Ännu en kurs klar!!

Idag så avslutade vi kursen politik & demokrati i skolan, eller vi har den imorgon med enligt schemat men då ska jag bara åka dit och lyssna på redovisningar så man kan säga den är klar......5 veckor har vi hållit på med den och till en början tyckte jag det var ganska tråkigt faktiskt, men nu på slutet när vi har haft lite redovisningar och studiebesök har det varit intressantare.......Nästa kurs vi tar oss an kommer handla om ungdomskulturer......

....Jag trivs kanon med att plugga, det är mycket roligare än att jobba då känner man oftast ångest  och stress när klockan ringer på morgonen......Först och främst är den ena dagen aldrig lik den andra, det är väldigt omväxlande....Dessutom gillar jag tiderna, ofta går vi från 8:30 - 12:30, sen har vi ofta nån timmes läxa att göra.......Och sist men inte minst så tycker jag klassen är jävligt bra, det finns faktiskt ingen jag stör mig på utan jag känner att jag kan prata och umgås med alla........Men min favorit i klassen är Jenny, fina, snälla, roliga Jenny......

I måndags efter skolan hade vi en föreläsning vi skulle på Kl halv 7, så stannade kvar i Örebro då efter skolans slut vid 1.....Först åkte jag hem till JS som satt i shorts och en pannlampa och läste psykologiböcker......Det var en makaber syn att se........Var där några timmar, sen åkte jag förbi min klasskamrat Jessica som bodde på Norr och kollade in hur hon bodde........När jag var där frågade jag om jag fick låna hennes dusch och det gick bra.......Efter det åkte jag förbi Jenny och hämtade henne, vi skulle dra ut och käka innan föreläsningen......Blev dock lite väl stressigt, vi fick in vår mat ungefär 20 min innan samlingen......För Jenny var det inga problem att hinna äta upp,  för hon åt som en norrlänsk gruvarbetare och var klar på nolltid, men jag höll inte hennes tempo och fick det lite svårare.......Det löste sig ändå......



Min klasskamrat Jenny

Min klasskamrat Jenny.

På tisdagen höll jag på och förberrede mig för redovisning större delen av dagen, vår grupp hade skjutit upp allt arbete alldeles för länge så det blev mycket att göra i slutet....Höll på mellan 2 till 9 och skrev och filade med den där redovisningen som vi hade idag och i ärlighetens namn så blev den inte speciellt lyckad......Eller helt usel blev den inte, men vi kunde definitivt gjort den bättre......Jag råkade även försäga mig under dagen och avslöja att jag kallats för " Pungen " tidigare i mitt liv, något som möttes av elaka hånskratt och låt oss hoppas att min felsägning inte leder till att jag börjar bli kallad det igen..........Nu efter det har jag varit och spelat pingis med gubbarna nere i Kumlahallen, var riktigt bra spel faktiskt, dem flesta av gubbarna var i form, men jag spelade med hyfsat och lyckades förbli obesegrad under kvällen......

Resten av veckan då, ja imorgon så har vi nån konsert som är obligatorisk som vi ska på kl 7, funderar på att stanna kvar i Örebro när vi slutat skolan.....Förhoppningsvis är det nån som vill hänga med och spela biljard, gå och käka eller nåt annat för att fördriva några timmar.......Till helgen har jag inget planerat, hoppas det dyker upp några förslag!!

Veckans kompis : Johan Bäck.........En av mina allra bästa kompisar, jag lärde känna honom för 6-7 år sen genom fotbollen när vi båda spelade i Yxhult och började samåka till träningen.....Det tog inte lång tid innan vi började umgås utanför fotbollen med.......Det jag gillar med Bäck är att vi har väldigt lätt för att umgås, vi kan utan problem ligga och snacka skit en hel dag med varann utan att göra nånting.....Många säger att vi är ganska lika till sättet och det ligger kanske nånting i det......Vi tävlar i det mesta mot varann alltfrån biljard, kinaschack, till fotbollsgolk och fia med knuff.....Det är alltid duster där svordomarna haglar och skadeglädjen är enorm......Till vardags jobbar han på skitstället Momentum, ett litet lager i Örebro där även 2 av hans kompisar är......Förmodligen är det en av MellanSveriges vidrigaste arbetsplatser......Han har även nyligen träffat en tjej från Internet som han nu är ihop med.....Vi spelar även fotboll ihop i Yxhult IK...

....Men det bör även nämnas att denne Bäck ofta är en opålitlig jävel, det är svårt att planera nånting med han och han vill aldrig åka iväg nånstans på semester utan sitter hellre instägd i lägenheten hela sin semester vilket är lite synd......Dessutom är han precis som de flesta av mina andra vänner ett riktigt fyllesvin ibland, hans skandaler är massor till antalet!!

Veckans Bäck : Midsommar 2005, eller kanske 2006, hur som helst vi satt och festade hos JS först som då bodde i en liten mörk knarkarkvart i Kvantum.-huset och redan tidigt såg man vart det barkade för Johan Bäck.......Efter ett tag vi vi iväg för vi skulle gå till Puskas som bodde nån kilometer därifrån......Bäck var redanhär näst intill redlös och gick barfota, pissade mitt på gatan och var omöjlig att prata med.......Väl framme hos Puskas försökte han skärpa till sig i början, men det tog inte lång tid innan alla hade hunnit se igenom hans fasad.......Han trodde han satt och viskade till JS när han i själva verket skrek upphetsat att " hon vill ha mig "....." hon vill ha mig "........Om en tjej till en annan ekant som var där och nej Johan, hon ville inte ha dig......Efter detta spårade Bäck ur fullständigt.......Han gick in och pissade i Puskas garderob, innan han tog med sig ett fullt glas och gick iväg utan att säga nånting till nån......Jag hoppade på cykeln för att följa han på avstånd och det var hemska syner som utspelade sig framför mina ögon.......Fanskapet till människa gick runt mitt i gatan och skrattade och pekade finger åt alla han såg, alltifrån respektabla barnfamiljer som satt ute i trädgården till oskyldiga pensionärer som körde förbi i bil.......Jag hade sett nog och cyklade därifrån och lämnade Johan Bäck i guds händer.........Långt senare vid 11-12 hittade några av mina vänner honom framme vid Sibylla-kiosken, han hade då somnat med huvudet i en mosbricka.......Trevlig midsommar din jävel!!

Typiska Bäck Kommentarer : " Nej för fan "..............." Jo för fan".........." Det löser vi, det ordnar vi "..................Hon vill ha mig, hon vill ha mig, hon titta på mig "...................." Ja det är alla tiders "

Status just nu : Sågs senast i Lördags medverkande i Björken Cup.....Relativt lugn på kvällen, alla fall med Bäck.mått sett!!


Veckans Youtube : En mer och mer upphetsad och förtvivlad Lasse Grangvist sågar Sverige totalt när de står för tidernas fiasko och förlorar mot Vitryysland i OS i hockey med 4-3.......Det bör nämnas att jag var ungefär lika knäckt som Lasse här, fy fan vad knäckt man vart av det här fiaskot!!






Veckans lista

3 goda drinkar ute på krogen.

1. Piggelin
2. Singapore Sling ( riktigt fin, dock riktigt dyr med )
3. White and russian.

Så nu är klockan 19:19, jag ska göra mat här sen titta på Bonde söker Fru och sen Efterlyst och sen Sporten, sen är klockan över 10, då får vi se vad vi hittar på då.......Auf Wienerbröd!!


Kommentarer
Postat av: Elina

Jag kommer från helsingfors...Flyttade ett och halv år sen till stockholm.. Jag ville lära mig språket eftersom jag redan kunde lite.. hade velat till franrike först faktiskt men jag tänkte att sverige är lite närmare och lättare att komma tillbaka om livet inte känns bra :D jobbade som ett barnflicka först men fattade ganska snart att det inte är min grej och nuförtiden har jag bara pluggat och jobbat...och försökt lära mig mer och mer svenska :) det är så svårt att flytta tillbaka till finland eftersom jag har fått så bra kompisar här (fast jag har kompisar i finland också) men jo, vi får se vad händer i framtiden :D



Jag tycker att din blogg är bra, men du borde bara skriva lite mindre :D skriv ett par rad varje dag istället för att man orkar läsa..

Postat av: Karin

jag har varit sjuk i 2,5 dygn nu.. tror det är halsfluss å har hört att man kan ha det i över en vecka.. vet du? får väl se..

jag bor i gävle där jag är nu, men sen i januari har jag bott i kalmar också,.. sen jag fick jobbet på blogg.se-kontoret

2008-12-03 @ 20:06:16
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Jenny

Haha, "Men min favorit i klassen är Jenny, fina, snälla, roliga Jenny......" Tack för den pungen!! Du är min idol i klassen!;)

2008-12-03 @ 20:54:03
URL: http://jennsaa.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha, "Men min favorit i klassen är Jenny, fina, snälla, roliga Jenny......" Tack för den pungen!! Du är min idol i klassen!;)

2008-12-03 @ 20:54:36
Postat av: Linda

hehe, du skulle gärna vilja veta de va?:P så de vart bra?:P hehe..



jadu, va gör ja på helgerna? nej de händer INTE ofta att ja går ut.. vet inte egentligen varför.. inte så många att gå ut med här antar ja:P hehe.. sj då?

2008-12-03 @ 22:11:50
URL: http://missliindaa.blogg.se/
Postat av: MN

"Jo för fan! Nej för fan!" Skrattade högt när jag läste om min svåger Bäck! Men det du inte nämde är att han alltid klarar sig undan på något konstigt sätt! (Pungen- det var nått nytt... Vem kom på det, och framför allt: Varför?)

2008-12-03 @ 22:45:40
Postat av: Mr Björk

Jo jag vet att jag skriver långa inlägg, men föredrar att göra det framför att skriva några rader varje dag...



....Jo det är sant att Bäck alltid klarar sig undan, han är fan värd att åka dit ordentligt.....Men nu har han ju lugnat ner sig när han har träffat tjej.....Jag minns inte vem som kom på det, men det var långt tillbaka i tiden och varför jag kallades det tycker jag för allmänhetens bästa vi inte ska gå in på ;)

2008-12-03 @ 23:17:41
Postat av: Jes

Hahhaha jag kan bara säga att du e en xtremt rolig kille som man får skratta med, o du har mitt ord på att ja iaf inte ska kalla dig de;) ahhaah

2008-12-03 @ 23:28:35
Postat av: Mr Björk

Tack för det Jessica...Gillar dig med!!

2008-12-03 @ 23:36:07
Postat av: Kimboll

Ha ha pungen, förstår varför.

2008-12-04 @ 07:06:33
Postat av: Karin

jag är född i uppsala men gått i grundskola och sånt i söderhan där mina föräldrar bor, också varit mycket i sthlm där familjen har lägenhet... uha jag hatar kalmar, en riktig smålänsk håla.. längtar hem till sthlms-och gävletrakten rätt mycket, därför jag har kvar min lägenhet och sånt här:) ska liksom inte bo 70 mil bort nere i småland för alltid:)



jo jag är en av 6 pers som jobbar på blogg.se. Jag är redaktör - alltså sköter alltd det redaktionella. tex bara jag som har tillgång till startsidan

2008-12-04 @ 12:31:00
URL: http://karinolofsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback