Veckoslut...

Jaha så var ännu en arbetsvecka avklarad och fredagen är här....Fan, tiden går fort alltså, känns inte alls länge sen man var runt 20 och i sinnet är man väl fortfarande i den åldern....Sålde min första bil i veckan, min svarta Nissan 100 nx.....Som bekant så hade jag på auktion på Tradera och i ärlighetens namn så trodde jag väl det bli svårt att få den såld eftersom jag inte hade någon bild på den, men oj vad jag bedrog mig.....När väl första budet på 4500 var bjudet så var bollen i rullning och jag fick massor med frågor via mailen....När tiden för auktionen tickat ut så hade prislappen stannat på 6476 kr, mer än vad jag räknat med faktiskt.....Snubben som la det vinnande budet kom från Lindesberg och såg ut som han levt i skogen 10 år i sträck.....Han såg lätt ut att vara runt, men när han skrev under ägarbytet visade det sig att han bara var 22.......Provköra bilen ville han inte heller, utan bara tittade lite på den och nöjde sig med det.....Déssutom sa han att han inte visste hur modellen såg ut som han bjudit på.....Jaja, hoppas han blev nöjd och att han tar hand om min kära bil på ett bra sätt!!

Idag är det Fredag och för att ställa om sig inför helgen så bör jag helst då gå upp senast halv två om jag ska kunna somna på natten....Idag gick jag upp kvart i fyra så vi får väl se hur det går, men risken är nog rätt stor att jag kommer ligga klarvaken rätt länge...............Var för övrigt och solade och bastade idag i Kumlahallen, var riktigt skönt, höll faktiskt på att somna i solariet.....En sak som jag tyckte var skönt med deras solarie var att de hade en stor fläkt som var på hela tiden, blir så jävla svettigt i vanliga fall, men det här var perfekt.....Efter det smet jag in på relaxen, som var helt tom, fast jag inte betalat och satte mig där ett tag.....Är riktigt skön miljö där med dämpad belysning, växter, olika sorters stolar bord, tv, kylskåp och bastu såklart.....Skulle gärna gå dit med jämna mellanrum på Fredagar om någon av mina vänner ville hänga på, men känner jag dem rätt så är det aldrig någon som vill det

Säsongen är slut, sista matchen spelades i Lördags och vi föll borta mot Svartå med 3-2 efter att dem avgjort med drygt 10 min kvar genom att göra mål från 50 meter direkt på avspark.....Vår målvakt stod och skämtade och skrattade 20 meter ut och såg ut att ha tankarna på allt annat än bollen innan målet.....Lite snöpligt, men jag är trots allt ganska nöjd över att jag inte kände av min knäskada nåt och hade mycket mer spring i benen än dem senaste matcherna.....Ett mål gjorde jag också, kvitteringen till 1-1 och därmed slutade jag precis som förra året på 8 mål

Imorgon ska vi ha avslutning.....Vi börjar med att bowla i Kumlahallen, sen ska vi åka upp till klubbstugan ochkäka, dricka, basta och spela poker.....Hur man ska hinna se Sverige som spelar KL 8 har jag ingen aning om, men misstänker att det blir som vanligt med våra klubbfester att dem flesta försvinner alltför tidigt och det blir samma gamla människor kvar som vanligt.....Är det nåt jag saknar i vårt lag så är det gemenskap, vi har knappt aldrig några lagfester och klubben bjuder inte på i stort sett nånting.....Skulle gärna tagit några öl efter några av Lördags.matcherna som varit nu på hösten, men det verkade helt iskallt när jag förde det på tal!!

NHL har ju börjat också, är en match snart Carolina- New Jersey, men den känns väldigt ointressant....Skönt dock att Canal + fick rättigheter till NHL även denna säsong, det var ju lite tveksamt om de skulle få det ett tag.....Nu ska jag lä'gga mig i soffan och kolla på " The Worlds most amazing videos ".....Hallelulja!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback