Ännu en sömnig söndag!!

Kunde inte somna igår natt förrän kl var 4, därför vaknade jag inte förrän hon var kvart i två idag......Lite synd kan tyckas att en stor del av en söndag gått till spillo, men känns som det kvittar eftersom jag ändå aldrig gör nånting nu på helgerna.......Förutom att sitta framför datorn, titta på TV, eller besöka min familj.....Trevligt i och för sig allt detta, men det vore skönt med lite omväxling

Har alla fall hunnit avnjuta årets bästa match i Premier League ( än så länge ).......Newcastle - Everton 1-1, en suverän match som verkligen hade allt det en match ska ha, främst intensitet, kvalitet, och stämning på läktaren......Newcastle verkar alltid ha ett ruggigt stöd från sina hemmafans och har mer och mer utvecklats till mitt favoritlag i Premier League......Skulle vara trevligt att resa iväg dit och se en match nån gång......Inte bara deras publik, utan tycker även alltid att de är underhållande att se eftersom de spelar med sån intensitet och fart.....Den lille innermittfältaren Scott Parker tycker jag absolut är värd en chans i landslaget, men dem två platserna är väl vikta åt dem i landslaget ständigt underpresterande Gerrard och Lampard......Säger inte att dem är dåliga spelare absolut inte, men i Englands-tröjan tycker jag alltid att dem två är flera mil från den klass som de håller i klubblaget, bara kolla på VM till exempel och det vore kanske på sin plats att ge någon annan chansen........Den enda anledningen till att jag inte ska beslöka Newcastle som det känns just nu är att de bara dricker mörkt öl där uppe och det har jag svårt för, men man får väl ta seden dit man kommer och det finns säkert något drickbart för mig med där!!

Den enda kontakt jag haft med kompisar idag är via telefon där jag pratade med en polare......Talade om för honom att jag var trött på att vi aldrig gjorde nånting, han höll delvis med, men han verkar till skillnad från mig må som bäst av att ständigt göra ingenting.......Jag tycker också det är skönt att slappa, men det finns gränser, jag vill inte ligga och titta på TV och sitta framför datorn varje ledig dag............................En annan kompis hade sagt att han skulle höra av sig eftersom han eventuellt skulle köpa min gamla bil som han för övrigt fått ett kanonpris på, men nu har han inte hört av sig på hela helgen så nu skiter jag i honom.....Har ingen lust att ringa och tjata på honom hela tiden utan han får visa lite engagemang själv också om han vill ha bilen

Var för övrigt ett ganska tråkigt avsnitt av Sopranos idag, det handlade nästan bara om Tony på sjukhuset och man ser ju redan vilken vändning Sopranos kommer ta efter Tonys sjukhusvistelse.......Han kommer hem, finner jesus, lägger allt skumt bakom sig och blir en glad och lycklig människa.....Alla fall att döma av dagens avsnitt....Sopranos är absolut en av mina favorit-serier genom tiderna så det gäller att njuta av varenda avsnitt som är kvar!!

Nu har jag skrivit mitt för idag.....Auf wienerschnitzel!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback