Jag väcktes av att nån ringde på min dörr...

.....Visst klockan var 12 mitt på dagen, men eftersom jag jobbar natt så befann jag mig i djup sömn när ringklockan plötsligt gjorde sig påmind i mitt undermedvetna.....Ingen ny jävla mattförsäljare tänkte jag samtidigt som jag yrvaken drog på mig en nätbrynja och gick mot dörren för att öppna......Det var ingen mattförsäljare, det var ingen person jag kände heller.....När någon är påtänd så är alltid jag den siste att upptäcka det, det har liksom inte existerat i min tankevärld att en människa kan vara det......Men denna gång tog det typ 2 sekunder innan jag drog slutsatsen att " han måste vara påtänd "

Vad ville han då??   Ja, han började med att ursäkta sig för att han ringt på, men eftersom han sett min bil där utanför så var han tvungen att kolla i motorn om det fanns en sak i den som inte han hade haft i sin likadana bil när han kört i diket........Lät det konstigt, ja det tyckte jag också......Och hur människa kunde veta att det var just min bil och min dörr han skulle ringa på har jag inte heller nån aning om.........Personer som jag pratat med efteråt säger att jag skulle kört iväg han, men det kändes inte som nåt alternativ då eftersom han då skulle kunnat få nåt tokspel och tagit ut sina aggresioner på min bil......Sa därför " Ja, titta kan du väl få göra " och följde med honom ut

Väl ute så fortsatte svammlet, det var totalt osammanhängand och vad det var han letade efter i motorn det framstår än idag som en gåta.......Han fortsatte peka lite och ha sig innan han helt utan förvarning vände på klacken och gick....Inget hejdå eller tack för att jag följde med honom ut, utan bara rätt iväg mot nya mål och nya upplevelser.......Själv gick jag förundrad in och la mig igen!!

Har som bekant satt upp min gamla bil på Tradera och satt utropspriset till 4500 och det är faktiskt en som bjudit det.....Dessutom hade jag en spekulant som var och provkörde den idag, får väl se om han kommer med ett högre bud inför söndagen som är auktionens slutdag.......Det som känns skönt med att ha bilen på Tradera är att det är köparna själva som bestämmer priset och inte jag......Slipper därför hållas på och köpslå med en massa snåljåpar.......Han som var förbi idag frågade...

- Vad vill du ha för den då??

- Ja, det kan ju inte jag bestämma nu svarade jag

Har för övrigt inte gjort speciellt mycket idag som vanligt på de flesta fredagar.....Såg på Idol och föll direkt för Felicia, hon sjöng riktigt bra, men framförallt hade hon ett otroligt vackert leende....Håller på henne nu!!

Imorgon spelar vi sista matchen för säsongen....Jag har inga större förhoppningar om att det ska gå bra eftersom det¨som vanligt känns tyngre och tyngre ju längre in i säsongen vi är.....Dessutom är jag halvskadad i knäet och har så varit en längre tid......Vore skönt att slippa det alla fall, men det känns inte så optimistiskt i nuläget om jag ska vara ärlig.........................Thats it for tonigth, auf wiederschen!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback