Bloggen goes dikt!!

Jag har inget att berätta om, men klart vi ska skriva ändå.......Vi får hitta lite lögner, skröner och skit att fylla det här inlägget med.....Först och främst tycker jag det är så dåligt att man inte kan se vilka övriga som använder den här bloggen i närområdet, det finns liksom ingen " sökfunktion " överhuvudtaget.....Det fanns det förrut, men nu har dem tagit bort det av nån anledning som jag inte alls kan förstå......

.....När jag började med den här bloggen visste knappt nån att den existerade......Efter ett tag fick flera av mina vänner reda på adressen........Och efter ytterligare ett tag så hade jag ännu flera läsare för att jag gick ut och skrev kommentarer i andras gästböcker, men det orkar jag inte göra längre nu, så mitt tips är att besöksantalet kommer sjunka här......Skit samma.........Idag och igår har jag inte gjort mycket, mest legat framför datorn kombinerat med att ligga i soffan och kolla på sport.....Gällande fotboll så har jag nästan helt tappat sugen att se matcher, det spelar knappt nån roll vilka lag eller vilken liga det är......Jag orkar sällan se en hel match längre utan att bli uttråkad.......Ser hellre debattprogram om fotboll eller hockey.....Lite tragiskt kan tyckas......Hur som haver, nu ska vi presentera några nya punkter här i bloggen.......Den första är veckans recensioner......Dessa recensioner kommer mest handla om filmer jag sett, men även böcker jag läst och skivor jag hört......

Veckans recensioner

Film : All the boys Loves Mandy Lane.

Kommentar : En skräckfilm, med en klassisk skräckfilmshandling.....Dvs att ett gäng ungdokmar åker iväg till ett ställe och blir mördade en efter en av nån galning......Filmen i sig var ingen höjdare, den var faktiskt inte ens speciellt spännande......Det stora pluset går till filmens huvudrollsinnehavare som var bland det sexigaste jag sett.......Betyg : 2.






Film : The three burials.

Kommentar : En mexikansk kofösare blir av misstag dödad av en polis, sen försöker polisen tysta ner det, men mexikanens kompis ( Tommy Lee Jones ), tar lagen i egna händer och kidnappar polisen och ger sig iväg på en färd med honom där han ska få sona sitt brott.........En film med stundtals otroligt fint landskap och foto, jag gillar alltid filmer som utspelar sig i Texas.....Ingen action direkt, men det blir aldrig segt........Betyg : 3 + .







Veckans Bok :  Handel med döden, Simon Kernick.

Kommentar : Utspelar sig i engelsk miljö och handlar om en polis som extraknäcker som yrkesmördare för en gangster......Men nånting går snett och polisen börjar komma han på spåren........En bra bok, jag trodde det skulle vara svårt att läsa den eftersom den utspelade sig i England, jag brukar föredra böcker i svensk miljö, men det var inga problem.......Den höll hög klass rakt igenom, men slutet var en liten besvikelse......Men det tycker jag ofta slutet i böcker är........Betyg 4- .





Fan vad han skriker den där jävla kommentatorn på TV......Ejeborg, håll käften jävla gaphals!!

Nu kommer amatörpoet Björk även bjuda på en dikt.


Kalla droppar rasar från himlen, mörkret är konstant.
En glädjeflicka försöker bedra  i cyperspace
Tur mina sinnen är på spänn.

Varje gång jag ser henne fylls mitt hjärta av värme
Men tvivlan är som alltid större än tron

Framtiden är oviss
Möjligheterna så många men ändå så få
Kalla droppar rasar från himlen
Min promenad är snart över.


Veckans Noren symptom : Paranoian.

Kommentar : Det finns nog ingen av mina bekanta som har så många egenheter som MN........Den mest välkända är helt klart paranoian......Den första gången jag la märke till kopplingen MN - paranoia var på en fest när MN snodde med sig en sax när han skulle därifrån.......Några veckor senare kunde han inte gå hem en sträcka på ett par hundra meter utan att beväpna sig med stenar.......Och otagliga gånger har man hört fanskapet skrika med gäll röst att det är sjuk stämning där han är, fast stämningen är helt normal........Den värsta var nog när han i en kombination av alkohol, paranoia och något mer??  upphetsat stod och skrek att det var folk i MC-västar och kedjor som var ute efter han när jag pratade med han i telefon, någon minut senare så var han på en svartklubb och visste inte hur han hamnat där och slutligen i nästa samtal så satt han i nån mörk skåpbil med folk han inte kände utan att veta var han skulle......Självklart är inte nåt av detta sant, men i Norens sjuka hjärna blir det tll en sanning för honom......Vd blir nästa drag av denne paranoide människa!!


Veckans Youtube : Det här var fan bland det bästa jag sett, kille ( kolla frisyren ), i IKEAS kundtjänst blir tokig av skrikande ungar!!




Nog skrivet idag, nu börjar snart Fotbollskväll på TV 4......Skriv i gästboken, Auf Wienerschnitzel!!




Kommentarer
Postat av: Kimboll

Bloggen har en vändning, film och bokrecensionerna är ett uppskattat inslag, likaså veckans Noren symptom.

Anledningen att de tog bort så att du kunde söka efter "folk" i samma område var nog för att många snuskgubbar sökte efter mindre tjejer på det sättet.

2008-12-08 @ 07:25:21
Postat av: Karin

hehe jodå fast vore nog skillnad om jag liksom var där ifrån o.s.v.. är ju väldigt nyinflyttad:)

Postat av: dookie

svar: okej! du är utmanad. btw; vem är du? oO haha

2008-12-08 @ 15:02:33
URL: http://dookie.blogg.se/
Postat av: Mr Björk

Det var det sämsta jag har hört Kimboll....Undrar vad nästa Noren -symptom ska handla om??

2008-12-08 @ 15:38:38
Postat av: Kimboll

Jag sa inte att du sökte efter andra, men att det säkert fanns folk som gjorde det. Men tar du åt dig så kanske det ligger något i det ;)

2008-12-08 @ 16:48:24
Postat av: Linda

jasså? läser du mkt böcker?:P nån du kan rekommendera då?;)

2008-12-08 @ 21:51:36
URL: http://missliindaa.blogg.se/
Postat av: Noren

Ja du Björk när ska du börja skriva om dig själv och dina egenskaper?

2008-12-08 @ 23:57:38
Postat av: Kimboll

Då räcker ju inte bloggen till ;)

2008-12-09 @ 18:03:08
Postat av: Kimboll

Ser fram emot nästa Norenare

2008-12-09 @ 18:04:04
Postat av: Anna

Svar: Nej nej nej, osten var inte nyinköpt, det hade varit rätt sjukt! Men jag kunde inte för hela mitt liv föreställa mig att den skulle ha möglat. Parmesanosten sjönk en smula i mina ögon.

2008-12-10 @ 20:42:10
URL: http://anna88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback