptäckte jag att nån varit inne i min lägenhet, det låg CD - skivor över hela bordet och flera saker var flyttade.......Men som tur är så verkar inget vara snott.......Jag vet jag glömde stänga balkongdörren helt så han ( gissar på det var en han ) kan ha tagit sig in där.......Men jag har också tappat en av mina husnycklar så kan ju vara nån som fått tag i den också och gått in med nyckel, även om jag vet att det inte står nån adress eller nummer på nyckeln.....Men, men kanske måste byta lås nu, får fundera nån dag till hur jag ska göra!!

För övrigt har jag gjort av med 2000 den här veckan på ren jävla skit......Alla fall den ena saken ska jag aldrig mer lägga pengar på, alla fall inte sådär mycket pengar som jag la nu.......Som att slänga dem i sjön, jävligt onödigt!!

Indianerna förlorade mot Rospiggarna med 47-49 och det känns som förgjort för dem, dem har ruskigt med oflyt och chansen är väl ganska stor att de får lämna Elitserien efter denna säsongen..........Var riktigt jävla sur efter den där förlusten och satt och svor i bilen trots att jag hade R med mig som såg vettskrämd ut.....Ha Ha Ha.....

Vi spelade 0-0 i Onsdags mot Kumla BK i en bedrövligt dålig match, usch vad dåliga vi var.....Det var pinsamt att spela, en känsla som jag kanske bara haft högst 3 gånger tidigare under hela min karriär.........Det kändes pinsamt för det gick så dåligt och det var mycket folk med där och kollade........Fortsätter det så här för mig så är frågan om det ens är värt att fortsätta!!

Nu ska jag fixa lite sen kvällsmat så man vaknar till lagom till hockeyn.......Klockan är 0:19.....Over and out!!

Kommentarer
Postat av: Kimboll

Synd att du förlorade hockeyn, men det som jag vart mest intresserad av är vad du brände 2000:- på?

2008-05-12 @ 07:09:22
Postat av: Budweiser

Det kan jag tyvärr inte avslöja Kimboll, men aldrig mer är en sak som är säker!!

2008-05-12 @ 10:35:22
Postat av: Anonym

Tack för lånet av toan! (Fösökte skita men det låste sig.) Schyssta pokaler du har förresten... Stäng balkongdörren nästa gång! (Ett tiotal personer såg mig klättra in, ingen försökte stoppa mig...)

2008-05-12 @ 22:42:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback