Veckorapport!!

Jaha då har ännu en vecka gått.....Eller det har gått mer än en vecka nu eftersom det är söndag kl 23:36.....Vår klubbfest som vi hade var ganska kul tycker jag, bowling är alltid roligt och så även denna gång, det enda minuset var väl att jag hamnade i ett rätt trist lag där det inte fanns någon att snacka med.....Sen åkte vi upp till vår klubbstuga och bjöds på Pizza, jävligt god var den, men samtidigt ett bevis på hur snål klubb jag spelar i.....När stene hade avslutning käkade dem oxfile och fick dricka hur mycket öl de ville.....Vi fick varsin pizza och fick ta med drickat själva.....Efter det var det Sverige-Spanien och som bekant så gjorde ju Sverige en kanonmatch där.....Det är sådär man vill se Sverige, de spelade tajt, hårt och i högt tempo....Precis som de ska spela, för det är det spel som passar Sverige bäst, inte nåt jävla brassespel som vi inte är i närheten av att klara av.......Kvällen avslutades med en poker-turnering, men den blev ingen riktig hit tyckte jag.....För det första skulle vi spelat cash-game istället för turnering, nu blev det för segt.....För det andra så blev blindsen alldeles för höga i slutet.....Du kunde lika gärna dragit lott i slutet om vem som skulle vinna eftersom blindsen var så höga......Själv kom jag 5:a eller 6:a, spelade inte speciellt bra, men fick samtidigt väldigt dåliga kort turneringen igenom....

Från veckan kommer jag knappt ihåg nånting förutom Sveriges vinst mot Island.....Två riktigt snygga mål gjorde vi, men spelet var ingen höjdare.....Men det kvittar helt då vi tog 3 poäng.....Har förresten funderat på att åka och kolla på Danmark-Sverige den 28:e mars i Köpenhamn.....Hoppas det blir av......Skulle vara kul att åka till Köpenhamn eftersom jag aldrig varit där

Pingiskorpen drog igång i Fredags med.....Vi hade en lätt öpnningsmatch men jag höll ändå på att förlora en av matcherna hur det nu var möjligt.....Men det berodde till stor del på att jag köpt nytt rack och limmat om det inte spelat med det innan.....Bollen kändes snudd på omöjlig att kontrollera ibland, förhoppningsvis är det bättre nästa gång.......För övrigt möter vi laget som farsan spelar i då så där finns inget annat än vinst....Vill inte tänka på hur det kommer låta om jag förlorar......Känns kul att korpen är igång alla fall, det är en bra start att börja fredagarna på...

Igår så satt jag helt ensam efter att Bäck ( för vilken gång i ordningen vet jag inte ) svikit mig....Han sa att han skulle komma förbi och ta med sig Andre, så jag satte mig framför fotbollen, korkade upp några pilsner och väntade in dem....Timmarna gick, dem kom aldrig.....Så otroligt respektlöst, men det som känns bra är att fler och fler börjat tröttna på Bäck och undrar vad han håller på med egentligen.....Jag kan inte annat än instämma med dem......Vart lite småfull till slut och tog mod till mig att knacka på hos min granne, en ensamstående mamma i 35-årsåldern....Utrustad med en vinpava och två vinglas ringde jag på, men oturligt nog var hon inte hemma.....Eller var kanske lika bra det förresten, jag vet inte riktigt.......

Nu ska jag in och lägga mig framför burken ett tag.....Brukar alltid finnas nåt att se på söndagskvällarna....Zehen gesonnen!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback