Rapport mitt i veckan!!

Första gången som jag inte skriver här och det är helg.....Det är Onsdag och kl är 17:36....Vaknade tjugo över fyra idag....Igår vaknade jag vid 5 så nog märks det att det blivit mörkare i den benämning att man sover längre....På somrarna gick jag ju oftast upp vid 3-tiden....Mer än en vecka sen jag skrev nu och det har väl inte hänt så mycket, som vanligt.....Förra veckan minns jag inget av, men i fredags mötte vi ju farsans lag i pingis-korpen.....Det blev vinst med 3-2 för oss efter att jag vunnit båda singlarna och Minta en singel.....Tog tjuren vid hornen och mötte farsan direkt och vann med 3-1 i set......Var ganska komfortabelt, men tycker ändå han bjöd på bra motstånd och hade jag spelat som förra veckan hade jag absolut fått stryk....Sen när vi skulle avgöra i dubbeln tappade vi 2-0 i set till förlust med 3-2 efter en fullständig genomklappning, igen, det var inte att dem började spela bra utan det var vi som var dåliga och det är ett litet oroande tecken att vi spelat så otroligt uselt två veckor i rad nu i dubbeln.....Matcher efter det slog farsan Minta väldigt klart....Höll faktiskt på farsan även om han var i motståndarlaget, för jag visste att det skulle fixa sig ändå i vår sista match som jag hade mot " den norske målaren " och det var inga större problem, jag spelade säkert och vann med 3-0 i set....Efter det var det poker hemma hos mig med några arbetskamrater.....Vi spelade cash-game eftersom det brukar hända lite mer då, men det blev en seg kväll tycker jag.....Det var otroligt låst spel och inte mycket hände, vid halv fyra var jag så trött på det att jag sa att vi skulle ge oss och då blev det så.....Lite onödigt kan tyckas så satt jag och pimplade i mig 6 öl, menjag tänkte att om jag går upp och spelar innebandy 9:30 imorgon och springer av mig lite så kommer jag piggna till.....Det blev precis tvärtom, visst jag var väl hyfsat pigg på innebandyn.....Men resten av dagen var jag som en zombie som låg och halvsov i soffan hela dagen.....Med facit i hand skulle jag nog försökt sova ut istället........Söndagen blev sen precis som alla andra söndagar med mycket fotboll på tv och köp av pizza till Sopranos på kvällen......Hade jag vetat att vi haft inomhusträning på söndagen hade jag nog gått ner, även om inomhusspel känns mindre och mindre lockande för varje år som går.....Funderar dock på att försöka bli med till KM i år, det var ett tag sen jag var det

Den här veckan har väl varit som alla andra än så länge, håller på och förbereder för Björken Cup som är nu på Fredag i Kumlahallen mellan 9-11 på kvällen......Det fattas fortfarande ett par gubbar med bara två dagar kvar nu, så det måste jag lösa......För det är just jag som får lösa allt, ber man någon om hjälp med vad som helst så är det sååååååååå jobbigt känns det som.....Nu har vi fått en målvakt alla fall och det är det viktigaste, Stenes målvakt som förresten skrev på för oss i veckan kommer stå.....Hoppas det blir kul alla fall, för det behöver verkligen hända nåt kul i mitt liv, det går på en otrolig tomgång just nu......Jag kan faktiskt inte minnas den dag jag senast hade riktigt kul, dem dagarna kommer allt sällan känns det som......Jag vet inte vad det är med mig, men det känns som att jag börjar bli bitter som en gammal gubbe redan......Jag har till exempel inte kännt något sug att gå ut och träffa nytt folk på hur länge som helst, ta bara på mitt jobb, det har börjat massor med nytt folk där den senast tiden och säg 1 år tillbaka i tiden då hade jag säkerligen inlett en konversation med var och en av dem bara för att känna av dem lite med intressen, vad de var för personer och.....Ja, för att jag kände mig nyfiken helt enkelt.....Men dem som börjat nu har jag inte brytt mig om överhuvudtaget, dem existerar inte för mig och jag känner mig helt likgiltig över att prata med dem eller inte, jag är inte nyfiken på samma sätt som jag var för nåt år sen......Det känns konstigt faktiskt, men det känns lite som om jag gett upp på nåt sätt.....Jag har börjat acceptera min tillvaro trots att jag inte är speciellt nöjd med den......Nog om det......Nu är det nog dags att börja göra sig i ordning......Är nog inget på TV idag, imorgon är det dock Göteborg - AIK och det ser jag fram emot......Auf Winerbröd!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback